شش ماده عذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید

شش ماده عذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید

شش ماده عذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید

بسياري از مواد غذايي شامل ترکيبات طبيعي اي هستند که مي توانند در داشتن خواب راحت موثر باشند. در اين جا به شش مورد از آن ها اشاره خواهيم کرد.

1- گردو
گردو منبع سرشاري از تريپتوفان، يک اسيد آمينه موثر در تنظيم چرخه خواب و ساعت بيولوژيک بدن است. علاوه بر آن دانشمندان تگزاس متوجه شوند گردو شامل ملاتونين است که به شما کمک مي کند سريع تر به خواب برويد.
 
2- بادام
بادام سرشار از منيزيم است که ماده معدني موثر در بهبود کيفيت خواب مي باشد. نتايج تحقيقات منتشره در مجله پزشکي Orthomolecular نشان مي دهد که کاهش ميزان منيزيم بدن موجب سخت شدن خواب و به خواب رفتن مي شود.
 
3- کاهو
وقتي به همراه شام تان سالاد حاوي کاهو مي خوريد مي توانيد انتظار يک خواب آرام را داشته باشيد. چرا که کاهو حاوي ماده اي ست که بر روي مغز اثر مخدر و آرام بخش دارد. همچنين يک دستور سنتي مي گويد براي يک خوابِ راحت، چند برگ کاهو را بجوشانيد تا چند قل بزند، سپس در يک فنجان ريخته و به مدت 15 دقيقه بگذاريد سرد شود پس از سرد شدن چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کرده و درست قبل از رفتن به تخت خواب سر بکشيد. در اين صورت خواب راحت در انتظار شماست. 

4- تن
ماهي هايي نظير تن، آزاد و قزل آلا سرشار از ويتامين B6 که مورد نياز بدن براي ساخت ملاتونين و سروتونين است، مي باشند. سير خام و پسته نيز همين خاصيت را دارند.

5- آب آلبالو
دانشمندان دانشگاه پنسلوانيا و روچستر اعتقاد دارند آب آلبالو باعث مي شود سريع تر به خواب برويد. آب آلبالو، به خصوص آلبالو ترش به طور طبيعي سطح ملاتونين را افزايش مي دهد. تحقيقات نشان داد گروهي که آب آلبالو مصرف کردند ميزان بهبودي علائم بي خواب در آن بيش از گروهي بود که دارونما مصرف نمودند.
 
6- عسل
قند طبيعي موجود در عسل به سرعت جذب خون و مغز شده و باعث افزايش انسولين و تريپتوفان بدن مي شود. به اين ترتيب خوردن يک قاشق عسل قبل از خواب يا حل کردن آن در چاي بابونه و نوشيدن آن مي تواند خواب راحتي به ارمغان آورد.

 


 

منبع :

Menu