آیا موی بدن انسان بعد از مرگ نیز رشد می کند؟

انتهای فولیکول دارای غده ی کوچکی است که توسط مویرگ های خونی تغذیه می شود. در واقع رشد مو از اینغده آغاز می شود. مو پس از عبور از میان فولیکول به سوی سطح پوست می رود و به این ترتیب طول مو افزایش ...

آیا موی بدن انسان بعد از مرگ نیز رشد می کند؟

هر یک از موهای ما دارای سه لایه است. لایه خارجی مو یا«کوتیکول» از سلول های پولک مانندی ساخته شده است. لایه میانی مو، «کورتکس» نام دارد و از سلول هایی تشکیل شده است که دارای رنگیزه اند.رنگ مو به نوع این رنگیزه ها بستگی دارند. اگر ساختن رنگیزه در سلول های این لایه متوقف شود،مو سفید می شود. به لایه داخلی مو «مغز مو» می گویند. در کنار ریشه هر تار مو یک غده چربی و یک ماهیچه وجود دارد.

آیا موی بدن انسان بعد از مرگ نیز رشد می کند؟

 

موی سرما به طور متوسط یک الی 1/5 سانتی متر در ماه بلند شود. مو همواره از ریشه رشد می کند. هر مو از جوانه ای به نام «فولیکول» یا «پیاز مو» به وجود می آید. انتهای فولیکول دارای غده ی کوچکی است که توسط مویرگ های خونی تغذیه می شود. در واقع رشد مو از اینغده آغاز می شود. مو پس از عبور از میان فولیکول به سوی سطح پوست می رود و به این ترتیب طول مو افزایش پیدا می کند.

مو ها حتی پس از مرگ نیز رشد می کنند؛زیرا سلول های بدن تا وقتی که تمام مواد غذایی خود را مصرف نکرده اند،به کار خود ادامه می دهند.به این ترتیب پس از مرگ، تا زمانی که سلول ها کار می کنند مو نیز رشد می کنند.سلول ها پس از اتمام مواد غذایی می میرند و رشد مو ها نیز متوقف می شود.

منبع :

Menu