جمع بندی کنکور هنری ها

آزمون‌های جامع شروع شده و رسیده ایم به مرحله‌ی تثبیت آموخته ها. بدون شک، یک جمع بندی صحیح، می‌تواند ما را به نتیجه‌ی درست از تمام تلاشمان برای کنکور برساند...

جمع بندی کنکور هنری ها

آزمون های جامع شروع شده و رسیده ایم به مرحله ی تثبیت آموخته ها.

بدون شک، یک جمع بندی صحیح، می تواند ما را به نتیجه ی درست از تمام تلاشمان برای کنکور برساند.

پس از پشت سر گذاشتن دروه ی انتقالی یا در واقع هر کاری که فکر می کنید باید قبل از شروع جمع بندی انجام دهید، تمام آموخته های خود را مورد آزمایش قرار می دهید تا به طور جدی، وضعیت خود را برای حضور در آزمون کنکور بسنجید. پس بهترین مواد برای استفاده در دوران جمع بندی، آزمون های کنکور سراسری چند سال اخیر است. حتی اگر مواردی از آن برایتان تکراری و یا آشنا باشد.

اهمیت این کار، علاوه بر سنجش دانش و اطلاعات شما، ایجاد آمادگی برای حضور در جلسه کنکور است. همانطور که می دانید، آزمون گروه هنر در نوبت عصر برگزار می شود. لذا بهتر است شما نیز آزمون های دوران جمع بندی را در نوبت عصر انجام دهید. یعنی ساعت 3:30عصر شروع کنید و تا ساعت 4:45 عصر سوالات عمومی را جواب دهید. سپس تا ساعت 7:30عصر به پاسخ دادن سوالات اختصاصی بپردازید.

با این روش شما به تعداد آزمون هایی که انجام می دهید، شرایط کنکور را شبیه سازی و تجربه می کنید. 

پس بهتر است قبل از شروع هر آزمون خود را در شرایط قبل از کنکور فرض کنید و هر آنچه به ذهنتان می رسد بر روی کاغد بنویسید. مثلا به ذهنتان می رسد برای خلاقیت نمایشی می خواستید مبحثی را مرور کنید یا برای درس ادبیات تست های دیکته را ممکن است اشتباه بزنید پس اجباری در پاسخگویی به آن نیست و به خود گوشزد می کنید سوالات را شک دار پاسخ ندهید. به این کار می گویند خودنگاری. برای ایجاد آرامش در جلسه کنکور، در دوران جمع بندی به تعداد آزمون های سراسری که انجام می دهید خودنگاری کنید، تا نگرانی های شما به کلی برطرف شود.

برای شبیه سازی هرچه بهتر آزمون ها در دوران جمع بندی، علاوه بر رعایت زمان پاسخگویی به سوالات سعی کنید شرایط را مطابق با کنکور سراسری آماده کنید. مثلا لباس رسمی بپوشید و روی صندلی دسته دار بنشینید و پاسخ ها را بر پاسخبرگ استاندارد وارد کنید.

تایم صرف ناهار خود را در روز هایی که آزمون سراسری انجام می دهید، تنظیم کنید. چرا که روز کنکور قرار است ساعت 2ونیم بعدازظهر در حوزه ی امتحانی خود حاضر باشید.
برای مطالعه، مرور و تورق سریع کتاب ها نیز در دوران جمع بندی برنامه ریزی کنید.

و در نهایت اینکه، بخاطر تمام تلاشی که تا کنون برای رسیدن به هدف خود انجام داده اید ابتدا از خداوند و سپس از خودتان تشکر کنید. مدت باقی مانده تا کنکور را با آرامش خاطر سپری کنید و بیش از آنکه به نتیجه ی کنکور بیندیشید به هدف خود فکر کنید.
به خاطر داشته باشید ممکن است کنکور، تنها یک راه از هزاران راه مختلف رساندن شما به هدفتان باشد.


Menu