گفت وگو با یاسمن هدایتی؛ عضو باشگاه پانصدتایی یازدهم تجربی

تحلیل آزمون را معمولا در دو روز انجام می‌دهم یعنی در روز خود آزمون و روز بعدش چون با دقت سوالات را بررسی می‌کنم و به همین دلیل بنظرم صرف این مقدار زمان برای تحلیل آزمون برای من مفید است

گفت وگو با یاسمن هدایتی؛ عضو باشگاه پانصدتایی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: یاسمن هدایتی ازاندهی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: سوادکوه - مازندران

شغل و تحصیلات مادر:  لیسانس ادبیات – کارشناس دانشگاه

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس مدیریت دولتی – مدیر مالی سازمان تامین اجنتماعی

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

مصاحبه‌گر :  علی عباسی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

خود آزمایی و سنجش خودم تا بتوانم از سطح علمی خودم مطلع شوم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

پیوستگی در آزمون ها – حتی یادم است یک روز که خیلی برف می بارید و هیچ کسی در حوزه حاضر نبود من رفته بودم و آزمون دادم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

بنظرم هر چقدر آزمون بیشتری بدهیم باعث می شود سطح علمی و درسیمان چند لول بالاتر برود.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

همه ما انسان ها بعضی اوقات خسته می شویم و بسیار طبیعی است اما نباید در مسیر هدفمان جا بزنیم و تسلیم شویم بنظر من وقتی یک راهی را انتخاب کردیم باید برای اون راه زحمت و تلاش زیادی بکشیم . بله نتیجه خوبی برای من داشته است چرا که آزمون ها سبب پیوستگی و استمرار من در این مسیر شده است.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

هر آزمونی که می دادیم باعث می شد مباحث قبلی مرور شود و علاوه بر اون مباحث جدید  از درس های جدید رو می خوانیم اینکه  هر بار مباحث قبلی رو مرور می کردیم واقعا تاثیر خوبی در پیشرفت من داشته است و همین طور سوالات چالشی که هر بار در آزمون ها باهاشون رو به رو می شدیم نقش خوبی در روند یادگیری دارند در واقع چالشی بودن سوالات باعث می شود نکات خیلی مهمی را آموزش بگیریم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

سبب پیشرفت من شد چرا که مطالب را زودتر از موعدی که در مدرسه قرار بود آموزش بگیرم بلد بودم و تا وقتی که معلم مدرسه آنها را آموزش بدهند من چندین بار مرور کرده بودم و مسلط بودم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من مطابق برنامه راهبردی عمل می کنم این طو ر که برنامه درسی من برای هر هفته رو مشاورم برام تعیین می کنند و پیگیر اوضاع درسی ام هستند به این شکل که هفته اول  دروس رو مطالعه می کنم و 60 درصد از مباحث رو تست می زنم و مابقی مباحث که به نسبت راحت تر هستند را برای هفته دوم می گذارند و سه روز آخر به این شکل است که دو روز صرف مرور دروس می کنم و پنجشنبه یعنی روز قبل از آزمون ، آزمون مشابه پارسال که در پنلم قرار می گیرد رو حل می کنم چرا که حل آزمون مشابه پارسال سبب می شود نحوه طراحی سوال و نکات مهمی رو یاد بگیرم گه  در طول آن دو هفته از آن نکات مطلع نشده بودم. و واقعا از همین جا، جا داره تشکر کنم از زحمات دو ساله مشاور تحصیلی بنده.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من در درس فیزیک و ریاضی است که بنظرم علت این که  این درس ها نقطه قوت من هستند به دلیل زحمات بی دریغ معلمانم است. روش مطالعه برای درس ریاضی: من بعد هر جلسه تدریس معلمم ایتدا جزوه را مطالعه می کنم  و سپس سوالات ریاضی برای آن مبحث را طبقه بندی می کننم تا بتوانم انواع تیپ  تست های ریاضی را حل کنم  و با همه تیپ های آن آشنا شوم و هر هفته هم معلم ریاضی من آزمون می گیرند که ایم موضوع تاثیر بسیاری در پیشرفت من در این درس گذاشته است.  فیزیک : ابتدا تدریس معلمم را مشاهده می کنم و بعد از کلاس سوالاتی که دبیر در کلاس حل کردند  را بدون نگاه کردن به جواب و فقط  با نگاه به تیتر سوال حل می کنم در روزهای باقی مانده تا کلاس دوباره هفته آینده  این درس مشغول تست زنی از آن مباحث می شوم  بنظرم فیزیک درسی است که تیپ های تستی خاص خودش را دارد و ما باید آن دسته تیپ ها را تشخیص دهیم که این کار با حل تست های زیاد انجام می شود.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله – از زمان یکه شروع  به درس خواندن می کنم تا انتهای شب تمامی فعالیت های خور را در آن ثبت می کنم از نظر من ثبت کردن مطالعه و فعالیت هر روزه خودمان سبب می شود تا خورمان را با دیروز مان مقایسه کنیم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را معمولا در دو روز انجام می دهم یعنی در روز خود آزمون و روز بعدش چون با دقت سوالات را بررسی می کنم و به همین دلیل بنظرم صرف این مقدار زمان برای تحلیل آزمون برای من مفید است من با تحلیل درسی که کمترین درصد را در آزمون بدست آورده ام آغاز می کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم تمام نلاششان را برای من می کنند به یاد دارم از کودکی حمایتگر من بودند و بسیار پیگیر اوضاع درسی من بودند و این روند تا همین الان که حتی به دبیرستان راه پیدا کردم نیز ادامه دارد و هم چنان پدر و مادرم هم پای من  هستند  و به این شکل که آن ها در همه جا همراه و هم قدم من هستند و اگر در آزمونی نتیجه خوبی نگیرم آن ها ابتدا به من آرامش می دهند و می گویند همه این آزمون ها برای این است که تو خودت را برای آزمون اصلی یعنی کنکور آماده کنی پس از اشتباهات در این آزمون ها یادگیری کسب کن و ناامید و مایوس نشو و از همه زحماتی که پدر و مادرم برام کشیدند سپاس گزاری می کنم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

یک ماه اخر منتهی به آزمون نهایی خرداد را صرف حل سوالات تشریحی کرده بودم و الحمدالله نتیجه خوبی هم بدست اوردم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال هم از عید به بعد صرف حل سوالات تشریحی کردم و برای عمومی ها هم کار من سبک تر بود چون فارسی و عربی و زبان را از تابستان پارسال یعنی تابستان دهم به یازدهم به طور کامل خواندم و البته مدیون زحمات معلمانم در این درس ها هستم  و در واقع بیشتر زمانم را صرف دروس تخصصی و محیط زیست و تاریخ کردم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله – از عید به بعد سوالت تشریحی حل می کردم که بسیاری از آن ها را سایت کانون بخش نمونه سوالات آزمونی دریافت کردم چرا که کانون با تنوع سوالاتی که قرار داده است سبب می شود تا ما با انواع سوالات رو به رو شویم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

اگر خدا بخواهد در این تابستان شروع به مرور دروس دهم و یازدهم خواهم کرد و نیز پیشخوانی دوازدهم را خواهم داشت.

 

Menu