ارزیابی و تحلیل آزمون 20 بهمن گروه چهارم انسانی

الف) وضعیت سیستم ده‌دهی (چند از ده) ب) در هر درس، چه تعداد از دانش‌آموزان به 100% سؤالات پاسخ صحیح داده‌اند؟ ج) دشوارترین و آسان‌ترین سؤالات آزمون

ارزیابی و تحلیل آزمون 20 بهمن گروه چهارم انسانی

دوست خوب کانوني؛ سلام!


آزمون امروز يعني آزمون 20 بهمن نخستين آزمون از سلسله آزمون‌هاي برنامه‌اي نيم‌سال دوم بود كه در آن، شما مطالعه‌ي درس‌هاي جديدي را از ميان زوج‌درس‌ها و مباحث جديدي را از دروس سال چهارم شروع نموديد. شايد احساس كنيد كه با كنار گذاشتن زوج‌درس‌ها و كلاً مباحث نيم‌سال اول از آزمون امروز، خطر فراموشي ‌آن‌ها، شما را تهديد مي‌كند. اما به ياد داشته باشيد كه در ايستگاه‌هاي جبراني آزمون‌هاي فروردين‌ماه، شما مباحث نيم‌سال اول را به‌طور كامل دوره خواهيد نمود (در آزمون 7 فروردين: پايه‌هاي نيم‌سال اول و در آزمون 17 فروردين: نيم‌سال اول سال چهارم)؛

پس فعلاً و تا اطلاع ثانوي:

بدون فكر كردن به زوج‌درس‌ها و مباحث نيم‌سال اول، همه پرانرژي و با انگيزه‌ي مضاعف؛ به پيش به‌سوي موفقيت هرچه بيش‌تر مباحث نيم‌سال دوم!!


در آزمون 20 بهمن چه گذشت؟


الف) وضعيت سيستم‌ ده‌دهي (چند از ده):


خانه‌هاي زرد به اين معني است كه سطح دشواري سؤال‌ها يك واحد از سطح دشواري ميانگين سؤال‌هاي كنكورهاي سه سال اخير دشوارتر بوده و رنگ قرمز به معني دو واحد دشوارتر است. از سوي ديگر رنگ سبز به معني يك واحد آسان‌تر و رنگ آبي به معني دو واحد آسان‌تر مي‌باشد. خانه‌هاي سفيد رنگ نيز انطباق آزمون با معيار كنكور را نشان مي‌دهند.


ب) در هر درس، چه تعداد از دانش‌آموزان به 100% سؤالات پاسخ صحيح داده‌اند؟

ج)دشوارترين و آسان‌ترين سؤالات آزمون 20 بهمن گروه چهارم انساني کدام سؤالات بوده‌اند؟


در جدول زير مي‌توانيد مشاهده نماييد که در هر درس، کدام سؤال دشوارترين سؤال بوده است؛ يعني تعداد کم‌تري از دانش‌آموزان موفق شده‌اند به آن‌ پاسخ صحيح دهند و نيز مي‌توانيد مشاهده کنيد که کدام سؤال، آسان‌ترين سؤال بوده است و تعداد زيادتري از دانش‌آموزان توانسته‌اند به آن‌ پاسخ صحيح دهند. (همان‌طور كه مي‌دانيد! شناخت سؤال‌هاي آسون و سخت هر درس، مهارتي است که داشتن آن در کنار استفاده از تکنيک ضربدر منفي كمك‌تان مي‌کند تا در جلسه‌ي آزمون اتلاف وقت را به حداقل برسانيد!!)


 (درصد صحيح: چند درصد از داوطلبان به اين سؤال پاسخ صحيح داده‌اند.)


دانش آموزان گرامی

به کانال تلگرام تخصصی گروه انسانی  kanoonir_e@  بپيونديد:

پاسخ سؤال‌هاي درسي خود را مشاهده نماييد.

از جديترين اخبار كانون و كنكور با خبر شويد.

از كتاب‌هاي جديد و به روز رساني شده‌ي كانون مطلع شويد.

ارزيابي و تحليل هر آزمون را در همان روز مشاهده نماييد.

از مشاوره‌‌هاي آموزشي و تحصيلي استفاده كنيد.

خلاصه درس‌هاي مربوط به هر آزمون را دريافت نمائيد.

و ..................


دانش‌آموزان گرامي مي‌توانيد دام آموزشي سؤال‌هاي آزمون 20 بهمن را در سايت كانون بنوسيد و جايزه بگيريد.‌ (به انتخاب خود، كتاب كانون جايزه بگيريد.)

يک توصيه‌ي مهم! «آزمون غيرحضوري»، آزمون متناظر بعدي در سال گذشته‌ مي‌باشد كه پس از پايان هر آزمون به شما ارائه مي‌گردد و به‌عنوان يک منبع مطالعاتي خوب و مفيد براي موفقيت در آزمون بعدي (4 اسفند) مورد استفاده‌ي شما دوستان خوب کانوني قرار گيرد.


با آرزوي موفقيت

سارا شريفي (مدير توليد آزمون‌هاي سال چهارم انساني)

Menu