محمدعلی مرتضوی: تحلیل سوالات عربی کنکور 94 برای دوم دبیرستانی‌

تحلیل سوالات عربی کنکور ...

محمدعلی مرتضوی: تحلیل سوالات عربی کنکور 94 برای دوم دبیرستانی‌

همان‌طور که می‌دانید سوالات درس عربی در آزمون سراسری ( مجموعا 25 تا) به سه قسمت ترجمه، تعریب و مفهوم (8 تا)، درک مطلب و سوالات مرتبط با آن (9 تا) و قواعد (8 تا) تقسیم می‌‌شود، این سوالات از کتاب های سال دوم و سوم دبیرستان ( و به‌طور غیرمستقیم مباحث پایه ا اول دبیرستان) طراحی می شوند.

سوالات ترجمه، تعریب و مفهوم بیشتر براساس نکات مهم در ترجمه و تعریب طراحی می شوند و بسیاری از آن ها با اطلاعات دوم دبیرستان نیز قابل پاسخ‌گویی هستند.

درک مطلب و سوالات آن، ترکیبی بوده و برای سنجیدن دانش کلی دانش آموزان در درس عربی، سوالات مفهوم، تشکیل ( حرکت‌گذاری) و تحلیل صرفی و اعراب را شامل می‌شوند.

سوالات قواعد نیز به‌طور مستقیم بخشی به قواعد سال دوم و بخشی به قواعد سال سوم مربوط می شوند. در جدول بر اهمیت قواعد مختلف موجود در کتاب سال دوم برحسب تعداد سوال طرح شده در گروه‌های آزمایشی مختلف، آمده است.


در زیر شماره‌ی سوالات ترجمه، تعریب و قواعدی از آزمون‌های سراسری 94 که با اطلاعات دوم دبیرستان قابل پاسخ‌گویی است، آمده است. برای مشاهده‌ی کلید، تحلیل و پاسخ تشریحی سوالات می‌توانید به صفحه کنکور 94 در سایت کانون مراجعه نمایید.


کنکور تجربی:سوال‌های 26،29،31،32،33 و 43

کنکور ریاضی: سوال‌های26،27،28،29،32،43،44،45، 46 و 47

Menu