مجتبی دادبام : تحلیل درس ریاضیات گسسته آزمون 4 دی

تحلیل آزمون ریاضیات گسسته ٤ دی

مجتبی دادبام : تحلیل درس ریاضیات گسسته آزمون 4 دی

سلام دوستان . خدا قوت.

تحلیل آزمون ریاضیات گسسته ٤ دی تقدیم به شما عزیزان

 ١٣١. سوال عالی، آسان و دقیق است. در این سوال با ١٣٨٥ عدد متوالی روبرو هستید که همگی آنها با عدد !١٣٦٣ عامل فاکتور دهنده دارند. پس حاصل نمیتواند عدد اول باشد... مفهومی که این سؤال به شما آموزش میدهد آنست که میتوان بازه هایی متوالی از اعداد با هر طول دلخواه یافت که تهی از اعداد اول هستند...

١٣٢. سؤال روتین و بسیار پرتکرار است... همانند این سؤال در تمام کتب کمک آموزشی موجود است...

١٣٣. این سؤال برای عموم ساده نیست، ولی از آنجایی که دقیقا سؤال کنکور بوده که فقط روی آن تغییر اعداد صورت گرفته، این سؤال را به سؤالی همه فهم تبدیل کرده است...


 ١٣٤. سؤال مربوط به مفاهیم ب.م.م است و بنظر نمیرسد بچه ها نتوانند بر آن تفوق نیابند...

 ١٣٥. بنده سالهاست که منتظرم سؤالی از غربال در کنکور سراسری رؤیت شود. این سؤال جزء آسانترین سؤالاتی است که میتوان از غربال اراتستن مطرح کرد...

 ١٣٦. این نوع سؤالات که به سؤالات " پارامتری های ب.م.م " معروفند، بسیار در کنکور سراسری مورد سؤال قرار گرفته اند... تنها چیزی که میتواند دانش آموز را در دام این سؤال انداخته باشد، چک نکردن امکان قابل قبول بودن جوابهای نهایی است...

 ١٣٧. این یک تست متباین سازی است که از آنجایی که سالها در کنکور سراسری مطرح نشده بود، برخی ازمؤلفین کتب کمک آموزشی در مورد آن قویا اعلام کرده بودند که در کنکور سراسری نخواهد آمد. اما در کنکور ٩٤ حضور سؤال متباین سازی، تمام این پیش بینی ها را نقش بر آب نموده بود... این سؤال منطق ساده ای دارد ولی شاید بخشی از دانش آموزان در آن مشکل عملیاتی پیدا کرده باشند...

١٣٨. بعد از سال ٩١ که تعداد صفرهای سمت راست عدد!٧٥ مورد سؤال قرار گرفته، سؤالاتی همانند سؤال ١٣٨ که در مبنایی غیر ١٠ این موضوع را به چالش کشیده باشند میتوانند کاندیدای سؤالهای آتی کنکور باشند... این سؤال چند سالی است که موازی سلیقه ی مؤلفان و همکاران عزیز شده است ولی با اینحال حس میکنم تعداد زیادی از داوطلبان به آن پاسخ نداده باشند...

 ١٣٩. این سؤال یک سؤال کاملا کپی برداری شده از آزمونهای آزمایشی سال ٨٣ است. سؤال خوبی است ولی شک دارم بخش عمده ای از دوستان دانش آموز به آن جواب صحیح داده باشند. مگر دوستانی که سؤال کنکور آزمایشی ٨٣ را در کتب موجود در بازار دیده باشند...

 ١٤٠. و بالاخره سؤالی از کاربردهای قضیه بزو که بسیار ساده است

. 1⃣به لحاظ تحلیل دشواری آزمون، میتوان گفت آزمونی کاملا استاندارد به لحاظ سؤالات فنی، سؤالات دیده شده و سؤالات مشابه کنکور بوده است. به دوستانی که درصد پایینی رو کسب نموده اند باید عرض کنم که لازمه در تعطیلات امتحانات خودشون رو در معرض تستهای بیشتری از ریاضیات گسسته قرار بدن تا اینکه چشمشون با تیپ های متفاوت تستها آشناتر گردد

. 2⃣به لحاظ انطباق سؤالات با سرفصل اعلام شده باید عرض کنم که شاید میشد که با گنجاندن سؤالی از ک.م.م و الگوریتم اقلیدسی تنوع مطالب آزمون رو افزایش داد..

. 3⃣حرف آخر: سر فصل این آزمون مباحثی را در خود داشته که بجز مبحث پارامتریهای ب.م.م ، بقیه ی مطالب خیلی مورد علاقه طراحان کنکور نبوده... پس دوستانی که درصدهای خیلی پایین کسب کرده اند میتوانند با پوشش دادن مطالب و مباحث پرسؤال درصد مناسبی در کنکور سراسری کسب نمایند...

مراقب خوبیهاتون باشید

مجتبی دادبام

Menu