گفتگو با امیرمحمد درگزی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم

در این مقاله گفتگو با امیرمحمد درگزی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم را مطالعه خواهید کرد.

گفتگو با امیرمحمد درگزی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم

نام و نام خانوادگی : امیرمحمد درگزی 

 پایه: هشتم 

 نام شهر و استان : بجنورد، خراسان شمالی 

 شغل و تحصیلات مادر : خیاط ، فوق دیپلم

 شغل و تحصیلات پدر : مکانیک ، فوق دیپلم 

میانگین تراز:  ۶۹۵۰  

معدل : 20  

سال‌های حضور در کانون :  یک سال  

 چند آزمون شرکت کرده است :  20 آزمون 


مصاحبه‌گر : تازه گل آقچه لی

 

 

هدف شما از شرکت در  آزمون ها چه بود؟

من همیشه نیاز داشتم میزان یاد گیری خودم را بسنجم و جایگاه خودم را داخل شهر، استان و حتی کشور بدانم و هدف دیگر من این بود که تست زنی خودم را تقویت کنم تا در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سال نهم خوب بدرخشم .


شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

شیوه ی درس خواندن من به این صورت است که ابتدا متن کتاب درسی و جزوه ی معلم را با دقت و تمرکز مطالعه می کنم تا آشنایی نسبی با مطالب کتاب پیدا کنم و بعد از آن درسنامه ی کتاب آبی کانون و تست آموزشی می زنم،در تست های آموزشی زمان برای من اهمیتی ندارد و هر تستی که می زدم در همان لحظه جوابش را می دیدم و آن را تحلیل می کردم. وهمین طور قبل از آزمون حتما آزمون مشابه پارسال را شرکت می کنم.


از کدام منابع کانون استفاده می کنید؟

من برای همه ی دروس از کتاب آبی استفاده می کنم ، ویژگی این کتاب ها این است درسنامه ی بسیار خوب و آموزنده دارد و از همه مهم تر این است که سطح تست های این کتاب در سطح متوسط به بالا است ، از آنجایی که ریاضی من خوب است ، برای ریاضی کتاب سه سطحی خریداری کردم و ویژگی کتاب این است که در همه سطح ، نسبتاًدشوار و دشوار و دشوارتر تست دارد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله مطابق برنامه ی راهبردی پیشروی می‌کنم ، خوشبختانه اکثر اوقات برنامه ی مدرسه از آزمون های کانون جلوتر یا هماهنگ با کانون است و این یک نقطه ی قوت است . من در هفته ی اول سعی می کنم تمامی مشکلاتم را حل کنم و بعد هفته ی دوم شروع به تست زنی می کنم ، و همین طور آزمون مشابه ی پارسال را شرکت می کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

با توجه به کارنامه هایی که از کانون دارم نقاط قوت پایدار من در درس های ریاضی و علوم است و من هر روز این درس ها را مطالعه می کنم ، و نقاط قوت پایدار من در درس های حفظی فکرکنم زبان انگلیسی و عربی باشد، درس عربی به دلیل استمراری که در مطالعه ی آن دارم و درس زبان انگلیسی را از سال های قبل کلاس رفته ام و در آن مهارت دارم.

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه و مشابه پارسال چه بود؟

هدف اصلیم این است که در آزمون های اصلی کانون آمادگی بیشتری داشته باشم و بتوانم در آزمون های کانون، رتبه و تراز خوبی بدست بیاورم.


آیا در آزمون ها غیبت داشتید؟ 

خیر ، زیرا من همیشه به دنبال رقابت کردن هستم و این موضوع نیز برای من ارزشمند است . این آزمون ها باعث شد من تلاش و پشتکار خود را بیشتر و بیشتر کنم و همیشه در حال رقابت و یادگیری باشم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من برای هر آزمون هدفگذاری می کنم و برای این که به هدفگذاری ام برسم نیاز است که در مطالعه ام پیوستگی داشته باشم، پیوستگی باعث می شود به همه ی درس هایم برسم و در روزهایی که در مدرسه امتحان دارم به دلیل این که از قبل مطالب را خوانده ام زمانم را به مرور و حل تست بیشتر اختصاص می دهم.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

شرکت در آزمون های کانون باعث شد که من بیشتر تلاش کنم و مطالب جدیدی که تا حالا به آنها دقت نکرده بودم را یاد بگیرم و امتحانات مدرسه را به خوبی بدهم و نمره ی بالایی کسب کنم و همین طور سطح علمی ام را نیز گسترش بدهم .


گفتگو با امیرمحمد درگزی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم، این دفتر به من کمک می کند که ساعت مطالعه ام را در هفته و در روز بسنجم و برای درس های که کم وقت می گذارم در هفته ی بعد بیشتر وقت بگذارم و برعکس ، برای درس هایی که زیاد وقت می گذارم در هفته ی بعد ساعت مطالعه را کمتر کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من در همان روز جمعه که پاسخ نامه ی آزمون ارسال می شود آزمونم را تحلیل می کنم و به این صورت که ابتدا سوالات را چاپ می کنم و سپس از دوباره از خودم آزمون زمان دار می گیرم و سپس طبق همان پاسخ نامه همه ی سوالات را تحلیل می کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدرو مادرم و به خصوص مادم روی درس هایم حساسیت زیادی داشتند و این مسئله باعث شد که من همیشه در حال درس خواندن باشم و همین طور به کتاب درسی خودم اکتفا نکنم و تست های با سطح دشوار را نیز بخوانم و به سوالات آنها پاسخ بدهم.


سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

برنامه ی من برای امتحانات سال گذشته این بود که ابتدا جزوه های معلم هایم را بخوانم و سپس کتاب درسی ،و بعد درسنامه های کتاب آبی کانون را بخوانم و بعد از این که آگاهی کاملی نسبت به دروس پیدا کردم ، چندین آزمون را حل می کردم تا مطالب و آگاهی خودم نسبت به مطالب کتاب را نیز بسنجم ، و همین باعث شد که معدلم ۲۰ شود.


کدام درس ها را تا کنون امتحان دادید و از نتیجه امتحان راضی بودید؟

امسال هم مانند سال قبل عمل کردم ولی با تلاش و پشتکار بیشتر ادامه می دهم و تا الان هم قرآن ، فارسی ،علوم، زبان، ریاضی و مطالعات را امتحان دادم و به نظر خودم نمره کامل را در هر درس کسب می کنم.


برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، از نمونه سوالات داخل سایت کانون و همین طور از تست ها و درسنامه ی کتاب آبی استفاده می کنم.


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

برنامه ی من برای تابستان این است که طبق برنامه راهبردی آزمون ها دروس هشتم را دوره و پیش خوانی نیم سال اول مقطع نهم را انجام خواهم داد و همین طور بیشتر وقتم را برای درس های مهم مانند ریاضی ، علوم و فارسی می گذارم .

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله از سایت کانون استفاده می کنم ، و تقریباً به سایت کانون هر روز مراجعه می کنم و بیشتر از قسمت درصد گیری و نمونه سوالات سایت استفاده می کنم.

 

از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

کارنامه ی هدف گذاری ، چون که من قبل از آزمون در یک دفتر جداگانه‌ای برای خودم هدف گذاری می کنم و برای این که ببینیم آنچه در دفتر نوشته ام با آنچه در آزمون هست مطابقت دارد از این کارنامه استفاده می کنم.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت درصد گیری، چون من هر روز تست های سنجشی و زمان دار می زنم و برای این که بفهمم آن مبحث را چقدر یاد گرفتم درصد خودم را می گیرم و اگر بالای ۷۰ درصد بود که به مبحث بعدی کتاب می روم و اگر پایین تر ۷۰ درصد بود دوباره آن مبحث را می خوانم.

 

 

Menu