گفتگو با آرزو ایمانی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم

در این مقاله گفتگو با آرزو ایمانی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم را مشاهده خواهید کرد.

گفتگو با آرزو ایمانی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم


نام و نام خانوادگی: آرزو ایمانی

پایه :  هشتم

نام شهر و استان:  دره ‌شهر، ایلام 

شغل و تحصیلات مادر:  خانه دار، ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد ، دیپلم

میانگین تراز: 6833

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون:  4 سال ( ازاسفند ماه سال 99 پنجم دبستان تا کنون)

چند آزمون شرکت کرده است:  75 آزمون


مصاحبه‌گر :  تازه گل آقچه لی

 

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

من یک هدف بلند مدت دارم مدتی بود که دنبال یک راه حل برای پیشبرد هدفم بودم در دوران کرونا در دو آزمون هدیه کانون شرکت کردم وبعد تصمیم گرفتم به طور پیوسته در آزمون ها شرکت کنم. 


شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من همیشه سعی می کنم که فراتر از کتاب های درسی یاد بگیرم و همچنین همیشه و هر روز کتاب های تستم را مطالعه می کنم و تست حل می کنم و بعد هر آزمون به سراغ کارنامه اشتباهاتم می روم و آنها را بررسی می کنم تا اشکال کار را پیدا کنم و این دلیل رسیدن به این میزان پاسخ صحیح شده است.


شما از کدام منابع کانون استفاده می کنید؟

کتاب سه سطحی ،سطح سوالات سه سطحی طوری می باشد که ذهن آدم را برای حل سوالات دشوارتر کم کم با حل سوالات نسبتاً دشوار و دشوارتر آماده می کند.کتاب آبی که فوق العاده عالی ست تمام مفاهیم را با درسنامه ها ی کاملش بطور واضح بیان می کند. کتاب عربی عمار را هم استفاده می کنم. همه کتاب های کانون یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که تمام مفاهیم را شفاف برای ما بیان می کنند. 

 

از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

هرگز احساس خستگی به سراغ من نیامده و نمی‌آید آزمون های کانون باعث شده اند من بیشتر از یک دانش آموز پایه هشتم در مورد کتاب های درسی بدانم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من هر روز علاوه بر درس های مدرسه به طور جداگانه برای آزمون ها درس می‌خوانم به امید این که در آزمون بعدی شرکت کنم هر بار که تراز من بالاتر می رود تلاش من هم ناخوداگاه بیشتر می شود و این باعث بالا رفتن دوباره تراز هایم می شود. 


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

 باعث شد مطالب زیادی را بدانم فراتر از کتاب درسی و با یک بار تدریس معلمان خیلی سریع مبحث درسی را یاد بگیرم وبا نوع سوالات آشنا تر باشم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله، من بعد آزمون برنامه راهبری را باز می کنم و بعد به سراغ کتاب های تستم می روم برای هر درس برنامه ریزی می کنم که چه میزان تست برای آن درس کافی است و بعد از آن هر روز از این دو هفته را به یک درس اختصاص می دهم و روز قبل آزمون برای من روز جمع بندی مطالب درسی است.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم و ادبیات ،بله من سعی می کنم که به طور پیوسته مطالب آنها را بخوانم و ناگفته نماند که کتاب آبی کانون کمک بسیاری به من می کند و باعث شده است که من بتوانم حتی سوال های سخت را با اندکی تأمل پاسخ دهم.  

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از هر آزمون وقتی کارنامه ام صادر شد به سراغ سوالات می روم ابتدا کارنامه اشتباهاتم را باز می کنم و آن را بررسی می کنم سپس به سراغ سوالاتی می روم که به نظرم در طول آزمون مرا بامشکل مواجه کرده اند آنها را بررسی می کنم تا برای دفعه بعد مشکلی پیش نیاید. 


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در تمام این چند سال پشتیبان من بودند و همیشه سعی آنها بر این بوده که محیط آرامی را برای مطالعه من فراهم کنند و هر وقت که من از ترازم راضی نبوده‌ام پدر و مادرم پا به پای من ناراحت شده اند و مرا تشویق به تلاش دوباره می کردند البته هرگز نمی شود از زحمات برادرم چشم پوشی کرد که در تمام مراحل کنار من بوده اند، راهنما و پشتیبان من بودند.

  

سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

من هرگز نگذاشته ام که امتحانات مدرسه و آزمون تاثیر منفی روی من بگذارند و در پایان سال تلاشم را دو برابر کردم تا نتیجه عالی ای کسب کنم و همین طور هم شد و ترازم شاید می‌توان گفت بهترین تراز سال تحصیلی ام بود.  

امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

من امسال سعی می کنم با توجه به فشردگی درس ها تلاشم  را بیشتر کنم که چیز هایی که در طول سال با زحمت فراوان بدست آورده ام را از دست ندهم و نتیجه عالی و قابل توجه ای کسب کنم.  


برای امتحان های مدرسه از نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله،من برای هر امتحان بعد مطالعه به سراغ سایت کانون می روم و نمونه سوال آن درس را حل می کنم تا با نوع سوالات آشنا شوم،بستگی به نوع درس ها مثلاً برای درسی ریاضی 10 نمونه سوال امتحانی را دانلود و حل کردم.



گفتگو با آرزو ایمانی ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی هشتم

برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من سعی می کنم از این زمان آزاد نهایت استفاده را ببرم و دوباره کتاب های  درسی را مطالعه کنم و سوالات کتاب های تستم را حل کنم تا برای سال آینده بتوانم از معلومات امسالم استفاده کنم و این مطالب درسی در حافظه من حک شوند و در آزمون های تابستان بطور منظم شرکت خواهم کرد.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله من همیشه حداقل هفته‌ای دو یا سه بار به سایت کانون مراجعه می کنم و بیشتر به سراغ بخش سوالات امتحانی می روم، و به صفحه شخصی هم برای مشاهده کارنامه ها مراجعه می کنم.  

 

از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

کارنامه اشتباهات ،اشتباهاتم را نشان می دهند و در هر آزمون از آزمون قبل هم سوال مطرح می شود و ممکن است من در آزمون قبلی اشتباه پاسخ داده باشم با بررسی این کارنامه هر آزمون اشتباهات را بررسی کرده و در آزمون آینده دیگر تکرار نمی کنم. کارنامه پروژه ای را هم  بررسی می کنم.


کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

کارنامه اشتباهاتم چرا چون که باعث می‌شود من مشکل کارم را بیابم و بیشتر بر روی آن تمرکز کنم و همچنین به سراغ بخش سوالات امتحانی هم می روم چرا که باعث می‌شوند من فرصتی برای محک زدن معلومات خودم پیدا کنم.  

 

 

 

Menu