گفتگو با امیرحسین محمدی عضو باشگاه پانصدتایی از اسلام آبادغرب

گفتگو با امیرحسین محمدی عضو باشگاه پانصدتایی ازاسلام آبادغرب

گفتگو با امیرحسین محمدی عضو باشگاه پانصدتایی از اسلام آبادغرب

نام و نام خانوادگی : امیرحسین محمدی

پایه : هشتم

نام شهر و استان : شهرستان اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر : کارشناسی ارشد؛ دبیر

شغل و تحصیلات پدر : کارشناسی ارشد؛ کارمند

میانگین تراز : 6700

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون : یک سال

چند آزمون شرکت کرده است : ۱۴ آزمون اصلی و ۱۱ آزمون مکمل


مصاحبه‌گر : فاطمه کسعلی زاد


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون، مرور مطالب کتب درسی وافزایش آمادگی بیشتر در درسها برای امتحانات مستمر و ترم بوده است.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من سعی می کنم بعد از هر آزمون تحلیل کاملی داشته باشم و تعداد پاسخ هایم را به صورت داده ی آماری در بیارم و سعی میکنم برای آزمون بعدی در هر درس رشد داشته باشم و هر آزمون برای من افزایشی باشد. با همین روش تعداد جوابهای درست به مرور افزایش پیدا میکند.

 

  1.  دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

این آزمون های مکمل باعث می شوند که ذهنیتی از آزمون اصلی در ذهن دانش آموز ایجاد شود و همین امر باعث می شود که دانش آموز با چشم و گوش باز تری برای آزمون مطالعه کند و نقاط قوت و ضعف خود را قبل از آزمون شناسایی کند.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر. چون در زندگی هر چیزی که باعث پیشرفت انسان شود خستگی را به همراه ندارد و انسان ثمره اش را در زندگی می بیند . آزمونهای کانون مهمترین نتیجه ای که برای من داشت این بود که برای امتحانات ترم استرس و فشار وارد شده بر من به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است.


  1.  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

استمرار و پیوستگی در آزمونها باعث شده که من هر آزمون را با جدیتی مضاعف دنبال کنم و تلاشم را بیشتر کنم و همین تلاش زیاد باعث شد که من در آزمونها به نقطه ی ثبات و حتی فراتر از آن برسم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

من با شرکت در آزمونها رشد شایانی در میزان تسلط  بر کتاب پیدا کردم و همین امر موجب این شده که هر امتحان مدرسه را با آرامش خاطر بیشتری پشت سر بگذارم و اعتماد به نفسم را در هر امتحان حفظ کنم و افزایش بدهم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله.خب مطمئناً در کنار آزمون های کانون امتحانات مدرسه هم وجود دارند که دانش آموز باید به جایی برسد که هر دو را با موفقیت به پایان برساند . من سعی می کنم وقتی هر معلمی در هر درسی امتحان می گیرد یه دید کانونی هم نسبت به آن درس داشته باشم و تست هایی را هم در آن درس بزنم اما مطالعه جدی را چند روز قبل از آزمون شروع می کنم به این صورت که اول درس را میخوانم و بعد به سراغ تست زنی و افزایش سرعت می روم


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

از نظر من انسان اگر برای هر چیزی تلاش کند  به نقطه قوتش تبدیل میشود و من سعی می کنم در هر درس همین راه را درپیش بگیرم .من در هر درس مطالعه کتاب اصلی و برخی از کتاب های دیگر را دارم اما برای درس ریاضی از جزوه معلمم که بسیار جزوه عالی و منسجمی است استفاده میکنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله. وقتی به دفترچه اهمیت بدهی و نقاط قوت و ضعفت را در آن یادداشت کنید برای آزمون بعدی میدانی که باید به چه بخش هایی از کتاب اهمیت بیشتری بدهی و با پر کردن دفترچه برای آزمون بعد مطمئن میشوی که نقطه ضعفت را به نقطه ی قوتت تبدیل کردی.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من معمولاً برای تحلیل آزمون یک ساعت وقت صرف این کار می کنم به طوری که دفترچه ی کاغذی را میارم و با پاسخنامه کانون که معمولا ساعت چهار الی پنچ روز آزمون منتشر میشود تطابق میدهم و تعداد غلط و نقاط ضعفم را ثبت می کنم تا آن اشتباهات را برای آزمون بعدی تکرار نکنم


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من به معنای واقعی کلمه در زمینه ی درسی یار و یاور من بودند و تمام ماده های درسی را برای من فراهم کردند و از آنجایی که پدر و مادرم شاغل هستند هر سوالی که داشتم را در رشته ی تخصصیشان جواب دادند و نگذاشتن که در هیچ مسئله ای برای من ابهام به وجود بیاید و تا آخر عمر خودم را مدیون زحمات آنها میدانم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته برای امتحانات پایانی درس ها را به صورت متمرکز می خواندم و کمتر پیش خوانی می کردم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال با کمک آزمونهای کانون در همه ی درسها پیش خوانی داشتم و برای امتحانات ترم فشار کمتری به من وارد شد .پس برای امتحانات ترم فقط مروری بر مطالب گذشته دارم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله . چون نمونه سوالهای کانون بسیار کامل هستند و برای هر درس هزاران نمونه سوال از نقاط مختلف کشور را در دسترس  قرار داده اند و دانش آموز را با انوع سوالات درسی با سطح های مختلف آشنا میکنند و از استرس دانش آموز کم می شود.

Menu