گفتگوبا دانیال امیدیان ، رتبه 2 رشته انسانی در زنگ برنامه ریزی

گفتگو با دانیال امیدیان ، رتبه 2 رشته انسانی در زنگ برنامه ریزی 26 بهمن 92 را اینجا ببینید...

گفتگوبا دانیال امیدیان ، رتبه 2 رشته انسانی در زنگ برنامه ریزی
زنگ برنامه ريزي
شنبه : 1392/11/26
مهمان برنامه: دانيال اميديان 
...............................................
 
گفت و گو با دانيال اميديان رتبه 2 رشته انساني از جويبار در برنامه زنگ برنامه ريزي 26 بهمن
 
چه رشته اي مي خوانيد كدام دانشگاه؟
 
رشته حقوق دانشگاه علوم قضايي خدمات اداري
 
قلم چي: علت موفقيت شما در چي بود؟
 
اولا جا دارد يك تشكر ويژه اي از شما و دست اندركاران شما در تمام نمايندگي هاي كشور كنم، قبلا اين امكاناتي كه الان در شهرهاي كوچك هست نبود و البته شهرهاي بزرگ هم كه داير كرده ايد باعث شده است كه يك استعداد و توانايي كه دانش آموزان معمولي نمي توانستند استفاده كنند به يك جايي برسند و بتوانند استفاده كنند، علاوه بر اينكه يكي عوامل اصلي موفقيتمن قلم چي بود عوامل ديگري مثل كمك پدرومادر كه به عنوان يك حامي و پشتيبان همه جوره حمايت مي كنند و مسلما اولين عامل هم  لطف خداوند بود كه باعث شد من به موفقيت برسم.
 
قلم چي: شما از چه زماني وارد كانون شديد و آيا پيوستگي داشتيد با برنامه راهبردي؟
من از تابستان سال اول دبيرستان يعني سال 89 به كانون وارد شدم و در 69 آزمون شركت كردم و حتي يك غيبت هم نداشتم چون با برنامه كانون درس مي خواندم و پيوستگي به برنامه و كانون داشتم و تمام موفقيتي كه چه در كلاس و چه در كنكور و نمرات امتحانات به دست آورده ام به خاطر همين پيوستگي به برنامه هاي كانون بود.
 
قلم چي: اولا بعضي‌ها فكر مي كنند شركت در برنامه راهبردي آزموني كانون چون به صورت 4 گزينه اي سوالات مطرح مي شود شايد مهارت هاي تستي دانش آموزان را تقويت مي كند و چندان كمكي به مدرسه نمي كند و دوم اين كه شما كه از اول دبيرستان وارد كانون شديد با چه رويكردي آمديد؟
 
خيلي از دوستان كه الان هم با من در ارتباط هستند مي گويند ما تستي خواندنمان يك جور است و براي آزمون كه مي خواهيم بخوانيم يك شكل ديگر است و اين باعث مي شود به تشريحي خواندن ما آسيب برسد و تشريحي خواندن ما يك جور ديگر است و به نظر من مشكل از خود دانش آموز است كسي كه درس مي خواهد بخواند.
 
البته من خودم هم اين جوري بودم بدون هيچ سعي و تلاش خاصي يعني براي برنامه كانون مي خواندم و حتي موقع امتحانات هم چون برنامه كانون هماهنگ با برنامه مدرسه بود يا يك مقدار جلوتر بود فقط با برنامه كانون مي خواندم و اين باعث شد كه موقعامتحانات هم نيازي به دوباره خواندن نداشتم و اگر نيازي هم بود با يك مرور يك ساعته از شب قبل از امتحان آن مباحث را جمع  بندي مي كردم.
 
يعني تستي خواندن با تشريحي خواندن تفاوت خاصي ندارد و اگر يك دانش آموز به خوبي بتواند آن درس را يك جوري بخواند و بداند كه از همه جاي كتاب سوال مي آيد باعث مي شود آن كتاب را خوب و دقيق بخواند به خاطر همين يك  شخصي اين گونه درس بخواند مسلما موقع  امتحانات موفق مي شود و امتحانات تشريحي درحقيقت نكات اساسي كتاب سوال مي آيد ولي در تستي نكات ريز خيلي سوال مي آيد به خاطر همين اگر تستي بخواند و اين دو را در نظر داشته باشد كه همه موارد كتاب را بخواند و حتي جاهايي كه فكر مي كند در تشريحي سوال نمي آيد در تستي بخواند باعث مي شود علاوه بر آنكه  تشريحي را جواب دهد يك چيزي فراتر از تشريحي را بتواند جواب دهد يعني اگر يك نفر تشريحي بخواند نمي تواند در تست خوب كار كند ولي اگر تستي بخواند چون همه جاي كتاب را شامل مي شود .
 
قلم چي: يعني منظور شما اين است كه مطالعه يك معني را دارد و موقعي كه يك نفر خوب ياد بگيرد از عهده هر دو قسمت  برمي آيد.
مي توانيد بگوييد چطور شد شما خودتان آمديد به كانون يا كساني ديگر؟
 
بله من سال اول كه بودم خيلي از دوستان در كانون فرهنگي آموزش بودند و خيلي تعريف مي كردند ولي من خودم چندان آشنايي نداشتم خيلي هم در اوايل رغبتي نداشتم و چون برادر من هم كانون بودند و پدرومادر من هم يك آشنايي با كانون داشتند مادر من خودشان من را در قلم چي ثبت نام مي كند البته وقتي من فهميدم يك مقدار مخالفت كردم ولي همان اولين آزمون كانون باعث شد كه من بفهمم چرا زودتر به كانون نيامدم و باعث رغبت من  شد و تشويقم كرد كه در هفته بعد بيشتر بخوانم و رتبه بهتري بياورم و همين روند تشويقي را ادامه دادم.
..........................................
تهيه و تنظيم:
شبكه خبري فناوري
WWW.ICTPRESS.IR

فایل های ضمیمه

گفتگو با دانیال امیدیان ، رتبه 2 رشته انسانی در زنگ برنامه ریزی 26 بهمن
Menu