تحلیل درس دیفرانسیل کنکور سراسری ریاضی 91

تحلیل درس دیفرانسیل و ریاضیات‌پایه کنکور سراسری ریاضی 91

تحلیل درس دیفرانسیل کنکور سراسری ریاضی 91

تحليل درس ديفرانسيل و رياضيات‌پايه: کنکور سراسري 91                               تهيه و تنظيم : ميثم حمزه‌لويي

در آزمون سراسري سال 91 از مباحث رياضي پايه و ديفرانسيل (صرف‌نظر از آناليز ترکيبي (سؤال 104) 23 سؤال مطرح شده است که سه سؤال از مباحث رياضي2، هشت سؤال از مباحث حسابان و 12 سؤال از مباحث ديفرانسيل مطرح شده است. اگر کمي جزئي‌تر سؤال‌ها را براساس سرفصل‌هاي اصلي کتاب درسي بررسي کنيم نتايج زير قابل استنباط است:

 

2. مثلثات

3 سؤال

3. لگاريتم

1 سؤال

4. محاسبات جبري

3 سؤال

5. تابع

3 سؤال

6. دنباله و سري

2 سؤال

7. حد و پيوستگي

1 سؤال

8. مشتق و کاربردها

8 سؤال (البته 1 سؤال حد دارد که از قاعده‌ي هوپيتال حل مي‌شود.)

9. انتگرال

2 سؤال

 

اما نوع سؤالات به لحاظ مشابهت با تمرين‌ها، کنکورهاي سال‌هاي گذشته و سؤال‌هاي با ايده‌ي جديد به ترتيب جدول زير قابل تفکيک هستند:

تمرين‌ها و قضاياي کتاب درسي و يا مشابه آن‌ها

4 سؤال

کنکورهاي ساده‌هاي گذشته

13 سؤال

سؤال‌هاي با حجم محاسبات زياد

2 سؤال

سؤال‌هاي با ايده‌ي نو

3 سؤال

 

با نگاهي دقيق‌تر و به منظور اهميت بررسي تست‌هاي کنکور 6 سال قبل (کتاب زرد) مي‌توان گفت که 7 سؤال کاملاً مشابه کنکورهاي سراسري 6 سال گذشته مطرح شده‌اند. بنابراين تسلط بر متن کتاب درسي و تمرين‌هاي آن بعلاوه‌ي تست‌هاي کنکور 6 سال اخير آشنا بودن 11 تست از 23 تست کنکور را در پي خواهد داشت که اين يعني 48% از کل تست‌هاي کنکور رياضي پايه و ديفرانسيل در پايان با مقايسه کنکور سال 91 با کنکورهاي سه سال گذشته به اين نکته خواهيم رسيد که سؤال‌ها با ايده‌ي جديد در کنکور امسال کاهش پيدا کرده و به سؤال‌هاي مشابه کنکور گذشته اضافه شده است. هر چند که در درس‌هاي ديگر سطح دشواري سؤال‌هاي ساده‌تر بوده اما به نظر بنده در درس ديفرانسيل اين امر بي‌ارتباط با تغيير کتب درسي پايه نيست.

Menu