تاریخچه مایکروسافت

“Microsoft” (کوتاه شده کلمات Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul allen در Albuquerque در نیو مکزیکو سال ۱۹۷۵ ایجاد شد، که فعالیت آنان برای گسترش و فروش basic Interpreters برا...

تاریخچه مایکروسافت

“Microsoft” (کوتاه شده کلمات Microcomputer software) در ابتدا توسط Bill gates و Paul allen در Albuquerque در نیو مکزیکو سال ۱۹۷۵ ایجاد شد، که فعالیت آنان برای گسترش و فروش basic Interpreters برای Altair 8800 بود.

 

سرانجام این کمپانی توانست حکمفرما تمام Operating سیستم ها شود.

 

ایجاد کننده کمپانی، Paul allen در راه برای ملاقات بیل گیتس بود که آن وقت به مجله ای برخورد که حاوی اطلاعاتی در مورد Altair 8800 بود. Altair 8800 اولین microcomputer (کوچکرایانه) بود که وارد عرصه رقابت کامپیوتری شد. چند روزی بعد، بیل گیتس با MITS که سازنده آن میکروکامپیوتر بود تماس گرفت و آنان را از ساخت نرم افزاری که توسط گروهش با Basic نوشته شده بود مطلع ساخت.

 

این نرم افزار برای Altair 8800 نوشته شده بود. جالب اینجا بود که نه بیل گیتس و نه پائول آلن تا آن موقع دست هم به Atair 8800 نزده بودند. ولی با این حال، MITS بسیار تمایل به داشتن این برنامه داشت. بعد از هشت هفته، هنگامی که Gates و Allen به این باور رسیدند که برنامه به پایان رسیده و آماده انتشار هست، Allen به MITS رفت تا سیستم جدید بیسیک را پرده برداری کند. Allen تا حالا Altair به دست هم نگرفته بود، با این حال توانست با موفقیت نرم افزار را ارائه دهد. و همین باعث شد تا MITS برنامه ی آنان را برای Altair platform خریداری کند. بعد از این موفقیت Gates دانشگاه (هاروارد) را رها کرد و به دنبال بازار رفت و در نهایت کمپانی Microsoft را تاسیس کرد.



منبع :

Menu