تجهیز کتابخانه‌های مدارس پایتخت

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، از رشد تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته خبر داد.

تجهیز کتابخانه‌های مدارس پایتخت

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، از رشد تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران دانش‌آموزی استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با بیان این که 4500 مدرسه آموزش قرائت نماز را اجرا کرده‌اند، اظهار کرد: در اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان 2500 نفر آموزش عملیاتی دیدهاند.

وی به حوزه اردویی و تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: برخلاف مشکلات اعتباری سال گذشته 650 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که امسال این تعداد تا کنون به  320 هزار نفر رسیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 10 هزار دانش‌آموز دختر دبیرستانی به عنوان زیارت اولی‌های به مشهد مقدس اعزام شدند و 2500 نفر با اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام به مشهد مقدس نایل شدند.

کفاش از اعزام 2400 نفر به عمره دانش‌آموزی خبر داد و گفت: صدهزار نفر برای اعزام به عتبات عالیات هدفگذاری شدند که تا کنون 5 هزار مربی و 2 هزار دانش‌آموز اعزام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: 17 هزار و 618 پایگاه تابستانی در سراسر کشور اوقات فراغت بیش از 3 میلیون و 500 دانش‌آموز را تامین کرده بودند.

کفاش به رشد تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون جلد کتاب مصباح‌الهدی در قالب آشنایی با سیره اهل بیت و حفظ موضوعی قرآن بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی چاپ و توزیع شده است و 30 هزار نسخه قرآن در بین فرهنگیان توزیع شده که هر روز یک صفحه با ترجمه آن قرائت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که جشن تکلیف متمرکز با معاونت شهرداری امسال در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: امسال کتابخانه‌های مدارس شهر تهران را با 6 میلیارد تومان اعتبار تجهیز خواهیم کرد تا فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان ترویج یابد.

منبع :

Menu