معرفی کتاب‌های ریاضی کانون مقطع هفتم

کتاب‌های ریاضی کانون مقطع هفتم

معرفی کتاب‌های ریاضی کانون مقطع هفتم

کتاب‌های ریاضی کانون مقطع هفتم

اولین گام برنامه‌ریزی انتخاب کتاب است.

برای مقطع هفتم در هر مرحله و هر زمان کانون کتابی را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است که دانش‌آموزان می‌توانند استفاده کنند.


کتاب کار ریاضی:

در این کتاب که به ترتیب فصل‌بندی کتاب درسی طراحی شده است، در هر فصل ابتدا درس‌نامه‌ای مفصل خواهیم داشت تا دانش‌آموزانی که تازه با این مباحث آشنا شدده‌اند بتوانند از این درس‌نامه برای درک بهتر مفاهیم اولیه و یادگیری استفاده کنند.مهم‌ترین ویژگی این کتاب،تیب‌بندی سوالات هر فصل است.ابتدا با سوالات درستی و نادرستی سوالات هر فصل آغاز می‌شود.سپس به سوالات جای‌خالی می‌رسیم و در ادامه سوالات تشریحی و چهارگزینه‌ای را خواهیم داشت.سعی شده در تمام فصل‌ها این تیپ‌بندی که شبیه تیپ‌بندی یک برگه‌ی امتحانی است رعایت شود.

از کتاب‌کار بسیاری از معلمان در کلاس برای حل تمرین‌ بیشتر نیز استفاده می‌کنند.

برای دانش آموزانی که بدون معلم از این کتاب استفاده می‌کنند، پاسخ‌های سوالات را نیز در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند درستی پاسخ‌های خود را چک کنند.


کتاب پرتکرار ریاضی :

در کتاب پرتکرار ریاضی نیز توالی فصل‌ها و مباحث مطابق با کتاب درسی است.هر فصل علاوه بر درخت دانش که نقشه کلی فصل را نشان می‌دهد، با درس‌نامه شروع می‌شود.در هر بخش درس‌نامه‌ها کوتاه آمده و سوالات مربوط به همان درس‌نامه در ادامه مطرح شده است تا دانش آموز بتواند با مطالعه‌ی بخش کوچکی از درس‌نامه، به سوالات همان قسمت پاسخ دهد.سوالات، منتخبی از سوالات مدارس سراسر کشور است که با توجه به موضوع و تعداد تکرار در کتاب قرار گرفته‌است.در بخش‌هایی برای رعایت پوشش مطالب از سوالات تالیفی نیز استفاده شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌کتاب طراحی سوالات در صفحات زوج و فرد است به طوری که سوالات در دو صفحه‌ی مقابل هم،هم‌تیپ و هم شماره هستند و سوالات صفحات زوج دارای پاسخ‌نامه‌ی تشریحی و سوالات صفحات فرد دارای پاسخ‌نامه‌ی کوتاه است.

اگر دانش‌اموزی سوالی را بلد نبود یا اشتباه حل کرد و به پاسخ انتهای‌کتاب مراجعه کرد، یک نمونه‌ی دیگر از همان سوال مقابل آن می‌بیند که فرصت دارد آموخته‌ی خود را با این سوال محک بزند.


کتاب آبی طبقه‌بندی شده ریاضی:

در این کتاب در هر فصل ابتدا با درخت دانش روبه‌رو می‌شوید.در ادامه درس‌نامه‌ی خلاصه و نکته‌وار هر مبحث را خواهیم داشت.سپس سوالات چهارگزینه‌ای طبقه‌بندی شده‌ی هر قسمت از ساده به دشوار چیدمان شده است.

پاسخ تشرحی سوالات نیز در انتهای کتاب قابل دسترس است.

به دانش‌آموزانی که مباحث را با حل تمرینات تشرحی آموخته‌اند توصیه می‌شود با حل این سوالات چهار گزینه‌ای سطح ادراک وتسلط خود را افزایش دهند.درضمن می‌توانند با این سوالات برای آزمون‌ها نیز آماده‌تر شود.


کتاب‌های سه سطحی ریاضی :

در این کتاب سوالات از آزمون‌های دو سال گذشته‌ی کانون انتخاب شده است و در سه سطح نسبتا دشوار،‌دشوار و دشوارتر دسته‌بندی شده است.در هر بخش سوالات با توجه به درصد مراجعه و درصد پاسخ‌گویی صحیح دانش‌آموزان کنار هم قرار گرفته است.نزدیک ترین و بهترین منبع سوالات چهارگزینه‌ای برای آزمون‌های کانون همین کتاب است.

از آزمون 23 مهر نیز از هر ده سوال یک سوال از کتاب سه سطحی برای محک آموخته‌های دانش‌آموزان برگزیده شده است.

Menu