تحلیل درس رسم‌فنی رشته‌ی مکانیک خودرو در آزمون 5 دی 93

در آزمون 5 دی سال سوم رشته‌ی مکانیک خودرو 20 سوال از شماره‌‌های 161 تا 180 به درس رسم‌فنی اختصاص یافته است که ده سوال از رسم‌فنی عمومی و ده سوال از رسم‌فنی تخصصی می‌باشد.

تحلیل درس رسم‌فنی رشته‌ی مکانیک خودرو در آزمون 5 دی 93

 

در آزمون 5 دی سال سوم رشته‌ی مكانیك خودرو 20 سوال از شماره‌‌های 161 تا 180 به درس رسم‌فنی اختصاص یافته است كه ده سوال از رسم‌فنی عمومی و ده سوال از رسم‌فنی تخصصی می‌باشد.

 

 

رسم‌فنی

رسم‌فنی عمومی

161 تا 170

رسم‌فنی تخصصی

171 تا 180

دشوارترین سوال

166

179

آسان‌ترین سوال

161

174

سوال‌های دام‌دار

162- 164 - 168

178

 

دشوارترین سوال رسم‌فنی عمومی چه بود؟

 به این سوال، تنها 5 درصد دانش‌آموزان پاسخ درست دادند.

 در تست‌های مجهول‌یابی، تجسم فضایی جسم، بهترین روش برای رسیدن به پاسخ درست است. اگر به دو نمای داده‌شده دقت كنید، متوجه می‌شوید كه این جسم از دو بخش مختلف در سمت چپ و راست آن تشكیل شده است. بخش سمت راست آن در نمای افقی تنها به شكل یك مستطیل خواهد بود كه در هر چهار گزینه درست ترسیم شده است ولی بخش سمت چپ، با توجه به ابعاد و شیب ایجادشده روی آن تنها در گزینه‌های 2 و 4 درست ترسیم شده‌اند. از آن‌جایی كه این جسم در نمای افقی نیاز به هیچ خط ندیدی ندارد پس فقط گزینه‌ی 2 می‌تواند درست باشد.

پاسخ :

--------------------------------------

دشوارترین سوال رسم‌فنی تخصصی چه بود؟

به این سوال، تنها 4 درصد دانش‌آموزان پاسخ درست دادند.

 شكل داده‌شده، برخورد دو منشور را نشان می‌دهد. نمای سوم به روش نقطه‌یابی به دست می‌آید. اگر نقطه‌های برخورد را از نمای افقی و روبه‌رو به كمك خط 45 درجه به نمای جانبی منتقل كنید، فصل‌مشترك برخورد به دست خواهد آمد. در گزینه‌های 2 و 3 یال وسط منشور ایستاده، به صورت خط‌چین رسم شده كه مطمئنا نادرست است. در گزینه‌ی 4 منشور افقی از دو طرف به یال وسط منشور ایستاده رسیده كه با توجه به نمای روبه‌رو، این گزینه را نیز می‌توان به سادگی كنار گذاشت.

 پاسخ: 

 

 

Menu