گفتگو با ژینا مسماری ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از مهاباد

پیوستگی باعث می‌شود که در مدرسه و کانون بیشتر موفق شوند

گفتگو با ژینا مسماری ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از مهاباد

نام و نام خانوادگی :  ژینا مسماری

 مقطع و رشته :  دهم تجربی

 نام شهر و استان: آذربایجان غربی ، مهاباد  

شغل پدر: آزاد

شغل مادر: کارمند

 

مصاحبه گر: هلاله حیدری

                                         


از کدام یک از منابع و کتاب های کانون استفاده می کنید؟

من تقریبا از تمام منابع و کتاب های کانون استفاده می کنم و به خصوص از کتاب های آبی بیشتر و کامل تر استفاده می نمایم به نحوی که برای همه دروس کتاب آبی را تهیه کرده ام.

 

آیا از ابزارهای سایت کانون استفاده می کنید؟ و در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت دارید  ؟

 من از سایت کانون و ابزارهای سایت نظیر کارنامه آزمون، کارنامه اشتباهات و ... استفاده می کنم و همچنین به طور مرتب در آزمون های هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال نیز شرکت می کنم. من در آزمون های هدیه نیز شرکت می نمایم.

 

آیا در دوران مدرسه دستاوردهای علمی، قرآنی یا ورزشی کسب کرده اید؟

بلی در زمینه ورزشی دستاوردهایی در دوران مدرسه کسب نموده ام و در برخی مسابقات شرکت داشته ام و توانسته ام مقام های ورزشی را کسب نمایم. 


آیا آزمون های کانون را تحلیل می کنید؟ روش خودتان برای تحلیل آزمون چگونه است؟

بلی حتما پس از شرکت در آزمون، آزمون را تحلیل می کنم. به محض دریافت پاسخنامه تشریحی تحلیل آزمون را بعدازظهر روز آزمون انجام می دهم. ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کنم وسپس سوالات نزده را بررسی و تحلیل می کنم و در انتها سوالات زده و درست را نیز یک مرور کلی و سریع خواهم نمود. 


در طول دو هفته ی آزمون چگونه برای آزمون برنامه ریزی می کنید؟ آیا مطابق برنامه راهبردی پیش روی می کنید ؟

 بلی در ابتدا سعی می کنم حتما با برنامه مدرسه و برنامه راهبردی پیش روی نمایم. من سعی می کنم در درس های که از برنامه عقب تر هستند یا از برنامه کانون جلوتر باشند، برنامه متناظر با آن را اجرا نمایم به نحوی که برای دروسی که عقب هستم پیش خوانی می کنم و برای دروسی که جلوتر هستم با برنامه کانون هماهنگ خواهم نمود. من در هفته ی اول مطالعه مطالب و تاحدوی تست زنی را به پایان می رسانم که بتوانم در آزمون هدف گذاری نتیجه قابل قبولی داشته باشم. و در هفته دوم مرور تست و تست زنی تست های مانده را بیشتر در برنامه کاری دارم و با شرکت در آزمون مشابه پارسال تسلط و تبدیل یادگیری های ناقص به کامل را هم کامل خواهم نمود. 


برای دوران طلایی برنامه دارید؟ آیا از کتاب نوروز استفاده می نماید؟

  بلی دوران طلایی دوران بسیار مهم و مفیدی برای جمع بندی نیمسال اول و مطالب خوانده شده تا قبل از عید، می باشد. حتما از کتاب نوروز استفاده می کنم و سعی می کنم در مطالبی که خوب نرسیده ام و جمع بندی نداشته ام در این دوران به خوبی مرور نمایم.


چرا حضور در آزمون برای شما اهمیت دارد؟

 حضور در آزمون می تواند منجر به پیوستگی می گردد که در وهله اول باعث می شود که با نقاط قوت و ضعف خود به خوبی آشنا شویم و اینکه می توانیم در تحلیل درس ها نیز عملکرد بهتری داشته باشیم و این فرآیند حتما پیشرفت در نتیجه را نیز به همراه خواهد داشت.


یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را می خوانند ؟

توصیه خاصی ندارم فقط اینکه حتما سعی کنند پیوستگی خود را در آزمون های کانون حفظ نمایند زیرا پیوستگی باعث می شود که در مدرسه و کانون بیشتر موفق شوند.

Menu