گفت و گو با ابوالفضل قادری باشگاه پانصدتایی‌ها از کرج

گفت و گو با ابوالفضل قادری باشگاه پانصدتایی‌ها در مقطع نهم از کرج

گفت و گو با ابوالفضل قادری باشگاه پانصدتایی‌ها از کرج

نام و نام خانوادگی: ابوالفضل قادری

پایه: نهم

نام شهر و استان: البرز-کرج

میانگین تراز: 6600            

معدل : 19/57

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال و نیم

چند آزمون شرکت کرده است: ۵۷ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم-خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم-آزاد 

 

 مصاحبه‌گر : محمدرضا نیازی-مدیر

 

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

اوایل طرز فکرم به این صورت بود که شرکت در آزمون های قلم چی زیاد تاثیر گذار نیست اما با گذشت زمان متوجه شدم که هم در درس خواندن خودم و هم روی بهتر شدن درس های مدرسه تاثیر زیادی داشته. به همین دلیل تصمیم گرفتم که بیشتر خودم رو بسنجم و همین علت باعث شد که سال به سال آزمون ها رو ثبت نام کنم.

 


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 خیلی کمکم کرده، قبلا آزمون های مشابه پارسال و هدفگذاری رو زیاد جدی نمی گرفتم، اما امسال با قدرت بیشتری انجام میدهم و شرکت می کنم.

 


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

خب همانطور که گفتم اوایل زیاد اعتقادی به آزمون های قلم چی نداشتم، اما با گذشت زمان و هر چه بیشتر انجام دادم شرایط آزمون ها بهتر شد و قاعدتا زمانی که می بینم در درس هام دارم پیشرفت می کنم، به هیچ وجه خسته نمی شدم و همیشه نتیجه بهتر و بهتر می شد.

 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

چون به هیچ وجه عادت نداشتم کاری را نصفه کاره رها کنم به همین دلیل تمام تلاشم این بود که آزمون ها را منظم شرکت کنم .

 

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

شرکت در آزمون ها و تست زدن های زیاد باعث میشه نقاط ضعف و قوت خودم را بشناسم و روی آنها بیشتر تمرکز کنم و همین اتفاق باعث مرور بیشتر درس ها و در نهایت تمرین بیشتر می شد که به صورت ناخوداگاه باعث پیشرفت درس های مدرسه هم می شد.

 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله- مطابق برنامه راهبردی درس می خواندم و بر پایه برنامه راهبردی حتی برنامه درسی و امتحانات مدرسه رو انجام می دادم و یکی از نکات مثبت کانون همین برنامه راهبردی است.

 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

درس ریاضی-چون خودم به حل کردن مسائل و کلنجار رفتن با مسائل را دوست دارم و به همین دلیل اول نکات جمع بندی خودم را می خواندم و بعد ازآن آزمون را انجام می دادم و بعد از آزمون نقاط قوت و ضعف خودم را بررسی می کنم و روی آنها کار می کنم.

 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 دفتر برنامه ریزی ندارم ولی نمونه دفتر برنامه ریزی را از اینترنت پیدا کردم و در دفتر خودم جدولش را رسم کردم و طبق همان برنامه ریزی می کنم ولی حتما تهیه خواهم کرد.

 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

خودم تحلیل ها را انجام می دهم و بیشتر، سوال های غلط را بررسی می کنم و روی آنها تمرکز می کنم و در کل روش خاص و پیچیده ای برای تحلیل ندارم.

 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 همیشه حامی و پشتیبانم بودن و تشویقم می کردن اما پدرم امسال دچار بیماری شد و من برای کمک به ایشان کمی از درس فاصله گرفتم ولی خداروشکر توانستم که خودم را به برنامه برسانم.

 

 

سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ 

برنامه من برای حدود دو ماه قبل از امتحانات این بود که بتوانم تست های بیشتری بزنم که هم برای آزمون های قلم چی آماده باشم و طبق برنامه راهبردی پیش بروم و هم برای امتحانات مدرسه و به موازات آن برای آزمون تیزهوشان هم آمادگی داشته باشم و خداروشکر تا الان نتیجه قابل قبولی گرفتم و از برنامه ریزی خودم عقب نیستم.

 


امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

 قطعا می خواهم ساعات مطالعه و تست زدن را افزایش بدهم چون اینطور که من متوجه شدم افراد موفق در پایه نهم حدود ۷ الی ۸ ساعت در روز مطالعه دارند و من برای قبولی در امتحانات مدرسه و همچنین آزمون تیزهوشان باید ساعات مطالعه و تست زدن خودم رو به این زمان برسانم.

 


برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

از کتاب های آبی و سه سطحی و ۱۵۰۰ سوال بیشتر استفاده می کنم چون علاوه بر این که به درد آزمون ها و تست های آزمون میخوره، برای تمرین دروس و امتحانات مدرسه هم کاربرد داره. کتاب آبی برای اینکه مباحث را اصولی و پایه ای یاد بگیرم، کتاب سه سطحی برای اینکه سوالات در سه سطح آسان،متوسط و سخت طبقه بندی شده و کتاب ۱۵۰۰ سوال را هم درآخر کار استفاده می کنم.

 


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟ 

برای تابستانم هنوز برنامه ریزی دقیقی انجام ندادم، آن هم به دلیل تمرکزم روز آزمون تیزهوشان و امتحانات مدرسه است که بتوانم نمرات بالایی را کسب کنم و بتوانم رشته مورد نظرم را انتخاب کنم.

 


اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید. 

همانطور که گفتم از دو ماه قبل از امتحانات مدرسه و آزمون تیزهوشان جمع بندی و دوره خودم را شروع می کنم که بتوانم طبق برنامه پیش بروم و تست های بیشتری بزنم و همینطور که گفتم این دو ماه ساعات مطالعه خودم را بالاتر بردم.

 

 

Menu