تاریخچه تصویری ساعتهای هوشمند را ببینید

هر چند فصل جدیدی از ورود ساعتهای هوشمند در دنیای آی تی شروع شده، اما باید بدانیم که ساعتهای هوشمند ایده ای جدید نیست.

تاریخچه تصویری ساعتهای هوشمند را ببینید

 

هر چند فصل جديدي از ورود ساعتهاي هوشمند در دنياي آي تي شروع شده، اما بايد بدانيم که ساعتهاي هوشمند ايده اي جديد نيست.

مايکروسافت، گوگل، سامسونگ و اپل هر کدام دنبال ساعت جديدي هستند با ويژگي هاي خاص خود.
ساعتهاي جديد، ابزارهاي کامپيوتري متصل به اينترنت هستند که طراحان با اتصال آن به موبايل و گوشي هوشمند ارتباطات نويني را خلق مي کنند.
به همين خاطر نگاهي تصويري - تاريخي به ساعتهاي هوشمند مي اندازيم:
 
 
IBM WatchPad
 
 
 
سال 2001 آي بي ام و سيتيزن ژاپن ساعت تحت لينوکس ساخته و نام آنرا WatchPad گذاشتند. بعدا روي ان سيستم عامل ناول گذاشتند تا يونيورسال شده و با انواع سرور و دسکتاپ و لپ تاپ آن زمان سازگاري داشته باشد.
واچ پد نمايشگر QVGA داشت و 320 در 240 پيکسل بود.در خود بلوتوث داشت و Acceleromater و سيستم عامل لينوکس 2.4 روي آن نصب شده بود. مشکل آن باطري ضعيفي بود که فقط چند ساعت دوام داشت.
ساعت ديگري که هم زمان گل کرد Matsucom onHand PC بود که روي خود تقويم، دفترچه تلفن، دفترچه يادداشت و 4 گيم و جوي استيک براي کار با ساعت در خود جاي داده بود.
 
 
 
 
2002 Fossil Wrist PDA
ساعت موسوم به فسيل، عرضه شده در سال 2002 در واقع همان پي.دي.اي  يا دستيار ديجيتالي بود که روي ساعت قرار داده شده بود. 190 کيلوبايت مموري داشت و 1100 آدرس، 5 هزار آيتم براي انجام کار، 800 قرار و ملاقات کاري و 350 مورد اضافي براي ذخيره ديتا روي ان جا داشت. سعي شده بود تمام توانايي هاي PDA ها را در سال 2002 يک جا روي ساعت عرضه کند.
 
 
 
 
2006 Microsoft Spot
مايکروسافت تحت فناوري آبجکتهاي هوشمند شخصي يا Spot ساعت هوشمند خود را در سال 2006 عرضه کرد. به طور خودکار در هر جا که مي رفتيد ساعت تنظيم محلي مي شد، ساعت را به شما مي گفت و اعلام مي کرد، پيام هاي هشدار و نيز پيام هاي فوري و حساس را به شما مي داد، موسيقي تحت فرمت wma را پخش مي کرد. اطلاعات از طريق موج راديويي اف ام منتقل مي شد. از طريق ام اس ان مسنجر و نيز آتلوک مي شد به پيام ها و ساعات ملاقات نيز نگاهي انداخت. بدليل کوچک بودن نمايشگر و اطلاعات کم نمايش داده شده و عدم استقبال، در سال 2008 پروژه جمع شد.
 
 
 
2007 Sony Ericsson MBW-150
سازگار کردن اطلاعات موبايل با ساعت فکر بکري بود که روي اين ساعت سوني اريکسون بکار گرفته شد.از طريق بلوتوث با موبايل هاي سوني اريکسون سازگاري داده شده و بهم متصل مي شدند. وقتي تلفن زنگ مي خورد ساعت ويبره شده و مي لرزيد. اسم تماس گيرنده و شماره آن نشان داده مي شد. پيام هاي دريافتي را نيز نشان مي داد.
 
 
 
 
2009 Samsung S9110
اين محصول سامسونگ، هم تلفن است و هم ساعت! در سال 2009 وقتي به بازار آمد، کوچکترين ساعت-تلفن جهان شناخته شد. صفحه لمسي 1.76 اينچ همراه با بلوتوث و پخش ام پي تري و نيز دريافت کننده ايميل. 40 مگابايت حافظه داخلي داشته و اسپيکر داشته و صداي کاربر را شناخته و دستور را اجرا مي کرد.
 
 
 
 
 
2010 iPod Nano
اگر دنبال ساعت با سيستم عامل iOS مي خواهيد تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که يک بند به آي پاد نانو ببنديد و از تمام امکانات آن استفاده کنيد.
 
 
 
 
 
2011 Wimm Watch
يکي از اولين ساعتهاي مجهز به سيستم عامل آندرويد است که بعدا در تابستان 2012 در شراکت با کمپاني هاي علاقمند، کيت خود را به انها داد.

 

 

 

 

 

2012 Sony Smartwatch
ساعت هوشمند سوني  نقش دومين اسکرين را براي موبايل آندرويدي شما ايفا مي کند. اخيرا سوني انرا آپديت کرده و مي گويد 200 اپ آندرويدي روي ان کار مي کند. خواندن ايميل ها، اس ام اس ها و وصل شدن به توئيتر و ... را انجام مي دهد.
 
 
 
 
 

2012 Pebble

پبل، بهترين ساعت هوشمند موجود در بازار است. با آندرويد و اپل سازگاري دارد اما با بلک بري و ويندوز فعلا کار نمي کند. دادن هشدار نسبت به پيام هاي و تلفن هاي جديد، اس ام اس، آي مسيج، تقويم و پيام هاي فيس بوکي و توئيتري و ... را در خود جاي داده است.

 

 

 

 

2013 Martian Passport

داراي سرويس صوتي مشابه سيري siri  اپل است که با صداي شما به موبايل وصل شده و تمام کارهاي ممکن را انجام مي دهد. 

 

منبع :

Menu