نکونام: برد تیم ملی مهمتر از رکورد من است

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد پیروزی تیمش برابر عراق مهمتر از شکستن رکورد تعداد بازی‌های ملی است.

نکونام: برد تیم ملی مهمتر از رکورد من است

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استرالیا، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، در مورد انجام بازی‌های تیم ملی هر 4 روز یکبار، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تجربه چنین بازی‌هایی برای یکسری بازیکنان وجود داشته است، آنهم در جام جهانی و یا جام ملت‌های آسیا، اما در اینجا شرایط فرق می‌کند زیرا بازیکنان ایران ریکاوری خیلی خوب را برای هر مسابقه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی بالای بازیکنان تیمش افزود: برای بازی فردا جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست و آماده‌ایم با تمام توان برای موفقیت تیم به میدان برویم.

کاپیتان تیم ملی ایران در مورد اینکه در بازی با عراق تعداد بازی‌های ملی‌اش به 150 بازی رسیده و رکورد علی دایی را می‌کند، تاکید کرد: فردا برای من بردن تیم ملی مهم است. در دوران فوتبال و عمر ورزشی‌ام هیچگاه به این چیزها فکر نکردم و تنها موفقیت تیم ملی برایم مهم بود.

وی ادامه داد: اگر بازی هم نکنم، مهم نیست زیرا مهمترین اتفاق، بردن تیم ملی و صعود آن به جمع 4 تیم برتر جام است. من نه به رکورد فکر می‌کنم، نه خواهم کرد و تنها سعی می‌کنم بهترین بازی خود را برای تیم ملی انجام دهم، همانطور که در روز اول دعوتم به تیم ملی، با انگیزه بالا و به عشق مردم برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کردم.

نکونام همچنین تاکید کرد: رکورد تنها در تاریخ ثبت می‌شود اما همیشه موفقیت تیمی برای من مهمتر بوده است و امیدوارم در این جام هم بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

وی در مورد شرایط تیم ملی و امکان مصدومیت و با محرمیت بازیکنان ایران در جریان دیدار با عراق است، خاطرنشان کرد: خوبی تیم ایران این است که تیم هستیم، کسانی بازی می‌کنند و کسانی که روی نیمکت همه آماده کمک به تیم ملی هستند. شاید آنها از نظر تجربه با هم متفاوت باشند اما همین نفرات جوان در بازی با عراق و امارات نشان دادند، توانایی بالایی داشته و می‌توانند جای نفرات اصلی را پر کنند.

کاپیتان تیم ملی ایران اضافه کرد: شاید در این بازی کارت زرد و قرمز بگیریم و یا بازیکنان تیم مصدوم شوند اما باید از خودمان بگذریم و بجنگیم تا تیم ملی به موفقیت دست یابد. قطعا هر اتفاقی بی‌افتد، در بازی نیمه نهایی هر بازیکنی که جانشین نفرات مصدوم و محروم شود، با تمام توان تلاش می‌کند تا بهترین بازی خود را ارائه کند، پس نگرانی در این خصوص نداریم.

وی در مورد تفاوت تیم فعلی عراق با تیمی که در بازی تدارکاتی پیش از آغاز جام مغلوب ایران شد، اینگونه اظهار نظر کرد: تفاوت عراق با تیمی که دربازی دوستانه برابرمان قرار گرفت این است که آن بازی برای آماده شدن و ورود به این جام بود اما پس از شروع بازی‌ها، عراق بازی به بازی بهتر شد و مقابل ژاپن هم بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

نکونام در پایان گفت: هرچند تیم فعلی عراق با تیم آن مسابقه تدارکاتی بسیار فرق کرده زیرا جنگنده و قدرتی بازی می‌کند اما مهمترین موضوع در بازی با عراق این است که تمرکز کرده و بازی خودمان را انجام دهیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. همچنین با تمرکز کامل تا دقیقه 90 و یا 120 بازی کنیم تا با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنیم.

منبع :

Menu