تجلیل از نفرات برتر کنکور در دانشگاه تهران

امروز در دانشگاه تهران مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری و المپیاد برگزار شد.

تجلیل از نفرات برتر کنکور در دانشگاه تهران

امروز در دانشگاه تهران مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری و المپیاد برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردر این مراسم خبر داد: «100 نفر اول گروه ریاضی فقط به دانشگاه شریف و تهران رفتند و در 4 رشته برق، کامپیوتر، مکانیک و بیوتکنولوژی درس می‌خوانند در گروه تجربی نیز از 100 نفر اول 68نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایران، 11 نفر دانشگاه شهید بهشتی، 9 نفر دانشگاه شیراز رفتند. 95 نفر از گروه تجربی به رشته پزشکی و 5 نفر به رشته دندانپزشکی رفتند. در رشته انسانی نیز از 100 نفر اول 66 نفر به دانشگاه تهران، 18 نفر به دانشگاه شهید بهشتی و 6 نفر به دانشگاه علوم قضائی رفتند که 55 نفر حقوق و 22 نفر روان‌شناسی و 23 نفر ارشد علوم قضائی می‌خوانند.»

او با اشاره به المپیادهای دانش‌آموزی گفت:‌ نفرات برتر المپیادهای دانشجویی مربوط به 20 رشته است که از 23 دانشگاه انتخاب شده‌اند، دانشگاه شریف با 17 مدال در مقام اول قرار دارد که در المپیادهای دانش‌آموزی افزایش غیرمتعارفی داریم. آن چنان که سال گذشته در رشته ریاضی 160 نفر مدال طلا، برنز و نقره کسب کردند و امسال 300 نفر برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی در گروه ریاضی بودند و همه برگزیدگان گروه ریاضی می‌خواهند به دانشگاه شریف بروند. ظرفیت‌ها محدود است و بهتر است المپیادهای دانش‌آموزی مدیریت شوند.

در پایان خدایی اضافه کرد:«در آزمون سراسری امسال 900هزار داوطلب داشتیم که 400هزار نفر آن‌ها قبول شدند. البته ظرفیت ما خیلی بیشتر است. سال گذشته ما 751 ظرفیت جذب دانشجو داشتیم که 300هزار نفر پذیرش شدند اکنون رقابت به نوع صندلی و دانشگاه منحصر شده است.»


منبع :

Menu