حمیدرضا مظاهری: تحلیل درس ترسیم فنی کنکور هنر 93

بیست سوال مطرح‌شده در درس ترسیم فنی کنکور هنر در سال 93 را می‌توان به صورت زیر تحلیل و بررسی نمود.

حمیدرضا مظاهری: تحلیل درس ترسیم فنی کنکور هنر 93

 

 بیست سوال مطرح‌شده در درس ترسیم فنی کنکور هنر در سال 93 را می‌توان به صورت زیر تحلیل و بررسی کرد:

- 6 سوال به مباحث گوناگون هندسه اختصاص دارد که البته نسبت به دو سال گذشته، کمی کاهش داشته ولی قابل پیش‌بینی بود. داوطلبان هنر باید توجه ویژه‌ای به هندسه داشته باشند.

- 2 سوال مربوط به شناخت احجام است که نسبتا ساده بوده و از کتاب ترسیم‌فنی رشته نقشه‌کشی معماری آورده شده است.

- 1 سوال مربوط به ترسیمات هندسی (شیوه‌های ترسیم بیضی) است که این مطلب هم به طور کامل در کتاب ترسیم فنی توضیح داده شده است.

- 3 سوال به مبحث نقطه، خط و صفحه در فضا اختصاص یافته که از مباحث هندسه‌‌ی ترسیمی است. سال گذشته نیز تعداد سوالات این بخش به همین تعداد و البته کمی دشوارتر بود.

- 3 سوال به مبحث مجهول‌یابی اختصاص یافته است. در چند سال گذشته سوالات مجهول‌یابی کاهش چشم‌گیری یافته بود و طرح 3 سوال از مجهول‌یابی، نکته جالب کنکور امسال است. سوالات مطرح شده، سوالات نسبتا دشواری به شمار می‌روند.

- 1 سوال هم از مبحث تصاویر دوبُعدی است. در این‌ مبحث معمولا نمای سه‌بعدی یک جسم، داده شده و یکی از نماهای دوبُعدی آن خواسته می‌شود.

- 4 سوال هم به بخش نقشه‌کشی معماری مربوط می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته، تعداد آن‌ها افزایش یافته است.

در مجموع باید گفت سوال‌های امسال نسبت به سال پیش، به جز چند مورد، کمی ساده‌تر شدند و توجه داشته باشید که هیچ سوالی از مباحث مقیاس، اندازه‌گذاری، تقارن، گسترش احجام، تصاویر سه‌بُعدی، پرسپکتیو، برش، فضا و ابزار و تجهیزات در آزمون امسال مطرح نشده است.

 

Menu