تحلیل درس عربی کنکور دانشگاه آزاد رشته ریاضی

این آزمون همانند سالهای گذشته بود، مهم ترین تفاوتی که می شود به آن اشاره کرد، تاکید بیشتر بر قواعد مطرح شده در کتاب های درسی است.

تحلیل درس عربی کنکور دانشگاه آزاد رشته ریاضی

تحلیل آزمون عربی کنکور دانشگاه آزاد اسلامی 

«صبح پنجشنبه 15/4/91»  

تهیه وتنظیم ابوالفضل تاجیک

این آزمون همانند سالهای گذشته بود، مهم ترین تفاوتی که می شود به آن اشاره کرد، تاکید بیشتر بر قواعد مطرح شده در کتاب های درسی است، اگرچه آزمون به شکلی طراحی شد که همه ی دانش آموزان متوسط متناسب با توانایی خود از این آزمون بهره ببرند. در برخی تســتها می بینیم کـه دانش آموز دقت بیشتری نیاز دارند؛ مانند تستهای 36 ,34 , 33 ، اگرچه گاهی دانش آموزان عزیز از نگاه ساده ای که به این تستها دارند به سراغ گزینه های نادرست رفته و آنها را انتخاب می کنند، شاید کمی دقت در زدن این تستها موجب اختلاف درصدهای بالای دانش آموزان عزیز شود مانند: تست شماره 38 که شاید کمتر به مثنی بودن (مقاتلان) توجه کنند.

از مجوع 20 سوال آزمون، 9 سوال مربوط به کتاب سال دوم و 11 سوال مربوط به کتاب سال سوم است، برخی تست های مطرح شده از کتاب سال سوم دارای نوآوری در آزمون دانشگاه آزاد است؛ همانند تست 34.

 آنچه که خوب می توان به آن تاکید کرد مطرح شدن بسیاری از سوالات در کتاب های زرد و آبی است که باید دانش آموزان عزیز سال سوم به عنوان تجربه به آن خوب توجه کنند.

درمجموع نحوه طراحی سوالات آزمون برگزار شده مانند سالهای گذشته بوده است.

Menu