گفتگوباامیرمحمد بالایی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها ازاسلام آبادغرب

گفتگوبا امیرمحمد بالایی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها ازاسلام آبادغرب

گفتگوباامیرمحمد بالایی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها ازاسلام آبادغرب


نام و نام خانوادگی : امیرمحمدبالایی

پایه : هشتم

نام شهر و استان : شهرستان اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، لیسانس ادبیات فارسی

شغل و تحصیلات پدر : دبیر، فوق لیسانس حقوق

میانگین تراز : 6700

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون : یک سال

چند آزمون شرکت کرده است : 16

 

مصاحبه‌گر : فاطمه کسعلی زاد

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

در واقع هدف من از شرکت در آزمون کانون این بود که بتوانم تست زدن را یاد بگیرم و بهتر تست بزنم و همینطور با توجه به بودجه بندی آزمون ها بتوانم برای درس های مدرسه  پیشخوانی داشته باشم و هم در امتحانات و هم در آزمون های کانون موفق باشم. 


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

روش من برای رسیدن به این سطح در آزمون های کانون، این بود که ساعت مطالعه یکسانی در  تمام آزمون ها داشتم و تماما تست می زدم و سعی می کردم درصدهایی که در آزمون قبل داشتم را یا در همان سطح نگه دارم یا با تلاش بیشتر، درصد هر درس را افزایش دهم.

 

  1.  دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

در واقع آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال باعث می شود که دانش آموز با سطح امتحان اصلی آشنا شود و نقاط ضعف و قوت خودش را  پیدا کند و بتواند در آن چند روز باقی مانده، نقاط ضعف خود را برطرف کند


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر من خسته نشدم و نتیجه ای که برای من داشت باعث شد که با دانش آموزان برتر رقابت کنم و بتوانم خودم را به سطح آنها برسانم.


  1.  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

در واقع پیوستگی در آزمون ها باعث شد که من در درسی جا نمانم و تمام مطالب را بطور کامل بخوانم و برای آزمونهای جامع به مشکل برنخورم و تراز های خوبی را به دست بیاورم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمونهای قلمچی بر وضعیت درسی من تاثیر ویژه ای داشت بطوری که علاوه بر مطالبی که در مدرسه تدریس می شد، ما با توجه به برنامه راهبردی آزمون، آنها را پیشخوانی می کردیم و برای امتحانات کار ما بسیار راحت بود.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

در واقع برنامه ریزی من مطابق برنامه راهبردی است و در این دو هفته یک هفته را به درسهای ریاضی و علوم  اختصاص می دهم که سنگین ترند و هفته بعد به درس های عمومی و مرور می پردازم.معمولا چهارشنبه و پنج شنبه آزمون مشابه پارسال را انجام می دهم و مطالب را مرور می کنم.

برای هر درس میانگین ۱۰۰ تست در طول دو هفته حل می کنم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقطه قوت من در درس علوم است که روش مطالعه ام به این صورت است که ابتدا کتاب درسی را به طور کامل میخوانم و سعی میکنم درس را برای خودم توضیح دهم تا مفاهیم درس را بفهمم سپس به سراغ درسنامه کتاب کمک آموزشی یعنی کتاب آبی میروم و سپس به تست زنی می پردازم.

برای درس علوم،تقریبا هر روزی که در مدرسه علوم داریم همان روز علوم را مطالعه خواهم کرد..


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم تکمیل دفتر به من کمک می کند که در کارهایم عجله نکنم و از میزان مطالعه خود در طول روزهای هفته آگاه باشم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در واقع من برای تحلیل آزمون، همان روز جمعه  بعد از ظهر، سوال های غلط  را مشخص می کنم و دلیل غلط بودن را یا به علت ندانستن یا به علت بی دقتی و ..   مشخص می کنم؛ در دفتر تحلیل آزمونم  یادداشت می کنم؛ رفع اشکال می کنم  و سعی می کنم در آزمون بعد آنها را تکرار نکنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

آنها در درس ها به من کمک می کردند و هرچه در توان داشتند را به من می آموختند و سپس آنها مشوق من بودند تا بتوانم درسهایم را به بهترین شکل ممکن مطالعه کنم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

در سال گذشته برای امتحانات پایان سال برنامه خیلی فشرده ای داشتم که با مرورهای فشرده و تلاش های فراوان توانستم به لطف خدا با معدل بیست قبول شوم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

برنامه من برای امتحانات ترم دوم امسال هم مرور است. زیرا مرور به یادگیری من بسیار کمک می کند و همچنین باعث فهم بیشتر مطالب می شود.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله من از نمونه سالات کانون استفاده می کنم در واقع سایت کانون تنها سایتی هست که تمام  این نمونه سوالات را در اختیار همه دانش آموزان قرار میدهد و نمونه سوالات آن بسیار مفید و کاربردی هست.

Menu