ارزیابی و تحلیل آزمون 4 اسفند گروه چهارم انسانی

الف) وضعیت سیستم ده‌دهی ب) در هر درس، چه تعداد از دانش‌آموزان به 100% سؤالات پاسخ صحیح داده‌اند؟ ج) دشوارترین و آسان‌ترین سؤالات آزمون 4 اسفند

ارزیابی و تحلیل آزمون 4 اسفند گروه چهارم انسانی

دوست خوب کانوني؛ سلام!


در آزمون امروز که دومين آزمون از نيم‌سال دوم بود، مطالعه‌ي درس‌هاي نيم‌سال دوم سال چهارم را با پيشروي بيش‌تري نسبت به درس‌هاي پايه ادامه داديد و البته دقت داريد که از آزمون قبل زوج‌درس‌ها جابه‌جا شده‌اند. دانش‌آموزان ‌بايد از ميان هر زوج‌درس ، يکي را انتخاب و مطالعه کنند و در آزمون به سؤالات همان درس پاسخ دهند و البته مي‌دانيم که اين درس بايد هماني باشد که در نيم‌سال اول از مطالعه‌ي آن صرف‌نظر کرده بوديد چرا که به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود که از ميان زوج‌درس‌ها، تنها يک درس را در هر دو نيم‌سال مطالعه کنيد.


در آزمون بعد دوره‌ي نيمي از مباحث نيم‌سال دوم سال چهارم به اتمام مي‌رسد. هدف آن است که قبل از دوران نوروز و آغاز دوره‌ي طلايي، خاطر شما دانش‌آموزان از مباحث نيم‌سال دوم سال چهارم آسوده شود تا با آرامش خيال بيش‌تري در دوران نوروز به مطالعه‌ي مجدد درس‌هاي پايه و مباحث نيم‌سال اول سال چهارم بپردازيد. در واقع مي‌توان آزمون 18 اسفند را مقدمه‌‌ي ورود به دوران طلايي نوروز محسوب کرد و به همين دليل، آزمون 18 اسفند ارزش و اهميتي هم‌پايه‌ي آزمون‌هاي دوران طلايي نوروز دارد. پستوصيه‌ي اکيد ما به شما، عدم غيبت در آزمون بعدي (18 اسفند) است.


در آزمون 4 اسفند چه گذشت؟


الف) وضعيت سيستم‌ ده‌دهي (چند از ده):


خانه‌هاي زرد به اين معني است كه سطح دشواري سؤال‌ها يك واحد از سطح دشواري ميانگين سؤال‌هاي كنكورهاي سه سال اخير دشوارتر بوده و رنگ قرمز به معني دو واحد دشوارتر است. از سوي ديگر رنگ سبز به معني يك واحد آسان‌تر و رنگ آبي به معني دو واحد آسان‌تر مي‌باشد. خانه‌هاي سفيد رنگ نيز انطباق آزمون با معيار كنكور را نشان مي‌دهند.


ب) در هر درس، چه تعداد از دانش‌آموزان به 100% سؤالات پاسخ صحيح داده‌اند؟

ج)دشوارترين و آسان‌ترين سؤالات آزمون 4 اسفند گروه چهارم انساني کدام سؤالات بوده‌اند؟


در جدول زير مي‌توانيد مشاهده نماييد که در هر درس، کدام سؤال دشوارترين سؤال بوده است؛ يعني تعداد کم‌تري از دانش‌آموزان موفق شده‌اند به آن‌ پاسخ صحيح دهند و نيز مي‌توانيد مشاهده کنيد که کدام سؤال، آسان‌ترين سؤال بوده است و تعداد زيادتري از دانش‌آموزان توانسته‌اند به آن‌ پاسخ صحيح دهند. (همان‌طور كه مي‌دانيد! شناخت سؤال‌هاي آسون و سخت هر درس، مهارتي است که داشتن آن در کنار استفاده از تکنيک ضربدر منفي كمك‌تان مي‌کند تا در جلسه‌ي آزمون اتلاف وقت را به حداقل برسانيد!!)


 (درصد صحيح: چند درصد از داوطلبان به اين سؤال پاسخ صحيح داده‌اند.)


دانش آموزان گرامی

به کانال تلگرام تخصصی گروه انسانی  kanoonir_e@ بپيونديد:

پاسخ سؤال‌هاي درسي خود را مشاهده نماييد.

از جديترين اخبار كانون و كنكور با خبر شويد.

از كتاب‌هاي جديد و به روز رساني شده‌ي كانون مطلع شويد.

ارزيابي و تحليل هر آزمون را در همان روز مشاهده نماييد.

از مشاوره‌‌هاي آموزشي و تحصيلي استفاده كنيد.

خلاصه درس‌هاي مربوط به هر آزمون را دريافت نمائيد.

و ..................


دانش‌آموزان گرامي مي‌توانيد دام آموزشي سؤال‌هاي آزمون 4 اسفند را در سايت كانون بنوسيد و جايزه بگيريد.‌ (به انتخاب خود، كتاب كانون جايزه بگيريد.)


يک توصيه‌ي مهم! «آزمون غيرحضوري»، آزمون متناظر بعدي در سال گذشته‌ مي‌باشد كه پس از پايان هر آزمون به شما ارائه مي‌گردد و به‌عنوان يک منبع مطالعاتي خوب و مفيد براي موفقيت در آزمون بعدي (18 اسفند) مورد استفاده‌ي شما دوستان خوب کانوني قرار گيرد.



با آرزوي موفقيت

سارا شريفي (مدير توليد آزمون‌هاي سال چهارم انساني)

Menu