گفت وگو با ارشیا کبریتی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از مهاباد

در آزمون‌ها نیاز به توصیه به عدم غیبت نمی‌بینم! چون به نظرم پیوستگی و عدم غیبت یک اصل کلی است و در صورت عدم غیبت تمرکز و تلاش معنا پیدا می‌کند

گفت وگو با ارشیا کبریتی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از مهاباد

نام و نام خانوادگی :  ارشیا کبریتی

پایه:  دهم تجربی

نام شهر و استان: آذربایجان غربی ، مهاباد  

مصاحبه گر: سیامند محمدکریمی


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چیست؟

 تاکنون مهمترین دستاورد شرکت در آزمون های کانون برای من قبولی در آزمون تیزهوشان بود. البته شرکت در آزمون های کانون، آشنایی با شیوه درس خواندن صحیح و نیز مدیریت صحیح زمان در آزمون کانون و آزمون های مدرسه می باشد.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

هردو هفته شرکت در آزمون می تواند محک شخصی و تحلیل وضعیت خوبی را داشته باشد در ضمن آشنایی با نقاط قوت و نقاط ضعف و بهبود وضعیت یک فرآیند صحیح است که با پیوستگی در آزمون به آن رسیدم.


روش تان برای تحلیل آزمون چگونه است؟

من در همان روز آزمون تمام سوالات یک بار دیگر حل می کنم. در ابتدا سوالات زده و اشتباه اولویت تحلیل آزمون من خواهد بود. سپس سوالات ندانسته را بررسی می کنم و سوالات دانسته نیز از نقطه نظر روش حل را بررسی می کنم.


   کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه آنها را توضیح دهید ؟

درس ریاضی نقطه قوت اصلی من است. روش مطالعه من در درس ریاضی یک روش خاص است که بر پایه سوال و تست می باشد. یعنی در ضمن مطالعه تست می زنم و در همان زمان اشکال خود را رفع می کنم و با حل سوالات بیشتر نقطه قوت خود را قوی تر می کنم.


ایراد هر درس بعد ازبررسی کارنامه را چگونه برطرف می کنید؟

  در هردرس یک روش متفاوت دارم. برای زیست مراجعه به کتاب درسی در اولویت است. برای ریاضی و فیزیک و شیمی از تیپ سوالی که اشتباه پاسخ داده ام سوالات بیشتر حل می کنم و برای دروس حفظیاتی یا عمومی احساس می کنم بازیابی، و بازخوانی پس از بازیابی موثر است معمولا پس از دیدن اشکالات و آشنایی با روش صحیح، حتما در کتاب درسی نیز کامنت می گذاشتم.


از کدام یک از کتاب های کانون استفاده می کنید؟

 من از کتاب های آبی و از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم. 

 

یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را می خوانند ؟ 

حتما و حتما در وهله ی اول روی هدف خود متمرکز باشند و سپس تمام تلاش خود را هوشمندانه در خدمت رسیدن به هدف به کار بگیرند. در آزمون ها نیاز به توصیه به عدم غیبت نمی بینم! چون به نظرم پیوستگی و عدم غیبت یک اصل کلی است و در صورت عدم غیبت تمرکز و تلاش معنا پیدا می کند.

Menu