گفتگو با رضا آشنایی ؛ قهرمان پیوستگی پایه هشتم از عجب شیر

برای موفقیت در سایر مراحل درسی مانند کنکور، باید توانایی تست زنی را در خود افزایش می‌دادم، به همین دلیل، پیوستگی خود را در آزمون‌های قلم چی حفظ نمودم.

گفتگو با رضا آشنایی ؛ قهرمان پیوستگی پایه هشتم از عجب شیر

نام و نام خانوادگی : رضا آشنایی

مقطع و رشته : پایه هشتم دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی

نام شهر و استان :عجب شیر / آذربایجان شرقی

میانگین تراز : 6861

سال‌های حضور در کانون : ششم و هشتم 

چند آزمون شرکت کرده است : 36

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم / خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس / بازنشسته مخابرات


 

مصاحبه‌گر : مهری جهانگیر 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

برای موفقیت در سایر مراحل درسی مانند کنکور، باید توانایی تست زنی را در خود افزایش می دادم، به همین دلیل، پیوستگی خود را در آزمون های قلم چی حفظ نمودم.


نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

با استفاده از این برنامه، می توانم برای موفقیت در آزمون ها، برنامه ریزی کنم و در مطالعه دروس دچار سردرگمی نشوم.


  1. از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

من از دوران ابتدایی در فکر قبولی در تیزهوشان بودم، اما از پایه تحصیلی ششم و همزمان با نزدیک تر شدن به زمان آزمون ورودی، این فکر برای من جدی تر شد و برای قبولی در این آزمون، برنامه ریزی نمودم.


  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟

عوامل مهمی در قبولی من در آزمون تیزهوشان نقش داشتند. توکل و اعتماد بر خداوند همیشه همراه، تلاش و کوشش فراوان در جهت هدف خود، و کمک های والدین، و کلاس ها و آزمون های متعدد، از جمله مهم ترین این عوامل هستند.


  1. جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟

طبیعتا، جلسه آزمون ورودی، استرس زیادی بر من وارد کرده بود. اما با توکل بر خداوند، و با در نظر گرفتن اینکه اضطراب و استرس مانع قبولی در این آزمون می شود، بر خود مسلط شدم و با اقتدار و دقت، به حل سوالات آزمون پرداختم.


  1. از نقش اولیای خود بگویید.

اولیای من، نقش تاثیرگذاری بر قبولی من در این آزمون داشتند. تشویق و امید دادن، بردن من بر سر کلاس ها و آزمون ها، کمک های مالی و کمک های درسی نیز از جمله این تاثیرگذاری ها بودند.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

در این زمان طلایی، به حل سوالات و دروس مهم می پردازم و سعی می کنم تا اشکالات خود را در این مدت، به حداقل برسانم. یافتن آرامش ذهنی در این مدت نیز، بسیار برایم مهم است.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

به حل سوالات و دروس پرحجم پرداختم و توانستم در زمان فشردگی دروس، آسان تر به درس خواندن بپردازم. در نتیجه، این دوران طلایی تاثیر زیادی بر موفقیت من داشته است.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 بله در این آزمون ها شرکت می نمایم.من با شرکت در این آزمون ها،خواستار آشنایی بیشتر با سوالات آزمون های اصلی می باشم. این آزمون ها تاثیر فراوانی در موفقیت در آزمون اصلی میگذارند. در اغلب آزمون ها، سوالات مشابهی با سوالات این دو آزمون طرح می شود. به طور کلی، این دو آزمون، در دروس مدرسه نیز تاثیر مثبتی می گذارند.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 سبب بهبود یافتن نمراتم در میان دروس مدرسه شده است.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

تمام کارنامه های موجود در این بخش، تاثیر زیادی در برنامه ریزی و شناسایی نقاط قوت و ضعف می باشند. برای مثال، با استفاده از کارنامه 5 نوع درس، نقاط قوت و ضعف به خوبی آشکار می شوند. با استفاده از کارنامه پروژه ای نیز، می توان به مقایسه تراز در مدت های مشخص پرداخت. به طور کلی، تمامی این کارنامه ها برای من مفید می باشند.


  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

به بیشترین و کمترین ترازی که ثبت کرده ام می پردازم و بدین گونه، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می کنم. سپس سعی می کنم با برنامه ریزی، سبب پایداری نقاط قوت و کاهش حداکثری نقاط ضعف خود شوم و بدین گونه تراز خود را افزایش دهم.


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله، علاوه بر درس، مهارت هایی زیاد دیگری نیز دارا هستم. شرکت در دوره ها و مسابقات اعتقادی-معرفتی و کسب مقام و جایزه و گواهی رسمی در سه دوره، کسب مدال ورزشی، کسب مقام استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز رشته نهج البلاغه، کسب مقام و شرکت در مسابقات فرهنگی، پرورشی و هنری، ادبی مانند کتابخوانی، شعرگویی و داستان نویسی و مسابقات فراوان دیگر. به طورکلی، درکنار دروس خود، به تمامی مهارت های دیگر نیز می پردازم.

 

  1. دستاورد شما از آزمون های دوران طلایی نوروز چه بود؟

 موفق به آشنایی بیشتر و در نتیجه آمادگی بیشتر برای آزمون ورودی شدم.


  1. برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون تیزهوشان به چه صورت بود؟

در این مدت، در کلاس های فشرده هوش شرکت کردم، به گونه ای که در هر روز، به سه کلاس هوش می رفتم. مطالعه کافی و تست زنی پایدار در خانه را نیز حفظ نمودم. آزمون های متعدد هوش نیز مرا در این مدت یاری می کردند، تا مرا در مسیر موفقیت، یاری رسانند.


  1. میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟ چند ساعت تشریحی و چند ساعت تستی کار می کردید؟

با احتساب مراجعه به کلاس های متعدد و حل سوالات آزمون ها، من تقریبا در هر روز، 7 ساعت زمان صرف مطالعه دروس تیزهوشان می نمودم، اغلب این اوقات را، صرف تست زنی می کردم و بخشی را نیز به تحلیل تشریحی سوالات اختصاص می دادم.

 

  1. چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می کردید؟

شرکت در آزمون های قلم چی، به گونه ای بود که هم برای آزمون سمپاد آماده می شدم، و هم برای آزمون های پایانی سال تحصیلی. خودم نیز با تلاش و برنامه ریزی، سعی می کردم که مطالعه هریک از این دروس، سبب ضایع شدن درس دیگر نشود.


  1. از چه منابع کانونی برای آمادگی در تیزهوشان استفاده کردید؟

از کتاب های کانون برای آمادگی، مانند کتب 12 آزمون و هوش ادبی، فضایی و...  . در کلاس ها و آزمون های قلم چی نیز به صورت مداوم شرکت می نمودم.

 

Menu