چشم جهانیان به المپیاد ریاضی ایران

دبیر برگزاری چهلمین المپیاد دانشجویی گفت: المپیاد ریاضی دانشجویی یکی از معتبرترین مسابقات دانشجویی در سطح جهان است.

چشم جهانیان به المپیاد ریاضی ایران

دبیر برگزاری چهلمین المپیاد دانشجویی گفت: المپیاد ریاضی دانشجویی یکی از معتبرترین مسابقات دانشجویی در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گرشاسبی دبیر برگزاری چهلمین مسابقات ریاضی کشور در روز نخست این آزمون که امسال در دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود، گفت: این المپیاد یکی از معتبرترین مسابقات در مجامع علمی جهانی بوده و بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا چشم به این مسابقات داشته و از نفرات برتر آن استقبال می کنند، چهار تیم برتر المپیاد کشوری به مسابقات جهانی اعزام می شوند.


دبیر برگزاری چهلمین المپیاد ریاضی دانشجویی با اشاره به برگزار کنندگاه این آزمون گفت: این مسابقات همه ساله  به همت انجمن ریاضی کشور و یکی از دانشگاه ها در چند ماده امتحانی برگزار می شود. 


وی با بیان شرایط شرکت در این المپیاد کشوری اظهار داشت: دانشجویان رشته ریاضی و علوم کامپیوتر و فارغ التحصیلان این رشته  ها که چند ماه از اتمام تحصیل آن ها گذشته باشد در تیم های چهار یا پنج نفره به همراه یک یا دو سرپرست در المپیاد شرکت می کنند در این المپیاد ٣٥ تیم از سراسر کشور حضور دارند.


دبیر برگزاری المپیاد ریاضی گفت: آزمون ها چهارساعته بوده و در دو روز متوالی  برگزار شده و دانشجویان در این مدت به ١٢ سوال پاسخ می دهند. 


گرشاسبی در مورد داوران و کمیته علمی آزمون اظهار کرد: کمیته علمی شش نفر و مصححان ١٢ نفر بوده و پس از برگزاری هر آزمون کمیته علمی و مصححان برگه ها را تصحیح کرده و بعد از بازبینی، نتایج هر امتحان فردا آن روز اعلام و اعتراض ها مورد بررسی قرار می گیرد. 


وی با بیان زمان اعلام نتایج نهایی المپیاد ریاضی کشوری گفت:  نتایج نهایی اولیه روز سوم که هیچ آزمونی برگزار نمی شود اعلام و پس از بررسی اعتراض ها، نتایج نهایی پس از بررسی همه تجدیدنظرها روز چهارم اعلام می شود. 


دبیر برگزاری چهلمین المپیاد ریاضی کشوری گفت: نتایج به صورت تیمی و انفرادی اعلام در بخش تیمی چهار تیم برتر معرفی شده و در بخش انفرادی  به ١٠ نفر مدال طلا، ١٠ نفر مدال نقره و ١٠ نفر مدال  برنا اهدا می شود.

منبع :

Menu