گفت و گو با نجمه قندی؛ قهرمان پیوستگی پایه پنجم دبستان

هدف اصلی من این است که بهترین عملکرد را در درس‌هایم داشته باشم. برای این منظور، قصد دارم بیشتر وقت خود را به مطالعه و تمرین درس‌ها وتست زنی اختصاص دهم.

گفت و گو با نجمه قندی؛ قهرمان پیوستگی پایه پنجم دبستان

نام و نام خانوادگی: مدیا محمودزاده

مقطع و رشته: پنجم ابتدایی 

نام شهر و استان:خراسان رضوی –گناباد

میانگین تراز:5200

 سال های حضور در کانون:1سال

 درچند آزمون شرکت کرده اید؟13

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس -مهندس صنایع غذایی

شغل و تحصیلات پدر:فوق لیسانس- معلم 

       

مصاحبه گر: نجمه سادات رضازاده

 

تصمیمات شما برای نیمسال دوم چیست؟

 هدف  اصلی من این است که بهترین عملکرد را در درس‌هایم داشته باشم. برای این منظور، قصد دارم بیشتر وقت خود را به مطالعه و تمرین درس‌ها وتست زنی  اختصاص دهم.

من قصد دارم وبه خودم قول میدهم که در نیمسال دوم برنامه ریزی لازم برای قبولی در مدرسه تیزهوشان در سال ششم را انجام دهم و ترازم را به 6000برسانم .

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟ 

من همیشه  حضور فعال در کلاس‌ها و شرکت در آزمون‌ها را در اولویت قرار میدهم. همچنین، از آزمون ها به عنوان یک فرصت برای ارزیابی عملکرد خود استفاده می‌کنم و با حضور در آزمون‌ها، فرصتی برای بهبود عملکرد خود را می‌یابم.                 

من از شهریور ماه که در کانون ثبت نام کرده ام سعی کردم در آزمون ها هیچ گونه غیبتب نداشته باشم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من با درس خواندن و شرکت در آزمون ها و مهم تر از آن تحلیل ازمون با مشاورم به تمام اشتباهات خود پی میبردم و این این تلاش و همچنین پیوستگی در آزمون ها باعث پیشرفت من شد.


آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت میکنید؟

بله هدف من از شرکت در آزمون های هدفگزاری داشتن آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون جمعه، برطرف کردن مشکلات و نقاط ضعف هایم تا آزمون اصلی بود.


آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکنید؟

بله شرکت در آزمون مشابه پارسال به من کمک میکند تا برای آزمون اصلی خود را مورد ارزیابی قرار دهم و با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنم. وتغییرات و پیشرفت‌های خود را در مدت زمان مشخصی مشاهده کنم و به سمت اهدافم حرکت کنم.


شرکت در آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما داشته است؟.

شرکت در آزمون‌ها به من کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در مدرسه داشته باشم             

وباعث شده که در آزمون ها و امتحانات مدرسه نمرات بالا کسب کنم و همه ی نمراتم 20شود.و دقتم در درس خواندن و امتحانات بیشر شده است. 

 

مطابق برنامه راهبردی عمل میکنید؟

بله ،به کمک مشاورم برای  دو هفته   برنامه ریزی میکردم و تا در هفته اول درس هارا بخوانم و در هفته دوم بیشتر مرور کنم و به رفع اشکال بپردازم.

سعی می‌کنم تا حد امکان برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها را با برنامه ریزی درست و عمل کردن به آنها هماهنگ کنم. اما گاهی اوقات ممکن است اختلافات بوجود بیاید که با کمک مشاورم با  آنها سازگار میشوم. 


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند ؟

علوم واجتماعی وهدیه و فارسی.تمام دروس را خوانده و نکته برداری کرده و مفهوم درس را کامل متوجه میشدم.

 

دفتربرنامه ریزی دارید؟

بله دفتر برنامه ریزی داشتم و تمام برنامه ریزی هارا همراه با کوچکترین تغییرات در آن ثبت میکردم و در پایان هر هفته و آزمون همراه با مشاورم بررسی میکردم.

 

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را تمرین واستفاده میکنید؟

بله من بعداز اینکه در چند آزمون شرکت کردم و با فضای آزمون و چگونگی آزمون دادن آشنا شدم به کمک مشاورم تکنیک های تست زنی و مدیریت زمان را درخانه تمرین میکردم و درآزمون به کار میبردم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟

روز بعد از آزمون  به کانون رفته وهمراه با مشاورم تک تک سوالات را خوانده و بررسی کرده و دوباره جواب میدادم و سوالات اشتباه و نکته های مهم را در دفتر مینویسم.


نقش آموزشی خانواده بالاخص پدرومادر دراین سال ها چگونه بود؟

مادرم پابه پای من در تمام مراحل من را راهنمایی کرد ومن درسم را با آرامش و بدون هیچ دغدغه ای  میخواندم . مپدرم  هم با من در موضوعات مختلف حرف می‌زند و تجربیاتش را به اشتراک می‌گذارد. او به من انگیزه می‌دهد تا به تلاش بیشتری برای رسیدن به اهدافم بپردازم.

 

Menu