افزایش ظرفیت پذیرش کارشناسی‌ارشد پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی میزان افزایش ظرفیت کارشناسی‌ارشد پزشکی در مقایسه با سال قبل را 200 نفراعلام کرد و از ایجاد بانک سوال برای آزمون‌های وزارت بهداشت خبر داد.

افزایش ظرفیت پذیرش کارشناسی‌ارشد پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی میزان افزایش ظرفیت کارشناسی‌ارشد پزشکی در مقایسه با سال قبل را 200 نفراعلام کرد و از ایجاد بانک سوال برای آزمون‌های وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «ظرفیت اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته 4 ‌هزار‌و 300 نفر بود که با نظر مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت آموزشی برای تثبیت ظرفیت در این دوره 6هزار‌و 511 نفر پذیرفته شدند.»

او افزود: «این میزان پذیرش از سال گذشته 200 نفر بیشتر است. از تعداد 6‌ هزار‌و 511 نفر قبول شده، 6 هزار و 38 نفر در سهمیه‌‌های آزاد و سایر بخش‌ها، 139 نفر در سهمیه استعداد درخشان با آزمون و 334 نفر در سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون پذیرفته شده‌اند.»

پورکاظمی گفت: «به همه داوطلبان کنکور ارشد پزشکی اعلام کرده بودیم با توجه به انتشار کارنامه و پاسخنامه، هر اعتراض و مشکلی دارند، اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه و پیش از انتخاب رشته نسبت به سوالات برخی رشته ها اعتراض داشتند.»

او ادامه داد: «داوطلبان همان زمان تجمع کردند و اعلام کردند که بسیاری از سوالات اشتباه است، ما سوالات را به دبیرخانه علوم پایه پزشکی ارائه کردیم و سوالات بررسی شد. 25 سوال در 8 رشته اشتباه بود که در نهایت دو گزینه‌ای یا حذف شد.»

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: «مرکز سنجش پس از رسیدگی به سوالات اشتباه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاثیر سوالات این رشته‌ها و نمرات مربوط به آن بویژه در رشته تغذیه بنا به درخواست داوطلبان عوض شده است. طبیعتا رتبه‌ها نیز جابجا می‌شود و پذیرش بر اساس نمره جدید افراد انجام می‌شود.»

او افزود: «پنج سوال در مجموعه علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی 1، 2 و 3، همچنین 14 سوال در مجموعه علوم تغذیه (2 دفترچه)، چهار سوال در شیمی دارویی، یک سئوال در رادیو‌بیولوژی و یک سوال در نانوتکنولوژی پزشکی اشکال داشت.»

پورکاظمی گفت: «تا زمانی که آزمون‌سازی در مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت کامل تشکیل نشود و بانک سوالات به‌وجود نیاید امکان بروز چنین موضوعاتی وجود دارد. این مسئله در جلسه دیروز مدیران وزارت بهداشت مطرح شد و دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد که باید شیوه طرح سوال تغییر داده شود، مانند سازمان سنجش آموزش کشور یک بانک سوال ایجاد کنیم و فرآیند طرح سوال در طول سال انجام شود.»

او افزود: «در نتیجه قرار شد طراحی سوال برای همه آزمون‌هایی که وزارت بهداشت مجری آن است از اول مهر آغاز شود، تا بتوانیم میزان اشتباهات را کاهش دهیم.»

Menu