جنگل دالخانی ، دالان بهشت در تنکابن

دالخانی که با آب و هوای بی نظیرش و طبیعت بکرش از دل انگیزترین و دیدنی‌ترین جنگل‌ها است که به دلیل همجواری با جنگل‌های 600 هزارمتر مربع رامسر ، دالخانی نام گرفته است.

جنگل دالخانی ، دالان بهشت در تنکابن

جنگل دالخانی، جنگل زیبایی که در میان گردشگران به “دالان بهشت” معروف است . این جنگل در مسیر رامسر به تنکابن (استان مازندران)واقع شده است، برای رفتن به جنگل دالخانی دو مسیر وجود دارد که ما از مسیر سه راهی جنت رودبار (هفت کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن) رفتیم. مسیر دیگر مسیر کتالم- هریس (جاده میرزا کوچک‌خان)می باشد. بعد ازطی مسافت 23کیلومتر به قزل پارک میرسیم ، در ورودی قزل پارک ،مامور عوارضی با  دادن یک عدد کیسه زباله از شما پذیرایی می کند. البته دادن کیسه زباله جهت تمیز نگه داشتن محیط زیست به نوبه خود کاری شایسته است .در آنجا سه چشمه سرویس بهداشتی برای آقایان و خانمها در نظر گرفته شده است که بهیچوجه جوابگو خیل عظیم گردشگران نیست ،ایکاش از مبلغ جمع آوری شده عوارض ، تعداد سرویس های بهداشتی را بیشتر میکردند.بگذریم ..... نوشیدن آب از چشمه دالخانی در قزل پارک ، خستگی راه پر پیچ و خم جنگل را از تن می زداید . دالخانی روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر که در دهستان چهل شهید واقع است.







دالخانی که با آب و هوای بی نظیرش و طبیعت بکرش از دل انگیزترین و دیدنی ترین جنگل ها است که به دلیل همجواری با جنگل های 600 هزارمتر مربع رامسر ، دالخانی نام گرفته است.جنگل هایی که در مسیر جاده ادامه دارند و بعد از دالخانی شما را به ییلاق جنت رودبار و گرسماسر ،اکراسر ،گلین و ... می رسانند.


دالخانی جنگلی نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود 800 متر می رسد و انتخابی مناسب برای طبیعت گردان و کوهنوردان است. مه غلیظ ار مهمترین ویژگی ها و زیبایی های دالخانی است که در کنار سرسبزی زیبا و طبیعت ،گردشگران بیشماری را بسوی خود جلب می کند. آشنایی با آداب و رسوم و زندگی سنتی روستاییان نیز از دیگر جاذبه های جنگل دالخانی است به همه دوستان توصیه میکنم در سفر به استان مازندران ،دیدن از جنگل دالخانی را در برنامه مسافرت خود پیش بینی نمایند. ضمنآ قبل از رفتن آذوقه خود را تهیه نموده تا از این بابت نگرانی نداشته نباشند. دوربین عکاسی فراموش نشود.



منبع :

Menu