آرین امرایی؛کسب مدال نقره المپیادریاضی،2210سوال صحیح در باشگاه

آرین امرایی؛کسب مدال نقره المپیادریاضی،2210سوال صحیح در باشگاه پانصدتایی

آرین امرایی؛کسب مدال نقره المپیادریاضی،2210سوال صحیح در باشگاه


نام و نام خانوادگی : آرین امرایی

پایه : ششم

نام شهر ، استان : رومشکان ، لرستان

سال‌های حضور در کانون : 5 سال (دوم تا ششم دبستان)

تعداد کل آزمون‌ها : 116 آزمون

تعداد پاسخ‌های صحیح : 2210 پاسخ صحیح

میانگین تراز تیزهوشان : 7667

شغل پدر : فرهنگی

شغل مادر : فرهنگی


مصاحبه‌گر : صفا شیدایی


شما موفق به کسب مدال نقره المپیاد بین المللی ریاضی سنگاپور و راهیابی به مسابقات جهانی استانبول شده‌اید. در این مورد توضیح دهید.

یک المپیاد جهانی ریاضی است برای پایه‌های اول تا دوازدهم که در قاره آسیا برگزار می‌شود و امسال حدود ۳۷۰۰۰ دانش آموز شرکت کننده از حدود ۲۵ کشور داشت. من در این المپیاد مدال نقره کسب کردم.
برای شرکت در آزمون هم بایستی به صورت حضوری به نمایندگی‌هایی که در ایران دارد مراجعه می‌کردیم.
خوب سوالاتی که در این آزمون بود طبیعتا دشوارتر از سوالات آزمون‌های عادی بود، برای پایه ششم می‌توانم بگویم در سطح دشواری سوالات هوش و ریاضی آزمون‌های تیزهوشان بود. سایر پایه‌ها هم تقریبا در سطح سوالات همان پایه بود البته کمی پیچیده‌تر.


برنامه شما برای موفقیت در این المپیاد چه بود؟
منابع اصلی من کتاب‌های تیزهوشان بود و البته نمونه سوالات سال‌های قبل همین آزمون‌ها را هم تمرین می‌کردم.
روزانه تست می‌زدم و در برنامه روزانه‌ام تعداد تست مشخصی داشتم که همان‌ها را تمرین می‌کردم.
من زمانی که در این آزمون ثبت نام کردم تقریبا نزدیک آزمون تیزهوشان هم بودیم و یک یا دوماه قبل‌تر بود و از آن موقع من دیگر سوالات عادی آزمون‌های کانون را جواب نمی‌دادم و فقط به دفترچه تیزهوشان پاسخ می‌دادم مخصوصا هوش ریاضی، که آن را بیشتر از میزانی که برای آزمون تیزهوشان نیاز بود می‌خواندم.



شما امسال آزمون ورودی مدارس سمپاد هم دارید، برنامه‌تان برای موفقیت در این آزمون چیست؟
من امسال آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت خواهم کرد و در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی که خودم انجام داده‌ام، با استفاده از چند کتابی که دارم، پیش می‌روم.
من هر روز از این کتاب‌ها تست می‌زنم تا بتوانم چند روز مانده به آزمون اصلی این کتاب‌ها را تمام کنم.


از چه کتاب‌هایی استفاده می‌کنید؟
کتاب‌هایی که من از آنها استفاده می‌کنم شامل کتاب‌های آبی کانون قلم‌چی، کتاب هوش کلامی و هوش غیرکلامی و چند کتاب دیگر است.
من در برنامه‌ام برای خودم مشخص می‌کنم که در طول روز از هر کتاب چند صفحه و چه صفحاتی را باید تست‌هایش را حل کنم و برای بالا بردن سرعتم سوالات را دوتا در میان حل می‌کنم.
من آزمون‌های ۳+۳ را هم کامل شرکت می‌کنم.


آیا در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنید؟
در تابستان اولویت اول من این است در همه آزمون‌ها بدون غیبت شرکت کنم، همچنین پیشروی در درس خواندنم مطابق برنامه راهبردی باشد.
منبع مطالعاتی اصلی من هم کتاب تابستان کانون خواهد بود.
من سال گذشته طبق برنامه راهبردی برای هر روزم یک برنامه شخصی می‌نوشتم و طبق آن عمل می‌کردم. برنامه من به این صورت بود که از هر کتابی درس موردنظر را می‌خواندم، سپس برای آن درس نمونه سوال حل می‌کردم و در نهایت تست‌های آن را می‌زدم.
امسال هم مطابق همین برنامه‌ریزی پیش خواهم رفت.


از برنامه‌ریزی‌تان برای درس خواندن در تابستان بگویید.
در تابستان چون تعداد آزمون‌ها کم است و من فرصت کافی دارم، هفته اول متن درس‌ها را کامل و دقیق می‌خوانم و هفته دوم از نمونه سوالاتم تست می‌زنم و آنها را تحلیل می‌کنم.
در برنامه تابستان تمرکز من روی دروس نگاه به گذشته بود ولی از امسال تصمیم دارم به ریاضی و علوم هم وقت اختصاص بدهم. یکی از دلایلی که روی دروس نگاه به گذشته تمرکز داشتم ترازآوری این دروس بود که با مرور می‌توانستم ترازم را در آزمون‌ها افزایش دهم.
برای تست زنی هم در کنار منابع خودم از نمونه سوالات سایت استفاده می‌کنم.


آرین امرایی؛کسب مدال نقره المپیادریاضی،2210سوال صحیح در باشگاه


از مهارت‌های غیردرسی خود بگویید.
من حدود ۳-۲سال است که پیانو کار می‌کنم. برنامه نویسی می‌کنم. همچنین روز آزمون در کارهای انفورماتیک به پدرم کمک می‌کنم. حدود ۵سال هم است که زبان انگلیسی کار می‌کنم. البته چندماهی هم هست که به صورت خودخوان زبان ژاپنی را یاد می‌گیرم.


خودخوان! آفرین! بیشتر توضیح دهید.

خوب چون تسلط من روی زبان انگلیسی به عنوان زبان پایه خوب است، با استفاده از یک اپلیکیشن آموزش خودخوان یک زبان جدید را به کمک آن شروع کرده‌ام.


یکی دیگر از دستاوردهای درخشان شما پاسخ به 2210سوال صحیح در آزمون‌های برنامه‌ای کانون است. آن هم در پایه ششم دبستان!
خوب من از سال دوم دبستان توسط پدرم با آزمون‌ها آشنا شدم‌ و در کانون ثبت نام کردم. این آزمون‌ها برای من فضای رقابتی خوبی ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد من بیشتر درس بخوانم.
یکی از مهم‌ترین دستاوردهای من این است که در هیچ آزمونی غیبت نکرده‌ام و تمام آزمون‌ها را حتی اگر آمادگی کامل نداشتم هم شرکت کرده‌ام.


درس ریاضی نقطه قوت شماست، روش مطالعه‌تان چگونه است؟
من بیشتر از اینکه در منزل تست کار کنم یا سوال حل کنم، در کلاس درس دقیق به تدریس گوش می‌کنم که تا جای ممکن درس ریاضی را درک کنم. بعد از بازگشت از مدرسه هم برای حل سوال و تست سه منبع اصلی داشتم : کتاب‌های آبی، سه سطحی و کتاب‌های تیزهوشان. چون در آزمون‌ها هم شرکت می‌کردم، به نوعی اجبار بود که این کتاب‌ها را بخوانم تا نتیجه خوبی در آزمون‌ها کسب کنم.
در برنامه‌ام ریاضی را ۲ یا ۳روز در هفته داشتم ولی برای دروسی مثل فارسی و مطالعات اجتماعی که برایم‌ چالشی‌تر بودند زمان بیشتری اختصاص می‌دادم.


شما پیوستگی خوبی با آزمون‌های کانون دارید. در مورد آزمون‌های مکمل چطور؟
می‌توانم بگویم بیش از ۸۰٪ آزمون‌های مشابه پارسال و هدفگذاری را شرکت کرده‌ام.


تحلیل آزمون را انجام می‌دهید؟

من تحلیل آزمون‌هایم را ساعت ۱۷ روز جمعه از طریق کارنامه شخصی و تصویر پاسخبرگ‌ انجام‌ می‌دهم.
روش تحلیل من به این صورت است که سوالاتی که اشتباه پاسخ داده‌ام یا دام آموزشی هستند، و یا پاسخ نداده‌ام را چک می‌کنم و نکات مهم هر سوال را کنار برنامه‌ای که برای آزمون بعدی نوشته‌ام‌ یادداشت می‌کنم و به خودم یادآوری می‌کردم که دوباره این اشتباهات را تکرار نکنم.


نقش اولیا در این مسیر چه بود؟

یکی اینکه من را در کلاس چرتکه و کلاس‌های تقویتی در طول تابستان ثبت نام کردند تا ریاضی سال آینده را پیشخوانی کنم و این باعث پیشرفت من در درس ریاضی شد. از همه مهم‌تر مرا در آزمون‌های برنامه‌ای کانون ثبت نام کردند که این آزمون‌ها چون فضای رقابتی داشت مرا به درس خواندن تشویق می‌کرد. داشتن منابع مطالعاتی متنوع برای همه درس‌ها هم خوب بود. البته متنوع نه اینکه منابع زیاد داشته باشم، تقریبا برای هر درسی دو یا سه مبنع دارم. 


به سایت کانون مراجعه می‌کنید؟

از کارنامه شخصی و تصویر پاسخبرگ برای تحلیل آزمون استفاده می‌کنم. نفرات برتر آزمون‌ها را مشاهده می‌کنم و وضعیت آنها را با وضعیت خودم مقایسه می‌کنم. چون همیشه سعی می‌کنم جزو نفرات برتر باشم. همچنین از کارنامه مبحثی برای دیدن میانگین تراز و وضعیت پیشرفت خودم استفاده می‌کنم. 



Menu