علی محمدی اصل: تحلیل سوالات شیمی کنکور ریاضی 94

در کنکور امسال تیپ‌های جدیدی از سوالات شیمی در کنکور طرح شده بود که تا به حال دیده نشده بود

علی محمدی اصل: تحلیل سوالات شیمی کنکور ریاضی 94

تحلیل سوالات شیمی کنکور94 -  رشته ی ریاضی

علی محمدی اصل ( رتبه ی 12 کنکور 1392)

سطح کلی سوالات :

در  کنکور امسال تیپ های جدیدی از سوالات شیمی در کنکور طرح شده بود که تا به حال دیده نشده بود

از جمله سوالات 214—215-220-221-224-227-231 و 235

که کاملا ایده های جدیدی به همراه داشتند  و ذهن دانش آموز را به چالش می کشیدند .  سوالات امسال بسیار منطقی بودند و سطح علمی دانش اموز را از هر لحاظ می سنجیدند .

با صرف کمی وقت بیشتر می شد به این سوالات پاسخ صحیح داد

اما برای دانش آموزانی که تسلط کامل روی مباحث کتاب درسی نداشتند جواب دادن به همچین سوالاتی وقت گیر و انرژی بر بود.

اکنون به بررسی فصل به فصل سوالات می پردازیم.

فصل 1 شیمی  2 : سوال های این فصل کمی ساده تر از سال های قبل طرح شده بود. سوالات ساده بودند و وقت زیادی را از دانش آموز نمی گرفت و به راحتی می شد به سوالات جواب داد.

فصل 2 شیمی 2 : سوال های این فصل نسبت به سال های قبل مفهمی تر شده بود و پاسخ دادن به آن ها نیازمند تجزیه و تحلیل و دقت بالایی بود و وقت بیشتری را از دانش آموز می گرفت.

فصل 3 شیمی 2 : امسال از جمله سال هایی بود که از این فصل سوال محاسباتی طرح شده بود که قدرت محاسبات دانش آموز را می سنجید.

فصل 4 شیمی 2 : در این فصل سوالات جدیدی طرح شده بود. مثل سوال 206 و 208 که دانش آموزانی با تسلط بیشتر روی مطالب کتاب درسی می توانستند به این سوالات پاسخ صحیح دهند.

فصل 5 شیمی 2: در این فصل مثل هر سال سوالات حفظی طرح شده بود که دانش آموزان برای جواب دادن به سوالات باید ترکیب ها و نام های طرح شده در کتاب درسی را به نحو احسن به یاد داشتند.

فصل 1 شیمی 3 : در این فصل نیز سبک سوالات تغییر کرده بود . در سال های قبل بشیتر روی واکنش ها و محاسبات استوکیومتری تمرکز می شد اما امسال سوالات جدیدی مثل سوال 213 و 214 مطرح شده بود.

فصل 2 شیمی 3 : در این فصل سوال ها مشابه سال های قبل بود اما اصطلاحات جدیدی طرح شده بود که کمی می توانست ذهن دانش آموز را آشفته کند. اما باز هم تسلط روی مطالب کتاب درسی می توانست به داد دانش آموزان برسد.

فصل 3 شیمی 3 : برای اولین بار سوالت چند موردی در درس شیمی در این فصل مطرح شده بود و این خیلی جالب بود. همچنین طرح سوالات ترکیبی با فصل 1 شیمی 3 نیز از خلاقیت طراحان کنکور امسال بود.

فصل 1 شیمی پیش : سوالات این فصل مثل هر سال ، سوالات محاسباتی طرح شده بودند . امکان اشتباه در محاسبات این سوالات بسیار زیاد بود و باید دانش آموزان با تمرکز کامل این سوالات را حل می کردند.

فصل 2 شیمی پیش : سوال های این فصل سخت تر از سال قبل بود و سوال جدیدی طرح شده بود که ذهن دانش آموزان را به چالش کشیده بود. سوال 227 بسیار سوال مفهومی و خوبی بود که سطح علمی دانش آموزان را به خوبی می سنجید.

فصل 3 شیمی پیش : سوالات این فصل متعادل بود . 2 سوال اول حفظی و بسیار ساده بودند ولی 2 سوال بعدی سخت تر از حد معمول بودند و کمی نیاز به صرف وقت و تمرکز داشتند.

فصل 4 شیمی پیش : در این فصل سوالات کاملا جدید با ایده های نو طرح شده بود . سوالات کاملا حفظی - مفهومی بودند و تسلط کامل بر کتاب درسی و مفاهیم آن شرط پاسخ گویی به این سوالات بود.

نتیجه گیری :در کنکور امسال سوالات جدیدی طرح شده بود که بیشتر روی خط به خط کتاب درسی تمرکز کرده بود. با توجه به این مسائل دانش آموزانی که تسلط کافی روی خط به خط کتاب درسی داشتند می توانستند درصد بسیار خوبی در این آزمون کسب کنند.

Menu