گفت‌وگو با فاطمه شکاری؛قهرمان پیوستگی دهم تجربی از اهرم

همیشه برای امتحانات مدرسه ام نمونه سوالات دروس را از سایت کانون حل می‌کنم.

گفت‌وگو با فاطمه شکاری؛قهرمان پیوستگی دهم تجربی از اهرم

نام و نام خانوادگی: فاطمه شکاری  

 مقطع و رشته: دهم تجربی 

  • نام شهر و استان: اهرم،بوشهر
  • شغل و تحصیلات پدر: دیپلم
  • شغل و تحصیلات مادر: لیسانس مدیریت
  •  سالهای حضور در کانون: 2 سال(نهم-دهم)  


مصاحبه گر: ناهید اهرمیان پور 


 آیا شما در آزمونهای کانون غیبت داشته اید؟ و تاثیر آن کجا دیدید؟

  • من در سال نهم خیلی جدی نبودم ولی بعد از اینکه امتحان تیزهوشان قبول نشدم خیلی ناراحت شدم و بعد از آن تصمیم گرفتم تمام آزمون‌های کانون که واقعا یک شانس در مطالعه من می باشد شرکت کنم و اصلا غیبت نکنم.تاثیر پیوستگی در آزمون ها باعث شد به مطالعاتم نظم بدهم و این استمرار و تلاش در طولانی مدت باعث پیشرفت من شد.

 

آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال:

  • من برای محک زدن خودم و دانستن نقاط ضعف و قوتم در این آزمون ها شرکت می کنم این آزمون ها باعث می شود با نمونه سوالاتی که گاهی اوقات نمونه آن را در آزمون های اصلی نیز آورده می شوند آشا شویم. ضمن اینکه حل سوالات قبل از آزمون اصلی استرسم را کم می کند و همچنین فرصت مناسبی برای تکمیل یادگیریم می‌باشد.


 نیمسال دوم برای امتحانات نهایی برنامه برای امتحانات:

  • جمعبندی دروس با حل تست و مطالعه مطالب باقی‌مانده برای تسلط بیشتر بر آنها منابع مطالعاتی در امتحانات کتاب‌های کانون به ویژه کتاب‌های سه سطحی و پرتکرار در تمام دروس.

نمونه سوالات موجود در سایت کانون:

  • همیشه برای امتحانات مدرسه ام نمونه سوالات دروس را از سایت کانون حل می کنم.

روشتان برای جمعبندی دروس:

  • ابتدا مروری سطحی بر درس مورد نظر انجام می دهم. سپس بیشتر وقتم را صرف حل تست های جمعبندی و آزمون‌های جمعبندی می کنم.تصمیمم این است که وقت بیشتری برای دروسی که نقاط ضعفم هستند(مانند ادبیات و ریاضی) بگذارم و بر روی نقاط قوتم(زیست و عربی) جدی تر ادامه دهم. که برای امتحانات نهایی معدل 20 داشته باشم.

 

برنامه راهبردی و تطبیق آن با برنامه مدرسه:

  • اولویت من ابتدا کسب نمره خوب در امتحاناتم است. گاهی اوقات برنامه راهبردی با مدرسه هماهنگ است و گاهی وقتها با مدرسه هماهنگ نیست من سعی می کنم در هر شرایطی خود را به بودجه بندی آزمون برسانم و در این دو هفته ابتدا دروس مدرسه را مطالعه کنم و پس از پایان بودجه آن به تست های کتاب های کانون می پردازم و چند روز قبل از آزمون شروع به مرور مطالب می کنم. پس اگر بخواهم به طور کلی بگویم هرروز ابتدا برای امتحاناتم خوانده و باقی وقتم را به رسیدن به برنامه راهبردی اختصاص می دهم.

 

نقاط قوت شما و روش مطالعه:

  • زیست و عربی نقاط قوت من هستند. دلیلش استمرار در خواندن آنها میبینم. به این ترتیب که ابتدا کتاب درسی را با دقت می خوانم سپس به مطالعه درسنامه کتاب‌های کمک درسی پرداخته و باقی وقتم را صرف حل تست از منابع گوناگون می کنم.

دفتربرنامه ریزی:

از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم، زیرا به مطالعه و زندگی کنکوری من نظم می دهد و باعث افزایش ساعت مطالعه من می شود.


کتاب نوروز:

کتاب نوروز را از نمایندگی تهیه کردم و ریز به ریز سوالات آن را حل کردم. تاثیر بسیار زیادی در جعبندی من داشت. زیرا در عید خانه ما خیلی شلوع بود. ولی کتاب نوروز بسیار به من کمک کرد تا بتوانم همچنان متمرکز باشم.


کتاب تابستان:

کتاب تابستان حتما تهیه می کنم زیرا یک شروع خوب برای شروع سال جدید می باشد.


تاثیر نمایشگاه کتاب کانون بر شما:

به عقیده من نمایشگاه کتاب محیط خیلی خوبی است تا با ایده های دیگران آشنا بشویم و با کتاب‌های جدید کانون هم می توانیم آشنا بشویم.

 

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان و تغییر رادیکال در دروس و روش مطالعه چنین دروسی :

من به شخصه در ریاضی همیشه مشکل داشتم و در آزمون‌ها درصد خوبی کسب نمی کردم پس سعی کردم وقت بیشتری را به آن اختصاص دهم و شروع به دیدن ویدیوهای آموزشی کردم که شاید وقت گیر بود اما با سبک حل سوالات آشنا شدم و توانستم درصدم را بالا بیاورم. همچنین روحیه من پایین آمده بود ولی در آزمون اخیر که ضعف‌هایم را شناختم متوجه شدم باید بعضی از کتابهای فصلی کانون تهیه کنم تا نتیجه بهتری بگیرم.


تحلیل آزمون:

عصر همان روز بعد از منتشر شدن کارنامه دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون را کنار هم می‌گذارم و تحلیل را شروع می‌کنم. 

  

کارنامه جعبه ابزار:

من از کارنامه پروژه ای که در صفحه شخصی می باشد نهایت استفاده را می برم. این کارنامه وضعیت کلی یک آزمون را نسبت به آزمونهای دیگر نشان می دهد. و کارنامه خیلی خوبی جهت آگاه شدن از میزان پیشرفت است. همچنین کارنامه اصلی که تراز کلی را به ما می دهد.


سایت کانون و مجله آزمون و مصاحبه های در حوزه کانون:

اکثر مصاحبه هایی که از دانش آموزان استان بوشهر و همچنین مصاحبه با برترها ی کشوری انجا می شود می خوانم. همچنین از مصاحبه هایی که خانم اهرمیان پور به دیوار حوزه در روزهای جمعه می زنند بازدید می کنم و با دوستانم در مورد آنها صحبت می کنم. همچنین تمام مجله های آزمون را مطالعه می کنم. 

Menu