گفت وگو با لیلا محمدزاده ؛ قهرمان پیوستگی نهم از کاشمر

گفت وگو با لیلا محمدزاده ؛ قهرمان پیوستگی نهم از کاشمر برتر نهم

گفت وگو با لیلا محمدزاده ؛ قهرمان پیوستگی نهم از کاشمر

نام و نام خانوادگی: لیلا محمدزاده          

پایه:  نهم

نام شهر و استان: کاشمر خراسان رضوی

شغل و تحصیلات مادر:دیپلم خانه‌دار

شغل و تحصیلات پدر:  دیپلم کشاورز

میانگین تراز  : 5800

معدل: 19.73      

سال‌های حضور در کانون:  1سال

چند آزمون شرکت کرده است:  17 تا


مصاحبه‌گر : نرجس صانعی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در این آزمون‌ها آشنایی و یادگیری صحیح تست زدن بود ، تا بتوانم در آزمون‌های نمونه و تیزهوشان نتایج خوبی را دریافت کنم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من همیشه سعی کردم ابتدا درس‌ها را به صورت تشریحی به خوبی کار کنم و بعد از حل نمونه سوال تشریحی و یادگیری کامل مبحث‌ها به سراغ کتاب تست می‌روم و از راهکارها و روش‌هایی که در دفتر برنامه‌ریزی آمده نیز استفاده کردم.

مثلاً هنگام تست زدن تست‌هایی را که برایم مشکل بود، را مشخص می‌کردم و هر دفعه آنها را تکرار و تمرین می‌کنم و در واقع به دنبال اشتباهات و ضعف‌هایم هستم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

هدف من از شرکت در این آزمون‌ها بیشتر به خاطر محک زدن خودم بود. تا میزان آمادگی خودم را نسبت به امتحان روز بعد بسنجم و بتوانم نهایت استفاده را از زمان بکنم و آمادگی بیشتری در آزمون داشته باشم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

شاید شرکت های پی در پی در این آزمون‌ها کمی خسته کننده به نظر برسد، اما در این مدت به من کمک کرد تا آمادگی و شناخت بیشتری نسبت به آزمون‌های مدارس نمونه و سمپاد داشته باشم و همچنین استرس و اضطراب را از من دور و اعتماد به نفسم را افزایش داد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

از نظر من پیوستگی در آزمون‌ها و  فاصله نینداختن‌های طولانی بین آزمون‌ها یکی از عوامل مهم پیشرفت در تراز است چرا که نحوه صحیح تست زدن و مرور آنها آشنا می‌شویم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در این آزمون‌ها باعث مرور و یادگیری بیشتر من در درس‌ها می‌شود ،چرا که هم به صورت تشریحی آنها را کار می‌کنم و هم به صورت تستی.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله من طبق برنامه راهبردی پیش می‌روم و سعی می‌کنم درس‌های هر روز را در همان روز کار کنم( هم به صورت تشریحی و هم به صورت تستی) و گاهی هم برای برنامه‌ریزی هفته از پشتیبانم کمک می‌گیرم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من تا به حال فارسی، معارف، علوم و ریاضی بوده . همانطور که گفتم همیشه ابتدا به سراغ کتاب‌های درسی و جزوه معلم می‌روم ،پس از حل نمونه سوال‌های تشریحی و یادگیری کامل به سراغ تست آنها می‌روم و سوالاتی را که در آنها مشکل دارم مشخص می‌کنم و هر دفعه آنها را تکرار و تمرین می‌کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه‌ریزی دارم. تکمیل دفتر برنامه‌ریزی به من کمک کرد تا میزان  مطالعه هر درس را در هر روز و هفته داشته باشم و آنها را با هم مقایسه کنم و بسنجم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من تحلیل آزمون‌ها را بلافاصله بعد از آزمون انجام می‌دهم. و ابتدا به سراغ سوال‌های نزده می‌روم و آنها را یاد می‌گیرم سپس به سراغ اشتباهاتم می‌روم و دلیل اشتباهاتم را پیدا می‌کنم و تمام سعیم را می‌کنم تا آن را به خوبی یاد بگیرم. و در آخر سوالات درست را هم تحلیل می‌کنم، تا در برخی از سوالات اشتباه یا نکته ای را جا نینداخته باشم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده همیشه به من کمک کردند و در راه رسیدن به هدفم حمایت و پشتیبانی کردند و هر چیزی که باعث پیشرفت من می‌شد را برایم فراهم و همیشه پیگیر وضعیت تحصیلی و روحی من بودند ونقش مهمی در پیشرفت تحصیلی من داشتند.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته دوست داشتم، بهترین نتیجه را از امتحانات پایان سال داشته باشم، تا در هدایت تحصیلی مشکلی برایم پیش نیاید و تشریح را به خوبی کار کردم و نتیجه خوب و مطلوبی به دست آوردم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال برای پیشرفت معدل و نتیجه خوب از امتحانات در کلاس‌های فوق برنامه ریاضی ،زبان و عربی شرکت می‌کنم و آمادگی کامل را ، هم برای امتحانات مدرسه و هم برای آزمون ورودی نمونه و تیزهوشان به امید خدا پیدا خواهم کرد.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله .چون سطح سوالات بسیار خوب بوده ، و تا به الان نتیجه خوبی هم دریافت کردم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

شرکت در کلاس‌های مختلف و حل و تمرین مکرر درس زبان انگلیسی از سال هفتم تا نهم.


  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

بله من در آزمون تیزهوشان شرکت خواهم کرد. من از ابتدای سال در کانون با نحوه صحیح تست زدن آشنا شدم ،همچنین از منابع کانون استفاده کردم، مانند کتاب ۱۵۰۰ تست تیزهوشان که کمک زیادی به من کرد و استعداد تحلیلی را به خوبی و جدی کار می‌کنم و آمادگی نسبتاً کاملی برای آزمون تیزهوشان پیدا کردم.

Menu