میرحسین زاهدی:تحلیل درس زبان انگلیسی کنکور هنر93

تحلیل درس زبان گروه هنر

میرحسین زاهدی:تحلیل درس زبان انگلیسی کنکور هنر93

تحلیل و بررسی سوالات درس زبان انگلیسی گروه آزمایشی هنر

سطح دشواری آزمون: سوالات از سطح متوسط برخوردارند و در مقایسه با سوالات گروه ریاضی می توان گفت که آسان هستند.

بودجه بندی سوالات: طبق معمول 4 تا گرامر که دو تا از سال سوم شامل درس های سه و شش و دو تا از سال چهارم که شامل درس یک و طبق معول از درس هشتم بود. البته لازم به ذکر است که در کلوز مشترکاً از گرامر درس های دوم و سوم سال سوم در رابطه با حروف اضافه یک سوال مطرح شده است.

واژگان : توزیع سوالات واژگان برای دو کتاب سال سوم و چهارم بطور منطقی بوده و از 8 تست 3 تا برای سوم و 4 تا برای سال چهارم اختصاص داده شده بود. و 1 تست برای واژه ی mystery که در زبان سال اول خوانده شده است. به نظر می رسد که اطلاعات واژگانی دانش آموزان از سال های اول ودوم دبیرستان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. البته واژه ی applied for در تست شماره 76 در کتاب های درسی مطرح نشده ولی دانش آموزان با توجه به اطلاعات شخصی می توانند به آن پاسخ دهند.

تست کلوز: متن انتخاب شده برای کلوز در رابطه با دانش عمومی گروه هنر نمی باشد و گروه ریاضی بهتر می توانند به این گونه تست ها پاسخ دهند. عدم رعایت فاصله  نقطه چین ها، استاندارد بودن این نوع تست را زیر سوال می برد.با وجود این ، در متن نشانه های فراوانی برای حدس زدن جاهای خالی موجود است و من مطمئن هستم که دانش آموزان عزیز به راحتی به این بخش از تست پاسخ داده اند.

متون درک مطلب: هر دو متن روان و سلیس بوده و تست های آن ها نیز متوسط. البته به جز تست شماره 96 که دانش آموزان عزیز وقتی قادرند به این نوع تست ها پاسخ دهند که از نگارش انواع پاراگراف ها در انگلیسی اطلاع داشته باشند. و اینگونه تست ها بیشتر در تافل و آیلتس مطرح می شوند.

با آرزوی پیروزی شما عزیزان

میر حسین زاهدی

 

Menu