مهلت ثبت نام مسابقات ملی رباتیک کارون کاپ

دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون کاپ گفت: علاقه‌مندان تا 22 بهمن ماه فرصت دارند در مسابقات ثبت‌نام کنند.

مهلت ثبت نام مسابقات ملی رباتیک کارون کاپ

دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون‌ کاپ با بیان اینکه تاکنون بیش از 170 تیم در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاقه‌مندان تا 22 بهمن‌ ماه فرصت دارند در مسابقات ثبت‌نام کنند.

مسابقات کارون‌کاپ بزرگترین رقابت رباتیکی در جنوب کشور است، این مسابقات در قالب "13 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی" در اهواز به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در گیت بوستان برگزار می‌شود. شرکت دانش‌بنیان جهان صنعت جنوب و شرکت بهره‌برداری کارون بزرگ نیز برگزارکنندگان این مسابقات هستند.

پیش‌بینی  شده است  800 نفر در این مسابقات شرکت کنند که تاکنون بیش از 170 تیم برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. 


مهلت ثبت نام:

علاقه‌مندان تا 22 بهمن‌ ماه فرصت دارند از طریق سایت مسابقات به نشانی Karuncup.com ثبت‌نام خود را انجام دهند. در نهایت از میان تیم‌های ثبت‌نامی، تیم‌های کیفی‌تر برای شرکت در مسابقات انتخاب می‌شوند. پذیرش تیم‌ها از عصر روز 26 بهمن‌ماه و مسابقات نیز از "27 بهمن‌ماه" آغاز می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه" 28 بهمن "خواهد بود.

 این مسابقات برای" اولین‌ بار" در" خوزستان" برگزار می‌شود که امید است  مسابقات از سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار شود و لیگ‌هایی که در مسابقات وجود خواهند داشت بر اساس نیازهای کشور طراحی شوند.

 لیگ‌های حاضر در مسابقات ملی رباتیک :

از میان 13 لیگ موجود، پنج لیگ شامل لیگ‌ ربات‌های زیردریایی، پرنده، ربات‌های نمایش با موضوع آزاد، مسیریاب ویژه و پرنده سرعتی یا ریل که برای اولین‌بار در ایران انجام می‌شود، دانشجویی هستند. در لیگ‌های دانش‌آموزی هر لیگ دارای یک مقطع سنی خاص است که اطلاعات بیشتر  درباره این لیگ‌ها در سایت مسابقات وجود دارد.


 قوانین شرکت در مسابقات :

برای هر لیگ با توجه به زمینه فعالیت آن‌ها متفاوت است. حدود 66 داور در مسابقات حضور دارند که به داوری ربات‌ها می‌پردازند. همچنین بخشی از داوری‌ها در مسابقات از سوی مدیران صنایع انجام می‌شود تا با این کار دیدگاه ساخت ربات‌ها تا حدی از حالت تئوریک و دانشگاهی خارج شود و به سمت صنعتی شدن و رفع نیازهای جامعه حرکت کند.


 جوایز مسابقات:

به برخی از  شرکت کنندگان گواهینامه‌های بین‌المللی اعطا می‌شود همچنین از برگزیدگان مسابقات حدود 500 میلیون ریال حمایت مالی از سوی سازمان آب و برق انجام می‌شود. حتی این سازمان از برخی تیم‌ها حمایت خواهد کرد تا در فستیوال‌های بین‌المللی نیز شرکت کنند.


منبع :

Menu