انیمیشن گردش خون

دستگاه گردش خون (به انگلیسی Cardiovascular system) یکی از دستگاه‌های بدن است که کارش به گردش درآوردن خون در بدن به منظور رساندن غذا (آمینواسید،الکترولیت، لنف)، انواع گازهای مورد مصرف بدن هم‌چون ...

انیمیشن گردش خون

دستگاه گردش خون (به انگليسي Cardiovascular system) يکي از دستگاه‌هاي بدن است که کارش به گردش درآوردن خون در بدن به منظور رساندن غذا (آمينواسيد،الکتروليت، لنف)، انواع گازهاي مورد مصرف بدن هم‌چون اکسيژن و دفع مواد زايد حاصل از متابوليزم سلول هاست. بطور کلي، چرخش خون در بدن به دو چرخه(گردش) ششي، که در حين آن خون توسط قلب به درون شش‌ها هدايت شده و در آنجا اکسيژن دريافت مي‌کند، و چرخه سيستميک (کل بدن منهاي بخش گازي ريه)، که در حين اين چرخه خون توسط قلب به کل بدن هدايت شده و اکسيژن و مواد غذايي را به کل سلول‌هاي بدن مي‌رساند.
دستگاه گردش خون شامل تمام 
رگ‌هاي بدن به استثنا رگ‌هاي لنفي بوده و يک سيستم بسته محسوب مي‌گردد و بنابراين سلول‌ها و اجزاي خون هرگز از رگها خارج نمي‌گردند. لازم به يادآوري است که در گونه‌اي از بي مهر‌ه‌گان، سيستم گردش خون، يک سيستم باز محسوب مي‌گردد.

بدن يک فرد بالغ بطور متوسط داراي ۴٫۷ تا ۵٬۷ ليتر خون مي‌باشد، که در برگيرنده پلاسما، سلول‌هاي قرمز خون، سلول‌هاي سفيد خون، و ساير اجزا مي‌باشد.

انيميشن دستگاه گردش خون قبل از به دنيا آمدن 

 

 

 

 

Menu