دوازده نگرش نو برای دوازده ماه نو!

در هنگام تحویل سال جدید، ما در وجود خویش با دنیایی از آرزوها و خواسته‌ها روبرو می‌شویم و مدام آن‌ها را زیر و رو می‌کنیم. این اتفاقی است که هر سال رخ می‌دهد.

دوازده نگرش نو برای دوازده ماه نو!

 ما نمی دانیم که برای سال نو، کدام یک از خواسته هایمان در اولویت قرار دارند و باید اولین اقدام ما باشند! شاید برای شما هم جالب باشد، اگر بگوییم که ما می توانیم در اولین شب سال جدید به تمامی خواسته های خود برسیم؛ اما برای این کار تنها یک راهکار وجود دارد و آن تغییر نگرشمان در سال جدید است!

 هر یک از ما باید برای رسیدن به نیازهایمان در سالی جدید، خویشتن را، در هر ماه به یک چالش جدید نگرش مثبت دعوت کنیم. 

نگرش مثبت فروردین :

ماه اول سال و رفت و آمدهای نوروزی فرصتی مناسب برای پیداکردن دوستانی است که می توانید با آن ها ارتباط مناسبی برقرار کنید. اگر در پی آن هستید که با افراد جدیدی مراوده داشته باشید می توانید در اولین ماه سال، در این زمینه، تصمیمات سرنوشت سازی بگیرید.



نگرش مثبت اردیبهشت :

بهترین تصمیمتان شادی انجام دادن همان کار یا کارهایی باشد که تاکنون انجامشان نداده اید؛ برای مثال، شاید هزاران بار تصمیم گرفته اید که به کلاس خاصی بروید. با وجود این، تاکنون اقدامی نکرده اید؛ اما اکنون زمان عملی کردن این خواسته فرارسیده است، بنابراین آن را پشت گوش نیندازید و دست به کار شوید!


نگرش مثبت خرداد :

در این ماه، برای خودتان برنامه ریزی کنید تا بتوانید به اهداف مورد نظرتان دست یابید. 


نگرش مثبت تیر :

با دقت به آینه اتاقتان نگاه کنید! منظور ما این از این حرف بسیار ساده است: بیشتر خودتان را بشناسید!

از خودتان بپرسید: راستی من چه کسی هستم؟ آیا از شیوه ی زندگی خود راضی ام یا نه؟ یا برای بهبود زندگی ام باید چه کارهایی انجام دهم؟! با مطرح کردن چنین سوالاتی آسان تر به اهدافتان می رسید. چون خودتان را به خوبی شناخته اید.


نگرش مثبت مرداد :

در این ماه یک کتاب بخوانید. انتخاب شما می تواند شامل هر موضوعی باشد. با این کار، به خودتان اجازه می دهید که متفاوت فکر کنید. در واقع، هر کتاب

 می تواند طرز فکر شما را تغییر دهید. با این روش، شما به تفکری متفاوت دست می یابید.


نگرش مثبت شهریور :

در این ماه، از شما می خواهیم که با سه نگرش منفی خود مقابله کنید. روبه روی آینه بایستید و با سه تفکر منفی تان در زندگی رو به رو شوید؛ منظور اموری است که در بیشتر اوقات به آن ها فکر می کنید؛ اما در سال جدید به خودتان قول دهید که آن افکار را با سه تفکر مثبت دیگر جایگزین کنید.


نگرش مثبت مهر :

همان گونه که از نام این ماه پیداست، پیوسته تلاش کنید که مهربانی تان را افزایش دهید. بی مزد و زحمت به دیگران کمک کنید. این گونه خودتان را هم از مهربانی دیگران بهره مند می شوید.


نگرش مثبت آبان :

از میان دستاوردهای خود، بر روی پنج دستاورد این هفت ماه اخیر تمرکز کنید. آن گاه از خود بپرسید : این هفت دستاورد چگونه زندگی ام را تغییر داده اند؟ اگر

آن ها تاثیر مثبتی بر زندگی تان داشته اند، ارزش خودتان را بدانید و به اهداف بعدی خود فکر کنید. همواره تلاش کنید که متفاوت تر از قبل باشید و به اهدافتان بال و پر بدهید.


نگرش مثبت آذر :

در یک باشگاه ورزشی عضو شوید. بی شک، تلاش برای سالم نگه داشتن روح و جسمتان ایده ای بسیار زیباست. به دنبال ورزش هایی باشد که روحتان را صیقل دهند. پیشنهاد ما به شما انجام دادن ورزش هایی مانند یوگا و شناست. با توجه به روحیه ای که از خودتان می شناسید رشته ی ورزشی را انتخاب کنید و برای پیشرفت در آن مصمم باشید.


نگرش مثبت دی :

در این ماه، خواسته ما از شما این است که کارهای عقب مانده یا ناتمامتان را به پایان برسانید. فقط دو ماه دیگر تااتمام سال باقی مانده است؛ بنابراین اجازه ندهید که کارهای ناتمامتان همراه با شما به سال بعد بیایند!


نگرش مثبت بهمن :

هدف شما در این ماه، افزایش دادن توانایی تان در « بخشیدن » است. تلاش کنید فرد بخشنده ای باشید. با به کارگیری این روش، بیش از پیش از افراد دیگر یاد می گیرید و کمتر اشتباهات آن ها را تکرار خواهید کرد. به دوران کودکی تان برگردید و تا آنجا که می توانید دیگران را با دقت نگاه کنید. رفتارها و اشتباهاتشان را به ذهنتان بسپارید و در عین حال، آن ها را نادیده بگیرید. با این شیوه، دو هدف را با یک تیر زده اید.


نگرش مثبت اسفند :

اسفند آخرین ماه سال شمسی است. در این ماه، دیگر نباید برای سالی که گذشت غمگین باشید؛ زیرا همان گونه که از نامش پیداست گذشته ها دیگر گذشته اند و شما نمی توانید آن ها را بازگردانید؛ بنابراین به فکر سالی باشید که کم کم سروکله اش در زندگی تان پیدا می شود اهداف جدید منتظر شما هستند؛ شما هم سعی کنید که بهترین ها را در اطرافتان فراهم کنید.


منبع :

Menu