زمان آغاز برگزاری آزمون نهایی جبرانی پایه دوازدهم

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش از پایان تصحیح اوراق تمام دروس و حدود 98.5 درصد پاسخ‌برگ‌ها در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم خبر داد.

زمان آغاز برگزاری آزمون نهایی جبرانی پایه دوازدهم

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش از پایان تصحیح اوراق تمام دروس و حدود ۹۸.۵ درصد پاسخ‌برگ‌ها در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم خبر داد. 

محسن زارعی با بیان اینکه در ستاد عالی آزمون‌ها روند تصحیح پاسخ‌برگ‌ها در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بررسی و پیشرفت خوبی به همراه داشت، گفت: در حال نهایی‌شدن پاسخ‌برگ‌ها، در فرایند تصحیح سوم هستیم و بازبینی‌ها در حال انجام است.


وی با بیان اینکه تعداد پاسخ‌برگ‌ها در پایه دوازدهم در برخی از دروس بسیار زیاد بود افزود: تصحیح اوراق تمامی دروس انجام شده و حدود ۹۸.۵ درصد پاسخ‌برگ‌ها در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام و آماده اعلام نتیجه است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنا به درخواست دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری، خانواده‌ها و بعضی از مدیران مدارس ناظر به اینکه پایان هفته آزمون سراسری برگزار خواهد شد و این اعلام نتیجه ممکن است به تمرکز دانش‌آموزان آسیب بزند لذا تصمیم گرفته شد اعلام نتیجه اولیه بعد از آزمون سراسری صورت گیرد افزود: بعد از دریافت اعلام نتیجه، افراد می‌توانند با علم و اطمینان به اینکه نمره آن‌ها نسبت به نمره اعلامی تغییر می‌کند، درخواست بررسی مجدد دهند که تصحیح چهارم توسط مصحح مستقل انجام شده و ممکن است این تصحیح باعث کاهش نمره یا افزایش و یا تثبیت همان نمره قبلی شود.

زارعی با بیان اینکه با توجه به راهنمای تصحیح که قبلا منتشر شده، مرور آن و یقین حاصل کردن از ارتقای نمره، دانش‌آموزان می‌توانند درخواست بررسی مجدد دهند گفت: نباید تصور داشت که درخواست بررسی مجدد، نمره آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود برای پایه‌های دهم و یازدهم هم همین روند ادامه پیدا کند و اعلام نتیجه اولیه انجام شود افزود: فرصتی برای بررسی مجدد با علم به افزایش نمره برای این دانش‌آموزان نیز داده می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اساسنامه شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد زمان آزمون‌های جبرانی که پیشتر تحت عنوان آزمون شهریورماه ذکر شده بود جلوتر بیاید و به دلیل آسیب‌زا بودن به زمان ثبت‌نام‌ها و شروع سال تحصیلی، به شهریور ماه موکول نشود ادامه داد: آزمون‌های جبرانی از نیمه مرداد ماه آغاز و طی بخشنامه‌ای که در حال مستندسازی است به مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد، در حال حاضر برنامه آزمون نهایی پایه دوازدهم (آزمون جبرانی) از ۱۵ مردادماه آغاز خواهد شد و تا یک شهریورماه ادامه خواهد داشت.

زارعی با بیان اینکه برنامه به گونه‌ای طراحی شده که آزمون‌ها با فاصله انجام شود گفت: دانش‌آموزان تمام دروس را امتحان نمی‌دهند و فقط دروس افتاده آزمون گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نمرات آزمون‌های جبرانی برای ثبت‌نام در مرکز آموزش عالی موثر خواهد بود افزود: در انتخاب رشته صرفا با معدل (معدل نوبت جبرانی) برای آن‌ها محاسبه می‌شود که کمکی در معدل آن‌ها بوده و در ثبت‌نام آن‌ها لحاظ شود، لذا ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی تمام پایه‌ها نیز تا پایان مرداد باید پایان بپذیرد و اعلام نتیجه تا پایان مرداد انجام شود.

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای دوره اول متوسطه نیز آزمون‌های منطقه‌ای و استانی به این صورت برنامه‌ریزی خواهد شد اظهار کرد: کلاس جبرانی طی این بازه زمانی برگزار خواهد شد لذا پایان آزمون‌ها اول شهریور خواهد بود و بلافاصله اعلام نتیجه برای آمادگی دانش‌آموزان به پایه‌ها و دوره‌های بالاتر انجام می‌شود تا با فرصت کافی ثبت‌نام‌ها انجام شود.


منبع :

Menu