رشته‌ی حقوق از نگاه پریسا پورهاشمی (رتبه‌ی 85 کنکور)

به نظر من درس‌هایی چون جامعه‌شناسی (به لحاظ ماهیت استدلالی و پویایی و زنده بودن آن)، ادبیات (به خاطر قوی‌تر کردن فن بیان) و فلسفه و منطق (به خاطر آموزش نحوه‌ی استدلال کردن) که در دبیرستان ارائه ...

رشته‌ی حقوق از نگاه پریسا پورهاشمی (رتبه‌ی 85 کنکور)

برای مشاهده فیلم معرفی رشته حقوق کلیک کنید 


پریسا پورهاشمی، دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه شهیدبهشتی، رتبه‌ی 85 منطقه‌ی 1 و رتبه‌ی 149 کشور در سال 91

رشته‌ی حقوق همیشه به نظرم رشته‌ای هیجان‌انگیز و پویا بود که باعث می‌شد به این رشته جذب شوم. همین‌طور به خاطر علاقه‌ای که به وکالت داشتم و ماهیت استدلالی و تحلیلی وکالت که به نوعی موجب پویایی ذهنی می‌شود و و وضع قوانینی در بهبود وضع بشریت باعث شد که این رشته را برای ادامه‌ی تحصیل برگزینم. البته ناگفته نماند که توجهم به بازار کار این رشته و امکان درآمد‌زایی بالای آن هم در انتخاب این رشته بی‌تأثیر نبود.

خوشبختانه تا به امروز همان تصوری که از این رشته در ذهن داشته‌ام با آموزه‌های دانشگاهی هماهنگ بوده است. البته بهتر بود در کلاس‌‌های دانشگاه زمان بیش‌تری به اظهارنظر دانشجویان در موضوعات مطروحه اختصاص داده می‌شد ولی در کل ذهنیت خوبی که از این رشته داشتم به واقعیت نزدیک بود.

حقوق دارای گرایش‌هایی چون حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی، حقوق جزا و حقوق تجارت است. البته با توجه به جدیدالورود بودنم در دانشگاه آشنایی عمیقی از این گرایش‌ها ندارم. حقوق جزا همان گونه که از نامش پیداست به مسایلی چون جرم و مجرم و... می‌پردازد و با وجود جذابیت مباحث به نظرم برای کار کردن، کاری دشوار و پراسترس باشد. حقوق خصوصی به مسایلی چون اشخاص، مالکیت و... می‌پردازد. هنگامی که به صورت جزئی بررسی می‌شوند.

به نظر من درس‌هایی چون جامعه‌شناسی (به لحاظ ماهیت استدلالی و پویایی و زنده بودن آن)، ادبیات (به خاطر قوی‌تر کردن فن بیان) و فلسفه و منطق (به خاطر آموزش نحوه‌ی استدلال کردن) که در دبیرستان ارائه می‌شوند به نوعی زمینه‌ی یادگیری حقوق را فراهم می‌کنند.

Menu