گفت وگو با فهیمه اسدی ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

گفت وگو با فهیمه اسدی ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با فهیمه اسدی  ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

نام و نام خانوادگی: فهیمه اسدی 

مقطع و رشته: دهم تجربی

تعداد آزمون ها: 34آزمون اصلی 

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم _خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی _کارمند


محاسبه گر:هدایت دهقانیان

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

آشنایی توسط خواهرم و معلمان 

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

 2سال پایه های نهم ودهم 

 

در چند آزمون اصلی شرکت کرده‌اید؟

 34آزمون اصلی 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

نظم وپیشرفت درسی 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

من یک دانش آموز بی غیبت وکم غیبت در آزمونهای اصلی بودم و با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بوده و برای خود شخصی سازی می کنم .

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر غیبت نداشتم ،به خاطر عقب نماندن از برنامه های آزمونها و قطع پیوستگی و مطالعات مستمر

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

هر بار بعد از آزمون سعی در رفع اشکالات و یافتن نقاط قوت وضعف خود دارم .

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله ،آشنا شدن با سوالات آزمون اصلی و نمودار شدن نقاط قوت وضعف جهت برطرف کردن آنها تا روز آزمون 

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

از کارنامه اصلی روز آزمون وهمچنین از کارنامه اشتباهات برای کم کردن اشتباهاتم در آزمون های بعدی استفاده می کردم .


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ 

بعد از آزمون هر دوهفته کانون ،یک برنامه مشخص را تعیین می کنم و در طول روز آن به قسمت های کوچک تبدیل می کنم و سعی می کنم هر روز به برنامه ای که نوشتم پایبند باشم .

 

آیا روش بازیابی را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ 

بله از سایت کانون که مطالبی در این باره نوشته بود مطالعه کردم و از پشتیبان در این باره پرسیدم وآن را یاد گرفتم .

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟ 

هر دو مورد ،گاهی بازیابی و گاهی بازخوانی ، در تمامی دروس  اختصاصی بیشتر به روش بازیابی درس می خوانم و اما در مواقعی که امتحان مدارس باشد به روش بازخوانی در این دروس برایم اهمیت بیشتری دارد ولی در دروس عمومی اکثر اوقات به روش باخوانی و گاهی بازیابی مطالعه دارم ،استفاده از روش بازیابی باعث پیشرفت من شده و حتی می توان گفت مرورهایم در دروس زیاد و استفاده از تست زنی برای بازیابی اطلاعات برایم کاربردی تر و مفید است  .

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

منم همه سوالات را دوباره بررسی و تحلیل می کنم ولی روی سوالات غلط ونزده تمرکز بیشتری دارم زیرا این سوالات از اهمیت بالاتری برخوردارند ونواقص من را نشان می دهند.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟

بله ،سعی می کنم نقاط ضعف خود را بیابم و آنها را برطرف کنم ،من به صورت منطقی تصمیم می گیرم .


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟

خواهرم ،گاهی اگر در مسائل درسی مشکلی داشته باشم از ایشان کمک می گیرم .

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ 

ریاضی وشیمی ،ابتدا از درسنامه و یا تدریس دبیر درس را یاد می گیرم و سپس سراغ تست زنی می روم .

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

فیزیک وزیست ،مطالعه کتاب درسی را افزایش دادم و مطالعه ام را دقیق وعمیق تر کردم وسعی کردم در کنار آن تست زنی را افزایش دهم .

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

از هفت ساعت مطالعه 4ساعت تست زنی و سه ساعت مطالعه ،ولی در بازده های نزدیک به آزمون بیشتر روی تست زنی و مرور مطالب تمرکز دارم .

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟ 

در کل حرکت خود را در همه مراحل پیوسته وصعودی می دانم .

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

هر سه مورد برایم اهمیت دارد زیرا همه اینها برایم از اهمیت یکسان برخوردارند اگر برنامه ای نداشته باشیم خود را ملزم به یادگیری وآموزش نمیکنیم و در راستای اینها سنجش و آزمودن آموخته هاست .

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟ 

اوایل تعداد  غلط هایم بالا بود اما با گذشت زمان تعداد غلط های کمتر شد

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

دروس اختصاصی ،ابتدا سوالات غلط ونزده را مشخص می کنم و سطح دشواری آنها را بررسی و نکات  را سوالات استخراج می کنم و با تست زنی بیشتر یا مرور ویا دوباره خوانی ایراداتم را برطرف می کنم .

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

 بله ،اگر ترازم افت داشت توصیه می کردند به تلاشم ادامه دهم ان شاالله آزمون بعدی جبران می کنی و مرا به تحلیل و بررسی آزمون تشویق می کنند تا اگر مطالبی را ناقص آموختم آنها را کامل کنم و همیشه مشوق اصلی من برای ادامه دادن و تسلیم نشدن هستند .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله ،باعث ایجاد نظم و پیشرفت من شده است .

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی کانون ،این کتاب از سطح بالایی برخوردار است ومن برای سنجش دانسته هایم استفاده می کنم  .

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

روش ضربدر منها وروش نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده می کنم ،از روش ضربدر منها در همه آزمون های طول سال و روش زمان نقصانی و استراتژی بازگشت را در آزمونهایی که جامع تر هستند استفاده می کنم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

خود را آدم متعهدی می دانم و این تعهد به اهدافم باعث می شود همواره ادامه بدهم .

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ 

بله سعی میکنم با خانواده بیشتر .وقت بگذرانم و گاهی کتاب و مجله غیر درسی را مطالعه کنم.

Menu