شیر به مدارس بازمی گردد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران :50 درصد از طرح توزیع شیر تا پایان سال جاری در مدارس اجرا می‌شود.

شیر به مدارس بازمی گردد

شیر ضامن سلامتی است ومصرف آن به خصوص در سال های اولیه زندگی برای استحکام استخوان ها ضروری است.با توجه به این امر آموزش و پرورش طرح توزیع رایگان شیر در مدارس را از سال ها پیش آغاز کرده است.

صبح امروز در مدرسه ابتدایی شهید چراغی منطقه 5 آموزش و پرورش میزبان آغاز طرح توزیع شیر در مدارس شهر تهران بود.

محمد بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران ، اظهار داشت: در مناطق آموزش و پرورش و ادارات کل دستورالعمل توزیع شیر تهیه شده است و امسال روند توزیع شیر به صورت 60 درصد شیر استریل و 40 درصد شیر پاستوریزه است که مرحله اول آن از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است و 50 درصد توزیع شیر تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

بهارلو با بیان اینکه اجرای توزیع شیر در مدارس توسط مدیران انجام می‌شود، گفت: باید فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مصرف شیر صورت گرفته و خانواده‌ها به سمت مصرف غذاهای سالم حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرایند توزیع شیر ارزیابی شود ضمن اینکه می‌توان در کنار توزیع شیر در مدارس مسابقات فرهنگی مانند نقاشی و تغذیه سالم را با مشارکت اولیاء برگزار کنیم.

 رباطی مدیر مدرسه ابتدایی شهید چراغی منطقه 5 اظهار داشت: 132 هزار و 446 نفر شامل دانش‌آموزان و معلمان در منطقه 5 آموزش و پرورش از شیر استفاده می‌کنند که از این تعداد 121 هزار و 464 دانش‌آموز و 10 هزار و 892 نفر از معلمان هستند.

در پایان نیز از مدیران برتر مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در امر توزیع شیر در مدارس تجلیل شد.


منبع :

Menu