گفتگو با رضا جهانبخشی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی دهم تجربی

در این مقاله گفتگو با رضا جهانبخشی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی دهم تجربی را مطالعه خواهید کرد.

گفتگو با رضا جهانبخشی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی دهم تجربی

نام و نام خانوادگی: رضا جهانبخشی

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: لالی، خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ،دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر:  فوت شده 

میانگین تراز: 5748

معدل :  19.93

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 52 آزمون


مصاحبه‌گر :  فریدون احمدی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف اصلی من از شرکت در این آزمون‌ها بیشتر پیشرفت در درس‌های مدرسه است و نیز یادگیری عمیق مطالب و مباحث درسی،در واقع من با شرکت منظم در آزمون‌ها درس‌های مدرسه‌ام را بیشتر می‌فهمم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

محور اصلی یادگیری من برنامه راهبردی  کانون است. من هر سال در ابتدای سال برنامه راهبردی کانون و برنامه هفتگی مدرسه را کنار هم می‌گذارم و بررسی می‌کنم. بر اساس آنها فرایند درس خواندن خود را آغاز می‌کنم. من علت موفقیت تحصیلی خود را از تلفیق این دو برنامه می‌دانم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر. اصلاً؛ با آزمون دادن می‌توان مطالعه ی خود را به صورت به روز و پا به پای معلم جلو برد. من از کلاس هشتم که به کانون آمدم (سه سال قبل) تا امروز که دهم تجربی هستم به تدریج توانستم تراز و رتبه خود را کیفیت دهم و پیشرفت کنم. بنابراین از شرکت در این آزمون‌ها نه تنها خسته نشدم بلکه بسیار هم راضی هستم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

علت اصلی اینکه من در هیچ درسی عقب نمی‌افتم، همین پیوستگی در آزمون‌هاست. و علت پیشرفت خود را تا اینجای کار مرهون پیوستگی در آزمون‌های کانون می‌دانم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

به نظر من هنگامی که دانش آموز برای آزمون آخر هفته خود را آماده می‌کند، همزمان با این کار در  واقع درس‌های مدرسه را به خوبی کار می‌کند. گاهی اوقات بعضی از هم کلاسی‌های من می‌پرسند آیا آزمون باعث نمی‌شود

 که در درس‌هایت عقب بیفتید،من در جواب می‌گویم اتفاقاً برعکس، آزمون که می‌دهیم برای مدرسه خیلی آماده‌تر هستیم. در ضمن برنامه آزمون‌های کانون دقیقاً با برنامه مدرسه منطبق است.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

 بله من مطابق با برنامه راهبردی آزمون‌ها  پیش می‌روم فقط گاهی وقت‌ها که در مدرسه در درسی امتحان مهمی داریم و بیشتر باید خوانده شود، آن زمان گاهی وقت‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از برنامه راهبردی فاصله می‌گیرم تا آن امتحان بگذرد. در حالت عادی در ابتدای هر دو هفته برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون چک می‌کنم و خودم را برای شروع یک برنامه دو هفته‌ای منظم آماده می‌کنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من درس‌های زیست شناسی و شیمی هستند. برای زیست شناسی معمولاً کتاب درسی را خوب می‌خوانم، سپس اگر نیاز باشد و نکته مبهمی مانده باشد  از درسنامه استفاده می‌کنم، و در نهایت از نمونه سوالات مستمر موجود در سایت کانون به پرسش‌های زیست شناسی آن پاسخ می‌دهم. رویکرد من برای کتاب شیمی نیز به این شکل است که ابتدا کتاب مدرسه را خوب مطالعه می‌کنم، بعد از مطالعه ی کتاب  تست کار می‌کنم. 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

بله اگر فرصت کافی داشته باشم کامل آزمونم را تحلیل می‌کنم، ولی در صورتی که وقت من کم باشد و درس‌هایم زیاد باشند حداقل زیست و شیمی را حتماً تحلیل می‌کنم. برای تحلیل ابتدا می‌روم سراغ سوالات اشتباه زده  آنها را بررسی می‌کنم. سپس نوبت سوالات نزده است تا ببینم کدام سوال‌ها ساده بودند و من بی دقتی کرده ام و  نکات آموزشی آنها را یاد می‌گیرند.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

به نظر من نقش آموزشی خانواده و دلگرمی دادن آنها تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت هر دانش آموز دارند. این موضوع کمتر از نقش مدرسه و معلمان زحمتکش نیست. پیگیر آموزشی ‌من خواهر بزرگترم است که چند سال پشتیبان کانون لالی هستند، و تجربیات مشاوره‌ای و آموزشی خود را همیشه به من منتقل می‌کند و باعث پیشرفت من می‌شود.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته در طول سال درس هایم را به تدریج و با برنامه‌ریزی خوانده بودم و هیچ وقت عقب نیفتادم. در انتهای سال با آسودگی و آرامش فقط مرور می‌کردم و معدل19.93را به دست آوردم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

 از فرجه خود تا قبل از شروع امتحانات برای بررسی مباحث درس‌هایی مثل زیست،ادبیات،و زبان انگلیسی استفاده خواهم کرد. سپس در طول امتحانات سعی می‌کنم قبل از شروع مطالعه برای هر درس ابتدا دو نمونه سوال امتحانی از سایت کانون را کار کنم. سپس وارد مرحله مطالعه دقیق درس مربوطه می‌شوم. و در انتها نیز دو نمونه سوال دیگر از سایت کانون حل می‌کنم و بعد در جلسه امتحان حاضر می‌شوم.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله همیشه از نمونه سوالات سایت کانون استفاده کردم و این کار را حتماً در سال‌ جاری و نیز سال‌های آینده انجام خواهم داد.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

بعد از امتحانات پایان سال سعی می‌کنم از اولین آزمون تابستانه کانون که در تیر ماه برگزار می‌شود شروع کنم. پایه دهم را بازخوانی و حتماً زیست یازدهم را نیز پیشخوانی خواهم کرد. قطعاً سال به سال من کانونی تر خواهم بود.و امیدوارم به کمک برنامه ی بی نقص و جامع آزمون های کانون به بهترین نتایج تحصیلی برسم.


 

 

 

 

Menu