هرچه بیشتر کار کنید، بیشتر عمر خواهید کرد

محققان معتقدند افرادی که پس از سن 65 سالگی هم چنان به کار کردن ادامه می‌د

هرچه بیشتر کار کنید، بیشتر عمر خواهید کرد

محققان معتقدند افرادی که پس از سن 65 سالگی هم چنان به کار کردن ادامه می‌دهند، بیشتر عمر خواهند کرد.نتایج تحقیق جدیدی که در دانشگاه Oregon State University انجام شده است نشان می‌دهد که کار کردن پس از سن بازنشستگی می‌تواند موجب افزایش طول عمر افراد شود.

Health and Retirement Study یک مطالعه طولانی مدت است که توسط دانشگاه میشیگان درباره شهروندان آمریکایی با میانگین سنی بالاتر از 50 سال انجام می‌شود. در این مطالعه به طور میانگین هر دو سال یکبار با بیش از بیست هزار نفر در حوزه‌های مختلفی از جمله خدمات درمانی، مسکن، حقوق بازنشستگی، اشتغال، ناتوانی و دارایی مصاحبه انجام می‌شود.در این تحقیق جدید از داده‌های ارایه شده توسط مطالعه Health and Retirement Study به مدت 18 سال بین سال‌های 1992 تا 2010 استفاده شد. تحلیل این داده‌ها نشان داد افرادی که پس از سن بازنشستگی سنتی، یعنی 65 سال، همچنان به کار کردن ادامه می‌دهند، عمر طولانی‌تری دارند.

به گفته Chenkai Wu، نویسنده ارشد این تحقیق و دانشجوی دکترا در دانشگاه Public Health and Human Sciences، نمی‌توان نتایج این بررسی را به تمامی افراد تعمیم داد، اما کار کردن برای افراد مزایای اقتصادی و اجتماعی بسیار زیادی به همراه دارد که می‌تواند بر طول عمر آنها تاثیر گذار باشد.

آن دسته از افرادی که یک سال پس از سن بازنشستگی همچنان به کار کردن ادامه می‌دهند، 11 درصد ریسک مرگ و میر کمتری دارند.

از سوی دیگر، آن دسته از افرادی که از سلامت بدنی کافی برخوردار نیستند و پس از سن 65 سالگی مدت زمان اندکی به کار کردن ادامه می‌دهند، 9 درصد ریسک مرگ و میر کمتری دارند. این تفاوت اندک هم نشان می‌دهد افراد سالمی که بیشتر کار می‌کنند، از ذهن و بدن فعال تری برخوردار هستند. در هر حال کار کردن پس از سن بازنشستگی، چه برای افراد سالم و چه برای افراد بیمار، مفید است و طول عمر را افزایش می دهد.

این محققان اکنون مشغول تحقیق درباره رابطه کار بیشتر با طول عمر بیشتر و سلامت هستند.

منبع :

Menu