رشته اتاق عمل از نگاه الهه جاوید (دانشجوی دانشگاه تهران)

تکنسین اتاق عمل به عنوان عضوی از تیم جراحی در اتاق عمل است و در حال حاضر در تمامی عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها حضوری فعال دارند.

رشته اتاق عمل از نگاه الهه جاوید (دانشجوی دانشگاه تهران)


برای مشاهده معرفی رشته تکنسین اتاق عمل کلیک کنید


الهه جاويد – رتبه 3000-ورودي88- دانشجوي دانشگاه تهران

 

1-چرا اين رشته را انتخاب کرديد؟

تکنسين اتاق عمل به عنوان عضوي از تيم جراحي در اتاق عمل است و در حال حاضر در تمامي عمل‌هاي جراحي در بيمارستان‌ها حضوري فعال دارند.

2- فرصت‌هاي شغلي رشته‌ي شما چيست؟

فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند در اتاق عمل به جراحان کمک‌هاي لازم فني را ارائه دهند. هم‌چنين اين دسته از متخصصان مي‌توانند وسائل جراحي و استريل را جهت استفاده آماده نمايند و اداره اتاق عمل را به عهده گيرند.

3- درس‌هاي اصلي و تخصصي اين رشته کدامند؟

تکنيک اتاق عمل عمومي، فن پرستاري، فيزيولوژي، تشريح، شيمي آلي و بيوشيمي، بهداشت فردي و همگاني، انگل‌شناسي و ميکروب‌شناسي، داروشناسي عمومي و تخصصي، جراحي عمومي و تخصصي، اصطلاحات پزشکي و اصطلاحات رايج در اتاق عمل، کارآموزي عمومي، جراحي زنان و زايمان، بيماري‌هاي داخلي، آسيب‌شناسي، فيزيک پزشکي و کاربرد آن در اتاق عمل، خون‌شناسي و انتقال خون، بيهوشي، روش‌هاي احياء قلبي و ريوي، روانشناسي، کارآموزي در عرصه

4- توان‌مندي‌هاي لازم براي موفقيت در اين رشته‌ي دانشگاهي چيست؟

اين رشته نياز به افرادي است که احساس مسئوليت شديد و شخصيت باثبات داشته، علاقمند به کمک به ديگران بوده و به نيازهاي بيمار و ديگر اعضاي تيم جراحي حساس باشند.

هم‌چنين از آن جا که کار در اتاق عمل نياز به ايستادن در مدت زمان طولاني و توانائي براي جابجايي و بلند کردن اشياء سنگين دارد و فرد را در معرض مناظر و بوهاي ناخوشايند و مواد خطرناک قرار مي‌دهد، فرد بايد توانايي جسمي لازم را داشته باشد.

Menu