استان اصفهان رتبه اول توزیع متوازن رشته‌ها در کشور را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خوشبختانه استان اصفهان در زمینه توزیع متوازن رشته‌ها رتبه اول کشور را در سال‌های گذشته به خود اختصاص داده است.

استان اصفهان رتبه اول توزیع متوازن رشته‌ها در کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگار پانا ،محمد حسن قائدیها در یکصد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاونان و جمعی از روسا و مدیران اظهار کرد: هم اکنون جابجایی نیرو در مدارس مختلف در حال اجرا است که نگرانی هایی را برای مدیران ایجاد کرده است.

وی افزود: بالغ بر 170 عنوان کتاب جدیدالتالیف در آموزش و پرورش چاپ شده است که این موضوع بعد از انقلاب اسلامی رویداد بزرگی است و امیدواریم بدون هیچ مشکلی به دست دانش آموزان برسد و وزارت آموزش و پرورش نیز در حال تلاش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: همه معلمان برای تدریس کتاب های جدیدالتالیف باید دوره های آموزشی ضمن خدمت را فرابگیرند که کار سختی را بر دوش آموزش و پرورش گذاشته است.

وی عنوان کرد: امسال آموزش و پرورش در حال استقرار پایه دهم است چون بحث هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و تعیین سرنوشت دانش آموزان، بعد از سند تحول بنیادین اتفاق می افتد و شرایط سختی در آموزش و پرورش حاکم است.

محمد حسن قائدیها بیان کرد: بحث هدایت تحصیلی در نظام جدید آموزشی با تغییر فرایند و نگرشی که بتواند کنکور را مدیریت کند اتفاق افتاده است که نگرانی هایی را برای اولیا و دانش آموزان ایجاد کرده است و بعضی از رسانه ها بهتر می توانستند در جهت رفع نگرانی مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده می توان به توازن رشته و هدایت تحصیلی، پروژه مهر 95 و ساماندهی نیروی انسانی و برگزاری مسابقات ورزشی شنای دانش اموزان دختر و پسر در اصفهان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درصد هدایت دانش آموزان در کل کشور 37 درصد است.

منبع :

مطالب مرتبط

Menu