آموزش دانش آموزان بر پایه استعداد و ژنتیک و طرحی برای آن

رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس از تدوین طرح توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی تا اردیبهشت 96 خبر داد.

آموزش دانش آموزان بر پایه استعداد و ژنتیک و طرحی برای آن

رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس از تدوین طرح توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی تا اردیبهشت ۹۶ خبر داد.

استعداد، آمادگي يا آماده بودن براي پرورش موهبتي است كه خداوند و طبيعت در اختيار انسان قرار داده است.در واقع ظرفیت یا توان بالقوه برای یادگیری یک موضوع خاص یا رشد یک مهارت ویژه است.هر يك از ما داراي يك يا چند استعداد در درون خود هستيم ولي بيش‌تر مواقع نتوانسته‌ايم آن را شناسايي كرده و گسترش دهيم.

با توجه به اهمیت این موضوع،نماینده مردم ورامین در مجلس از در تهیه بودن طرح  توانمندسازی جوانان جهت اشتغال و کارآفرینی خبر داد و افزود: طرحی را در دست تهیه دارم که براساس آن آموزش دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و دبیرستان براساس استعداد و ژنتیک  پایه‌ریزی خواهد شد. در این طرح دانش‌آموزان علاقمند به حرفه  و مشاغل مختلف می‌توانند طی ۱۲ سال دروس نظری و عملی مربوط به آتش‌نشانی، خیاطی، انتظامی و فوتبال و غیره را آموزش ببینند و  در نهایت با «دیپلم آمادگی جسمانی» از دبیرستان فراغت یابد.

 طرح مذکور توجه ویژه‌ای به آموزش‌های نظری و کاربردی مورد نیاز جامعه، بازار کار و منطبق بر استعداد و ژنتیک دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خواهد داشت. نهادینه کردن این سیستم آموزشی در آموزش و پرورش و مدارس فراتر از نظام فعلی هنرستان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که افراد برای آموزش دوره‌های سه ماهه یا شش ماهه را سپری می‌کنند.

 انتخاب این شیوه آموزشی برای خانواده‌ها در سال اول و دوم «اختیاری» و در مدارس مشخصی خواهد بود. با اجرایی شدن این شیوه آموزشی والدین دانش‌آموزان به سرعت پی به امتیازات و منافع آن خواهند برد و استقبال خوبی از آن خواهند داشت چون مطمئن می‌شود در پایان سال دوازدهم، فرزندان‌شان یک متخصص با مهارت از مدرسه فارغ خواهند شد.

با قانونی شدن این طرح آموزش‌ها در مدارس تخصصی با همکاری اساتید فنون و رشته‌های مختلف ورزشی، صنعتی، مهارتی، انتظامی، ساختمانی و غیره و به صورت  ویدئو فیلم به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده و روستاها انجام خواهد شد. این سیستم آموزشی موجب پوشش کمی و کیفی کمبودهای آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی و معلمان متخصص به ویژه در مناطق محروم، دور افتاده و روستاها خواهد شود.

 با كشف استعداد فرزندان خود آن‌ها را پيش از افتادن در مسير نادرست زندگي در جهت توانايي‌هاي ذاتي راهنمايي كنيم. با كشف و شكوفا كردن استعدادهاي نهفته در فرزندان خود راه خوشبخت‌تر زيستن را به آن‌ها هديه دهيم.

منبع :

Menu