گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ امیرعباس احمدی پایه پنجم از تهران

من سعی کردم بدون غیبت و به طور مستمر در آزمون‌ها شرکت کنم و این باعث شد اول اراده ام در این کار قوی شود و همچنین به پشتوانه برنامه ریزی منظم و درست زمان را بهتر مدیریت کنم و برای رسیدن به هدفم مصمم تر

گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ امیرعباس احمدی پایه پنجم از تهران

نام و نام خانوادگی : امیرعباس احمدی

پایه : پنجم دبستان

نام شهر و استان : رودهن ، تهران

میانگین تراز : 6200

سال های حضور در کانون : 1 سال

تعداد آزمون : 14 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم

مصاحبه‌گر : زهرا نعیما 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق تجارب آشنایان مادرم پیگیر کانون شد و در نهایت مهر ماه در کانون ثبت نام کردم و اقوام و آشنایان در کانون بوده اند و همگی موفق شده اند و از اینکه در کانون بوده اند رضایت داشتند.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

من سعی کردم بدون غیبت و به طور مستمر در آزمون ها شرکت کنم و این باعث شد اول اراده ام در این کار قوی شود و همچنین به پشتوانه برنامه ریزی منظم و درست زمان را بهتر مدیریت کنم و برای رسیدن به هدفم مصمم تر باشم ، در درس های مدرسه خیلی قوی تر شدم و از سال پنجم برای تیزهوشان خودم را آماده کردم.


دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بوده است؟ 

اگر در آزمونی غیبت کنم می دانم که جبرانش سخت است و با غیبت کردن از روال برنامه راهبردی خارج می شوم و به مرور مطالب ناقص می ماند ، پیوستگی به من کمک می کند که با برنامه ریزی و رفع اشکالات هر آزمون سعی در بهتر شدن آزمون بعدی کنم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما می کنند؟

پدر و مادرم ، مادرم در نحوه خواندن دروس ، برنامه ریزی برای خواندن کتاب های آبی کانون ، کتاب های درسی مدرسه کمک زیادی به من می کند.


آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ 

بله تا الان همه آنها را شرکت کرده ام ، تکرار و تمرین بیشتر باعث موفقیت بیشتری می شود و آزمون مشابه خیلی برای آزمون اصلی من را آماده می کند و باعث می شود من در آزمون جمعه بهتر بتوانم به سوالات پاسخ دهم و از استرسم کم می کند.


مطابق برنامه‌ راهبردی درس می خوانید؟ 

بله طبق برنامه مدرسه در هفته اول روی برنامه مدرسه کار می کنم و از پنج شنبه اول و جمعه برنامه راهبردی را شروع می کنم و اگر مدرسه عقب تر باشه با کمک مادرم در هفته دوم خودم را به برنامه راهبردی می رسانم.


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ 

علوم ، فارسی ، پیام آسمانی و مطالعات اجتماعی ، من برای تمامی درس ها با توجه کامل به معلم سر کلاس یاد می گیرم و بعد در خانه مرور و تمرین می کنم و بعد رفع اشکال و آزمون های مدرسه همه را تاکنون بسیار خوب گرفته ام.


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

در مدرسه همه درس هایم بسیار خوب است اما در آزمون ها متوجه شدم که ریاضی را کمتر از بقیه می زنم با تهیه کتاب های آبی و زدن تست از این کتاب در روزهای تعطیل ریاضی ام را به اندازه درس علوم که قوی بودم رساندم. 


آیا دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کند؟

بله ، دفتر برنامه ریزی باعث می شود که من هر هفته سعی کنم از هفته گذشته بیشتر بخوانم ، ابتدای هفته مادرم جمع ساعات قبلی مطالعه را از روی دفتر برنامه ریزی ام به من می گفت و من خودم دوست داشتم در هفته ای که می آمد بیشتر از قبل درس بخوانم و همین کار را هم انجام می دادم.


برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دهید؟ 

به صورت هفتگی هفته اول بیشتر از مدرسه و از روز جمعه وسط آزمون ها به برنامه راهبردی مراجعه می کنم و هفته دوم بیشتر تست برنامه راهبردی را می زنم.


آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ 

بله هر روز مادرم در انجام برنامه درسی من بسیار پیگیر هستند و به من کمک می کنند.


اگر در درسی نمره‌ی کامل نمی‌گرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟  

پدر و مادرم همیشه به من یاد دادند که در هیچ کاری از شکست نا امید نشوم و در در مواقعی که نمره کمی می گیرم مادرم بسیار به من کمک می کند و با مهربانی من را تشویق می کند که بار دیگر تلاش کنم و جبران کنم.


هدف شما از اینکه دوست دارید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چیست؟ 

برای اینکه در آینده دکتر شوم باید در رقابت کنکور موفق باشم و برای رسیدن به آن مرحله مدارس تیزهوشان بسیار مسیر را آسان می کند و اینکه به خودم قول دادم در همه رقابت ها و آزمون ها با همکلاسی هایم در کل کشور همیشه آماده باشم و جزء نفرات برتر باشم و سال بعد در تیزهوشان نیز قطعا با برنامه کانون که برای ششمی ها و تیزهوشان ششم است شرکت کرده و قبول خواهم شد.

Menu