کتاب ریاضی تیزهوشان به روش حل مسئله (ویژه پنجم و ششم دبستان)

کتاب ریاضی تیزهوشان به روش حل مسئله (ویژه پنجم و ششم دبستان) منتشر شد. جهت خرید این کتاب به سایت فروش کتاب کانون مراجعه کنید. kanoonbook.ir

کتاب ریاضی تیزهوشان به روش حل مسئله (ویژه پنجم و ششم دبستان)

با توجه به تغییر رویه ی کیفیت و نوع سؤالات ریاضی تیزهوشان از سال 1393 و درک این مطلب که در آزمون ورودی تیزهوشان مقطع هفتم، سؤالات ریاضی کاملاً مفهومی شده است، این نیاز احساس شد که باید شیوه ی آموزش دانش آموزان دبستان و سرفصل های(منابع) آموزشی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان تغییر یابد. 

تا قبل از سال 1393 طراحی سوالات تیزهوشان در مراکز هر استان به صورت جداگانه صورت مـی گرفـت. از سال 1393 طراحی سوالات تیزهوشان به صورت متمرکز، در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان که برگزارکننده المپیادهای مختلف در ایران است، صورت می گیرد. 

در واقع به همین دلیل سؤالات تیزهوشان سه سال اخیر (93 ، 94 و 95) به سؤالات المپیاد نزدیک شده است. آموزش المپیاد در مقطع دبستان از سال 2000 میلادی در کشورهای مختلف جهان بهصورت فعال وجود داشته است، بنابراین در طی سال های اخیر منابع ارزشمند و مفیدی در بحث المپیاد دبستان گردآوری شده است که در حال حاضر در منابع داخلی ما این کمبود احساس می شود.


جهت خرید این کتاب از فروشگاه کتاب های کانون کلیک کنید


برای آموزش حل مسائل المپیاد (تیزهوشان) باید در ابتدا دانش آموزان با شیوه های مختلف حل مسائل المپیاد آشنا شوند. میتوان با آموزش تکنیک های مختلف، توانایی های بسیاری به دانش آموزان انتقال داد که به کمک این توانایی ها حل سؤالات المپیاد برای آن ها راحت تر شود. 

جدا از خارج بودن مباحث تیزهوشان و المپیاد از کتاب درسی که در اکثر سؤالات (درنگاه اول) در متن سؤال، برای مثال کلمات ناآشنای زیاد و یا توضیح کم وجود دارد که باعث گم راهی دانش آموزان خواهد شد، باز هم برای حل این مسئله ها دانش آموزان عزیز باید سؤالات متنوع زیادی حل کنند (مهارت حل مساله) تا با سبک سؤالات آشنا شوند و تسلط بیشتری کسب کنند. 

در پایان فراموش نکنید که هر چند اطلاعات و دانش ریاضی کتاب درسی دانش آموزان، مبنای حل سؤالات تیزهوشان (المپیاد) است، اما کافی نیست. برای موفقیت در این آزمون باید توانایی ها و مهارت های حل مسائل المپیاد (استدلال، تحلیل، ریشه یابی، خلاقیت، تفکر منطقی، طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون، دقت، توانایی های اکتسابی مانند مسائل مربوط به هندسه فضایی و ...) را با مطالعه ی درست سؤالات مختلف المپیاد به دست آورد. پس باید قابلیت های خود را با آموزش های هدفمند و مناسب افزایش داد. 

پس فراموش نکنید، بهترین راه برای موفقیت در درس ریاضی (تیزهوشان)، آشنایی با مسائل ریاضی تیزهوشان (المپیاد) و تکنیک های مختلف حل مسائل المپیاد می باشد. بنابراین لازم است دانش آموزان تلاش کنند با حل این گونه مسائل توانایی های خود را افزایش دهند و با خیالی آسوده در آزمون تیزهوشان شرکت کنند.


Menu